Skiliftsystem til konsol
Fra : Michael Kristensen

Dato : 08-12-04 22:46

Hej NG

Jeg har flere steder set et system, der holder ens konsol helt ind til
kroppen. Når man så skal aflæse det, hiver man det ud. Når man så
slipper hives det på plads igen af en snor a la skiliftkort.

Smart eller noget juks?

vh
Michael Kristensen

Fra : MBD

Dato : 08-12-04 23:06

> [...]
> kroppen. Når man så skal aflæse det, hiver man det ud. Når man så
> slipper hives det på plads igen af en snor a la skiliftkort.

Hej Michael

Det hedder en Retractor, og de er såmænd meget gode - i starten...
Men min erfaring siger, at de på et givent tidspunkt bliver slappe, og så
hænger din konsol, eller lygte eller hvad du nu har i den, alligevel efter
dig.

Jeg bruger istedet, sådan en klips med en spiralfjeder på. Den klipser jeg
af, hiver den hen hvor jeg skal bruge den (foran øjnene) og bagefter klipser
jeg den fast igen. Jeg bruger også sådan en til min primær lygte.
Der findes sikkert smartere og mere korrekte måder, men denne virker
fortrinligt for mig

Mvh Morten B. Dalmose

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 09-12-04 18:04

On Wed, 08 Dec 2004 23:05:35 +0100, MBD wrote:

> [...]
> hænger din konsol, eller lygte eller hvad du nu har i den, alligevel efter

Tjaa... min retracter er nu godt 2 år gammel og virker stadig fin stram,
jeg har min computerkonsol siddende i den hvilket er rigtig rart, da den
er nem at se på hurtigt og skal man bruge den til at pejle henover (der
er integreret kompas) så er den lang nok til at den kan nå ordentlig ud.

Det skal så siges at min altid bliver skyllet grundigt når jeg kommer
hjem fra tur, den ligger i vand lidt tid og bliver også trukket helt ud
et par gange for at få arbejdet alt saltet ud fra systemet.

> [...]
> jeg den fast igen. Jeg bruger også sådan en til min primær lygte.
> Der findes sikkert smartere og mere korrekte måder, men denne virker

På lygte vil jeg også hellere bruge det system, primært fordi at den
finder holder man oftere frem i længere tid, hvilket er træls hvis
retractoren hele tiden forsøger at hive den tilbage igen. Men med
computer/konsol er det jo som regel kun i kort tid man lige hiver den frem
og kigger på den...

Når det så er sagt, så ved jeg ikke om prisforskellen kan
retfærdiggører en retractor, de plejer vist at ligge omkring 100-150kr
pr styk, hvor dem med klips+spiral plejer at ligge omkring 20-50kr.

Thomas