Fjernelse af sekundlim på lak
Fra : Nicolaj C.

Dato : 11-12-04 13:53

Hej - i.f.b. med rep af interiør var jeg så klodset at spilde en strejf
sekundlin på den udvendige lak. Ketcupeffekten i ved... Men p.g.a. at det
var mørkt bemærkede jeg ikke det skete. D.v.s. nu er limen hærdet. Hvordan
får jeg det stads af igen ? Det er nærmest hvidt og ligner så en
fugleklat...;-(

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 14:38

"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var mørkt bemærkede jeg ikke det skete. D.v.s. nu er limen hærdet. Hvordan
> får jeg det stads af igen ? Det er nærmest hvidt og ligner så en

Fik også sekundlim på lakken fordi jeg skulle lime en lille plade til at
afdække slæbekrog i bagkofangeren, fast. Det KAN bare ikke gå af mere, jeg
har forsøgt at polere, pudse, sprit, petrolium og andre kemikalier. Det
eneste som kan fjerne limen er accetone og det tager desværre også lakken

--
Tom

Fra : Søren Christensen

Dato : 11-12-04 15:00

> [...]
> har forsøgt at polere, pudse, sprit, petrolium og andre kemikalier. Det
> eneste som kan fjerne limen er accetone og det tager desværre også lakken

Nå ved jeg ikke om lakken er den samme som den der bruges på 45 knallerter.
Men jeg har renset sort spraymaling af min tidligere 45'er da den blev
stjålet
og møghundene havde malet den over med spraymaling.
Jeg rensede det af med acetone og der skete intet med den originale lak.
Kan man evt ikke forsigtigt med en vatpind rense kun på det sted hvor limen
sidder?

Venligst

Fra : BJ

Dato : 11-12-04 15:04

"Søren Christensen" <master.klio@hotpower.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan man evt ikke forsigtigt med en vatpind rense kun på det sted hvor
> limen
> sidder?

Det er sikkert også meget billigere end at punge ud med 28,- kr. .....

--
Bjørn J.

Fra : Søren Christensen

Dato : 11-12-04 16:32

> "Søren Christensen" <master.klio@hotpower.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det er sikkert også meget billigere end at punge ud med 28,- kr. .....

> --

Nu var dit svar ikke kommet her inden jeg svarede...

Venligst

Fra : BJ

Dato : 11-12-04 16:35

"Søren Christensen" <master.klio@hotpower.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu var dit svar ikke kommet her inden jeg svarede...

Oki Doki..

Er du helt til lim/klister, så kig her:

http://www.greven-klebstoffe.de/

*Det* er også en videnskab.

--
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 11-12-04 14:56

"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er nærmest hvidt og ligner så en
> fugleklat...;-(

GRE3731 --- Greven --- Rensevæske 25g .... 28,- kr.

Kan købes hos http://www.avionic.dk

--
Bjørn J.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-12-04 22:10

Det er muligt at lang tids vandpåvirkning vil give dig chance for at fjerne
det senere, eller at det selv slipper.

Det er en termoplast, der kan blødgøres med en (ret) varm genstand, men det
kan lakken måske også. Du kunne jo lave dig et øvestykke og se om der er
chancer den vej. Endelig kan det være at forbindelsen er total, så er der
kun chancer ved at prøve opløsningsmidlet. Her kunne man teoretisk set have
fordel af at slibe det næsten væk, duer det så ikke alligevel, kan man slibe
mere og mere og til sidst polere resten væk.

Man kan også, i koldt vejr, være heldig at 'løfte' det af med et skarpt
stemmejern. Men kun hvis det er afgrænsede småklatter.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen