VW lupo 1,2 turbodiesel
Fra : Peter Hansen

Dato : 11-12-04 16:34

Hej til gruppen
Vil spørge om hvor mange kilometer der er i sådan en motor. Det er den motor
der skulle kunne gå ca 30 på literen.
Har mulighed for at købe en der har gået 135,000 km....er det for meget ?.

Hilsen
Peter

Fra : Mogens

Dato : 11-12-04 16:39

"Peter Hansen" <gwph@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Vil spørge om hvor mange kilometer der er i sådan en motor.

Afhænger af køremåde og -teknik.
En bekendt importerede en tysk Lupo 3L (hedder modellen),
og motoren sagde stop efter 150.000 km...

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 18:31

> [...]
> motor der skulle kunne gå ca 30 på literen.
> Har mulighed for at købe en der har gået 135,000 km....er det for meget ?.

Tja i flg. flere her i gruppen så "påstår" de at selv ved 170 Km/t så kører
den over 20 Km/l
Nå men jeg tror nok jeg ville betænke købet en ekstra gang. Jeg har også
hørt om rimelig høje værkstedsregninger på de kære 3L.
Noget med at turboen ikke holder så længe og jeg mener at have læst om
mindst 2 som har haft motorhavari til over 30.000 Kr
I teorien burde 135.000 Km ikke være for meget for en bil hvis den er
rimelig normal konstrueret.

--
Tom

Fra : Anne & Torben

Dato : 11-12-04 18:51

Hej.

Jeg har selv haft en. Kan kun sige 1 ting, den kan godt nok i en fart få
værkstedsregningen til at stige. Har ikke haft regninger på under 5K.
Jeg synes den er temmelig dyr at holde kørende, men det skal også dertil
siges at den kører skide-godt når den kører. På 2 år og 85000 Km, havde vi
UDOVER alm service-omkostninger, udgifter for 20-25.000.
Medmindre den er extremt billig, så drop det. Hvad skal du give?
En Psjø 206 1,4 HDi kan jeg få til at køre samme km/l som Lupoen.

/Torben.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-12-04 12:55

On Sat, 11 Dec 2004 18:50:42 +0100, Anne & Torben wrote:

> 206 1,4 HDi kan jeg få til at køre samme km/l som Lupoen.

Kan den virkelig komme op på 28-30 km/l uden problem ?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-12-04 21:41

> Tja i flg. flere her i gruppen så "påstår" de at selv ved 170 Km/t så
> kører den over 20 Km/l

Det er noget forbandet sludder - jeg kører jævnligt i 3 forskellige Lupo
3L´ere, og ved bundgas i Tyskland kører de kun 16 km/ltr.

Det samme gælder Audi A2, som jeg også kører meget i - men den er hurtigere
på motorvejen, og den er også mere økonomisk. Ved konstant 140 km/t bruger
den 4,2 ltr/100 km, hvilket er lig med 23,8 km/ltr. Her er den noget mere
økonomisk, end vores Lupo´er.

Dette skyldes A2´erens anderledes "brændsstof-forbrugs-profil".

A2´eren er tungere, og derfor bruger den mere brændstof i accelerationer, og
derfor slår dens bedre højhastighedsøkonomi ikke igennem i den officielle
brændstofforbrugsopgivelse, der er baseret på et bestemt forhold mellem by,
landevej og motorvej.

A2´eren har en CW-værdi på så lidt som 0,25, og det gør, at den vinder
spare-konkurrencen på motorvejen - den er den absolut mest sparsommelige bil
på det danske marked - om ikke verdensmarkedet.

> Nå men jeg tror nok jeg ville betænke købet en ekstra gang. Jeg har også
> hørt om rimelig høje værkstedsregninger på de kære 3L.

Der er desværre meget vrøvl med Lupo´erne, og det gælder også i vores
virksomhed, hvor vi har 9 af dem. Anderledes er det mærkværdigvis med
A2´erne - de fejler ingenting.

....og så er sådan en A2 i øvrigt hamrende lækker at køre motorvej i. Den er
mindst lige så komfortabel ved 150 km/t, som en Vectra B 2,9 fra 1998.

/Jan W Nielsen

Fra : Leonard

Dato : 12-12-04 22:24

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Det er noget forbandet sludder - jeg kører jævnligt i 3 forskellige Lupo
>3L´ere, og ved bundgas i Tyskland kører de kun 16 km/ltr.

Det har min heldigvis ikke hørt, men den får heller ikke lov til at
tilbringe særligt meget tid sammen med nogen af dens egen slags

>Der er desværre meget vrøvl med Lupo´erne, og det gælder også i vores
>virksomhed, hvor vi har 9 af dem.

Det har den heldigvis heller ikke lært endnu ...

--
Leonard

Fra : Peter Hansen

Dato : 11-12-04 19:22

Tak for svarene prisen for den ellers meget velholdte bil er 106,000

Fra : sailor99

Dato : 11-12-04 20:29

Hej!

Jeg kan ikke sige, hvor mange km, der er i motoren, men jeg nåede selv at
køre 117.000km i min uden problemer. Eneste udgifter var til alm.
servicebesøg, som var meget billige sammenlignet med konens Renault.
Men den er lidt lille!

Mvh
Georg

Fra : Jan Nielsen

Dato : 12-12-04 10:59

> [...]
> der skulle kunne gå ca 30 på literen.
> Har mulighed for at købe en der har gået 135,000 km....er det for meget ?.

Jeg ville ikke være betænkelig, vi kørte 84000 km i vores uden problemer med
motoren, kun småproblemer med forhjulsophæng, den "åd" fordækkene på
indersiden, dog sveder de ofte fra turboen, men det er vist mere eller
mindre normalt.

Jan

Fra : Peter Nielsen

Dato : 12-12-04 12:26

> [...]
> der skulle kunne gå ca 30 på literen.
> Har mulighed for at købe en der har gået 135,000 km....er det for meget ?.

Min far har gang i nr. 2 Lupo 3L og der har ingen problemer været for såvidt
angår Turbo eller gearkasse.

Den første solgte han efter 80.000 og den eneste dyre regning han fik, var
noget med nogle lejer, men VW åd selv 50% af regningen.
Den nuværende har kørt 70.000 og har ikke haft nogle skavanker endnu.

Fælles for dem begge er, at de aldrig har gået under 25 km/l og for det
meste har ligget på lidt over 30 km/l uden at køre decideret økonomisk.

Til gengæld har jeg observeret mange, der ikke aner, hvordan en 3L skal
køres og får du fat i sådan en model, så skal du nok være forberedt på nogle
ekstraregninger.

Mvh
Peter (C-Max)