Kondensproblemer
Fra : Morten Dalqvist

Dato : 12-12-04 08:20

Jeg har en Passat fra '98, hvor jeg i vinterperioderne oplever hyppig
kondens. Specielt når jeg kører gennem tåge, så er det som om, at alle ruder
kondensere.
Er der nogen, som forklare dette fænomen.
Og hvad kan jeg gøre for at afhjælpe problemet.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-12-04 08:54

"Morten Dalqvist" <morten@dalqvist.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen, som forklare dette fænomen.
> Og hvad kan jeg gøre for at afhjælpe problemet.

Dug,kondens er fugt i luften som fortættes på en kold overflade, fx. dine
ruder, så måske hjælper det at skrue op for varmen?. Det kan oxo være fordi
der er meget af den, sidder du og tager fodbad?, læs; har du våde måtter.

Fra : phk

Dato : 12-12-04 09:24

> [...]
> kondensere.
> Er der nogen, som forklare dette fænomen.
> Og hvad kan jeg gøre for at afhjælpe problemet.

Når kabinen er varm er vandet i luften. Umiddelbart før du stiller din bil
skal du åbne et vindue og skrue op for varmen. Derved kommer vandet ud af
bilen med luften.

Alternativt kan du, hvis du har en, køre med din air-con tændt. Den affugter
luften og skal luftes regelmæssigt igennem vinteren for at undgå udtørring
af pakninger.

--
Per, Esbjerg