Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SIGMA EX 120-300/2.8 IF APO HSM
Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 10:48

Jeg overvejer at købe ovenstående objektiv og er interesseret i at høre om
andres erfaringer både positive og negative.

Objektivet påtænkes også anvendt sammen med Sigma's 2X AF teleconverter.
Erfaringer med denne konstellation modtages også meget gerne.

Objektiv og konverter skal anvendes sammen med Nikon D100.

Mvh/Leif

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-12-04 11:42

Leif Jensen wrote:
> [...]
> Objektivet påtænkes også anvendt sammen med Sigma's 2X AF teleconverter.
> Erfaringer med denne konstellation modtages også meget gerne.

http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=104&sort=7&thecat=29

Jeg kiggede selv en del på det for nogle måneder siden, og det er da
klart en zoom man godt kunne sætte på ønskelisten..

Hvis du søger efter det i pbase.com's camera-database finder du en
del skud taget med 2x TC, og svjh klarer den det meget fint.

Dog vil jeg anbefale at du også anskaffer en 1.4x, da den ikke tager
helt så meget lys.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 10:33

> [...]
> del skud taget med 2x TC, og svjh klarer den det meget fint.
>
> Dog vil jeg anbefale at du også anskaffer en 1.4x, da den ikke tager

Jeg synes også, at de billeder, jeg har set med den sammensætning, ser
fornuftige ud, men det er jo altid rart, hvis man kan lære af andres
erfaringer her i gruppen.

Jeg overvejede også at anskaffe begge objektiver, men "She, who must be
obeyed" mente, at grænsen var nået - så jeg må nok vente lidt med 1,4X'eren
:(

Mvh/Leif

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-12-04 10:43

Leif Jensen wrote:
> Jeg overvejede også at anskaffe begge objektiver, men "She, who must be
> obeyed" mente, at grænsen var nået - så jeg må nok vente lidt med 1,4X'eren
> :(

Alt efter hvad du vil fotografere vil jeg tro du kommer til at bruge
en 1.4x TC mere end en 2x, så jeg vil da anbefale dig at købe 1.4x
først.

Selv synes jeg ikke billedkvaliteten falder ret meget når jeg bruger
TC på min Sigma 70-200 f2.8, det bliver først slemt når man stacker
TC'erne.

Jeg kan ikke forestille mig en 120-300 vil virke dårligere med TC'er
end 70-200.

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Old-CAT

Dato : 09-12-04 20:45

Hvis det bare skal anvendes med et Nikon er det nok spild af gode penge !

Claus

Fra : Kenneth K

Dato : 09-12-04 21:03

On Thu, 9 Dec 2004 20:45:01 +0100, Old-CAT <engfred@post9SLET.tele.dk>
wrote:

> Hvis det bare skal anvendes med et Nikon er det nok spild af gode penge !
>
> Claus

Nådada, må man spørge hvorfor?

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk/ - a picture a day

Fra : Nogen

Dato : 10-12-04 08:46

"Old-CAT" <engfred@post9SLET.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis det bare skal anvendes med et Nikon er det nok spild af gode penge !

Se netop denne bemærkning kan jeg ikke helt se formålet med.
Jeg skulle selvfølgelig heller ikke have lavet en kommentar til den, min
fejl

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 10:36

"Old-CAT" <engfred@post9SLET.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis det bare skal anvendes med et Nikon er det nok spild af gode penge !
>
> Claus

Ja, Claus - Jeg er godt klar over, at Sigma'en måske ikke helt lever op til
Nikons fremragende objektiver, men økonomien har også betydning :)

Leif

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-12-04 22:05

In article <41b81f7b$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Leif Jensen wrote:
> [...]
> Erfaringer med denne konstellation modtages også meget gerne.
>
> Objektiv og konverter skal anvendes sammen med Nikon D100.

Er meget glad for min 100-300mm f/4. 120-300 går for at være
noget bedre, men både større og tungere. Men hvis du skal bruge
600mm, så overvej en 5-600mm prime. TC'ere forringer altid kvalitet.

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 10:45

meddelelse news:slrncrhff4.mu.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
> [...]
> noget bedre, men både større og tungere. Men hvis du skal bruge
> 600mm, så overvej en 5-600mm prime. TC'ere forringer altid kvalitet.

Jeg kan leve med kvalitetstabet, hvilket jeg ikke finder voldsomt på de
billeder, jeg har set, bla. på pbase.com.

100-300 mm f/4 ser også ud til at være et knaldgodt objektiv, og det var
også seriøst inde i overvejelserne, men jeg har valgt det andet, bla. på
grund af lysstyrken.

Leif

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-12-04 18:27

In article <41b9704d$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Leif Jensen wrote:

> [...]
>
> 100-300 mm f/4 ser også ud til at være et knaldgodt objektiv, og det var
> også seriøst inde i overvejelserne, men jeg har valgt det andet, bla. på

Ja, jeg kører sjældent ISO 100, og kunne goodt bruge en blænde mere.
Dog helst i en lidt mindre indpakning :)