/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bilsyn. Hvornår kommer politiet og klipper~
Fra : JS


Dato : 10-12-04 08:10

Inspireret af indslag i nyhederne forleden, hvor politiet bebudede at det
var slut med at spille tålmodig flinkeper, ønsker jeg at vide, hvor længe
man kan køre efter synsindkaldelse før politiet kommer og klipper bøderne og
uddeler en bøde.

Man får vel en rykker et stykke tid efter at bilen skulle være synet, men er
det så på det tidspunkt at man skal skynde sig til huggeren eller kan man
skyde den lidt endnu?

Mvh. JS



 
 
Uffe Ravn (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 10-12-04 08:51


"JS" <js_539@hotmail.com> skrev

> Man får vel en rykker et stykke tid efter at bilen skulle være synet, men
er
> det så på det tidspunkt at man skal skynde sig til huggeren eller kan man
> skyde den lidt endnu?

For nogle år siden var det sådan, at man først fik en synsindkaldelse, så en
rykker på synet, og til sidst fik man et brev om at hvis ikke at bilen var
blevet synet inden 8 dage, ville sagen blive overdraget til politiet.

Altså 3 breve!

Mvh. Uffe Ravn




Lars L. Hansen (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 10-12-04 09:34

JS wrote:
> Inspireret af indslag i nyhederne forleden, hvor politiet bebudede at det
> var slut med at spille tålmodig flinkeper, ønsker jeg at vide, hvor længe
> man kan køre efter synsindkaldelse før politiet kommer og klipper bøderne og
> uddeler en bøde.

De behøver vel strengt taget ikke at tage pladerne for at kunne uddele
en bøde? Hvis du hverken er mødt til syn, eller har afmeldt pladerne, så
kan de vel bare sende et bødeforlæg?

Mvh.

JS (10-12-2004)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 10-12-04 09:39


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41b95f73$0$65934$14726298@news.sunsite.dk...
> JS wrote:
> > Inspireret af indslag i nyhederne forleden, hvor politiet bebudede at
det
> > var slut med at spille tålmodig flinkeper, ønsker jeg at vide, hvor
længe
> > man kan køre efter synsindkaldelse før politiet kommer og klipper
bøderne og
> > uddeler en bøde.
>
> De behøver vel strengt taget ikke at tage pladerne for at kunne uddele
> en bøde? Hvis du hverken er mødt til syn, eller har afmeldt pladerne, så
> kan de vel bare sende et bødeforlæg?

Ja, men spørgsmålet er hvornår de gør det. Hvis en bil skal synes inden
eksemepelvis den 1. januar 2005. Hvornår skal den så senest køres til
huggeren for at undgå bøder m.m.?



Lars L. Hansen (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 10-12-04 09:53

JS wrote:

> Ja, men spørgsmålet er hvornår de gør det. Hvis en bil skal synes inden
> eksemepelvis den 1. januar 2005. Hvornår skal den så senest køres til
> huggeren for at undgå bøder m.m.?

Tja, jeg ved det ikke, men ville det ikke være rimeligt at den skulle
til hugger senest d. 1. januar 2005, for at undgå bøde? :)

TG4600 (10-12-2004)
Kommentar
Fra : TG4600


Dato : 10-12-04 09:54


"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
news:41b960b4$0$22696$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:41b95f73$0$65934$14726298@news.sunsite.dk...
> > JS wrote:
> > > Inspireret af indslag i nyhederne forleden, hvor politiet bebudede at
> det
> > > var slut med at spille tålmodig flinkeper, ønsker jeg at vide, hvor
> længe
> > > man kan køre efter synsindkaldelse før politiet kommer og klipper
> bøderne og
> > > uddeler en bøde.
> >
> > De behøver vel strengt taget ikke at tage pladerne for at kunne uddele
> > en bøde? Hvis du hverken er mødt til syn, eller har afmeldt pladerne, så
> > kan de vel bare sende et bødeforlæg?
>
> Ja, men spørgsmålet er hvornår de gør det. Hvis en bil skal synes inden
> eksemepelvis den 1. januar 2005. Hvornår skal den så senest køres til
> huggeren for at undgå bøder m.m.?
>
Hvis bilen er i en sådan stand at du ikke vil køre til syn med den, så burde
du OVERHOVEDET ikke køre i den...

/TG



Martin Johansen [600~ (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-12-04 13:56

On Fri, 10 Dec 2004 09:54:17 +0100, TG4600 wrote:

> Hvis bilen er i en sådan stand at du ikke vil køre til syn med den, så
> burde du OVERHOVEDET ikke køre i den...

Det er da vist en fortalelse der vil noget!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Mogens (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 10-12-04 13:16

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41b960b4$0$22696$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Ja, men spørgsmålet er hvornår de gør det. Hvis en bil skal synes inden
> eksemepelvis den 1. januar 2005. Hvornår skal den så senest køres til
> huggeren for at undgå bøder m.m.?

LOL - nu skal jeg svare
(ingen har på nuværende tidspunkt)

Et eksempel/citat:
Den skulle første gang til syn senest D.10/10 men kom først til syn i dag.
Har jeg en måned til den senest skal til syn? og hvor lang tid kan jeg
køre inden den bliver efterlyst er det 10 uger fra i dag ?

14 uger fra den 10.10, hvis den er på hvide plader og 10 uger, hvis
den er på gule....




Uffe Ravn (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 10-12-04 11:37


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41b95f73$0$65934$14726298@news.sunsite.dk...
> JS wrote:
> > Inspireret af indslag i nyhederne forleden, hvor politiet bebudede at
det
> > var slut med at spille tålmodig flinkeper, ønsker jeg at vide, hvor
længe
> > man kan køre efter synsindkaldelse før politiet kommer og klipper
bøderne og
> > uddeler en bøde.
>
> De behøver vel strengt taget ikke at tage pladerne for at kunne uddele
> en bøde? Hvis du hverken er mødt til syn, eller har afmeldt pladerne, så
> kan de vel bare sende et bødeforlæg?
>
> Mvh.



Uffe Ravn (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 10-12-04 11:44


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev

> De behøver vel strengt taget ikke at tage pladerne for at kunne uddele
> en bøde? Hvis du hverken er mødt til syn, eller har afmeldt pladerne, så
> kan de vel bare sende et bødeforlæg?

Spørgsmålet er bare om man har lovhjemmelen til det, det er naturligvis
ulovligt at køre í en bil der er forfalden til syn og hvis den er i en stand
så den ikke kan synes og godkendes.

Men er det ulovligt at have en bil stående i garagen, hvis vægtafgiften og
forsikring er betalt, bilen er i tiptop stand, den er bare ikke blevet
synet?
Det kan man vel ikke få en bøde for.

Mvh. Uffe Ravn



Leonard (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 10-12-04 12:29

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>Men er det ulovligt at have en bil stående i garagen, hvis vægtafgiften og
>forsikring er betalt, bilen er i tiptop stand, den er bare ikke blevet
>synet?
>Det kan man vel ikke få en bøde for.

Det hører med til en af pligterne ved at have en bil indregistreret at
den skal periodesynes og kan man af en eller anden grund ikke det, så
har man vel pligt til at afmelde den?

Den pligt er ikke overholdt og det kan man sikkert straffes for på en
eller anden måde, og det kunne jo være administrativt ved at udskrive
en bøde og afmelde køretøjet.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Madsen (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 10-12-04 12:39

Som udgangspunkt, så kør den til syn eller skrot den.

I praksis er det sådan, at politiet ikke ligefrem kører rundt og leder efter
disse biler, men tager dem ved lejlighed. Således lykkedes det en af vore
bekendte at køre i 2 1/2 år uden at syne. Men det var ikke rart for det var
konens bil og hver gang hun var ude at køre var det jo lidt af et spil. For
hvis hun mødte poltiet, så skulle hun jo gå hjem - med 3 unger.

Få nu styr på det syn. Hvis bilen er så ringe, så du ikke tør køre den i
synshallen, så skrot den, for så er den også farlig for dig selv og vi andre
trafikanter.

Jacob



JS (10-12-2004)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 10-12-04 14:00


"Madsen" <Q@2.DK> skrev i en meddelelse
news:41b98aec$0$55285$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Som udgangspunkt, så kør den til syn eller skrot den.
>
> I praksis er det sådan, at politiet ikke ligefrem kører rundt og leder
efter
> disse biler, men tager dem ved lejlighed. Således lykkedes det en af vore
> bekendte at køre i 2 1/2 år uden at syne. Men det var ikke rart for det
var
> konens bil og hver gang hun var ude at køre var det jo lidt af et spil.
For
> hvis hun mødte poltiet, så skulle hun jo gå hjem - med 3 unger.
>
> Få nu styr på det syn. Hvis bilen er så ringe, så du ikke tør køre den i
> synshallen, så skrot den, for så er den også farlig for dig selv og vi
andre
> trafikanter.

Ja ja, rolig nu. Bilen er sådan set sikker nok at køre i, men det vil koste
lidt for meget at syne den i forhold til hvad den er værd, især fordi at jeg
ikke selv kan lave den...



Uffe Ravn (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 10-12-04 14:10


"JS" <js_539@hotmail.com> skrev

> Ja ja, rolig nu. Bilen er sådan set sikker nok at køre i, men det vil
koste
> lidt for meget at syne den i forhold til hvad den er værd, især fordi at
jeg
> ikke selv kan lave den...

Ok, så det er kun foureningen den vil dumpe på?

Mvh. Uffe Ravn



JS (10-12-2004)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 10-12-04 15:08


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:41b9a028$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev
>
> > Ja ja, rolig nu. Bilen er sådan set sikker nok at køre i, men det vil
> koste
> > lidt for meget at syne den i forhold til hvad den er værd, især fordi at
> jeg
> > ikke selv kan lave den...
>
> Ok, så det er kun foureningen den vil dumpe på?

Sikkert ikke, men hold nu op med alle de moralske orakel-formaninger!
Hvor mange herinde har ikke i tidens løb kørt i en bil, der, som min, har en
masse småskavanker som vil koste en bondegård = 5-10.000 kr. at få lavet.
Bilen er måske 6.000 kr. værd nysynet, så det vi lvære hul i hovedet at syne
den.

Hvis skulle efterleve de formaninger der er skrevet i denne tråd, får visse
personer travlt med at stoppe folk, der har defekt nummerpladelys og
fravriste dem bilnøglerne samtidig med et krav om at vedkommende tager sin
cykel hen og køber en pære, så bilen kan blive lovlig.

Der er vel mange, der kører rundt i en bil, hvor eksempelvis håndbremsen er
defekt eller hvor reservehjulet er punkteret. De biler kan heller ikke
synes, men det gør det vel ikke hensynsløst at køre i bilen!?





Martin Petersen (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 10-12-04 15:48

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41b9aa7d$0$29446$ba624c82@nntp06.dk.telia.net

> Der er vel mange, der kører rundt i en bil, hvor
> eksempelvis håndbremsen er defekt eller hvor
> reservehjulet er punkteret. De biler kan heller ikke
> synes, men det gør det vel ikke hensynsløst at køre i
> bilen!?

Kan man ikke syne en bil uden reservehjul?

- Martin



JS (10-12-2004)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 10-12-04 15:47


"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
news:cpcclt$e2f$1@news.net.uni-c.dk...
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:41b9aa7d$0$29446$ba624c82@nntp06.dk.telia.net
>
> > Der er vel mange, der kører rundt i en bil, hvor
> > eksempelvis håndbremsen er defekt eller hvor
> > reservehjulet er punkteret. De biler kan heller ikke
> > synes, men det gør det vel ikke hensynsløst at køre i
> > bilen!?
>
> Kan man ikke syne en bil uden reservehjul?

Jeg tror det ikke umiddelbart men er ikke sikker. Ellers, find selv på
eksempel i samme kategori



Leonard (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 10-12-04 16:00

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

>> Kan man ikke syne en bil uden reservehjul?
>
>Jeg tror det ikke umiddelbart men er ikke sikker. Ellers, find selv på
>eksempel i samme kategori
>

Jo, der er ikke noget reservehjul i en Lupo 3L og min er lige blevet
synet.
Og han kiggede ikke efter om kompressor og lappevæsken var på plads i
rummet under gulvet i bagagerummet.

Hvorfor tror du der skal være et reservehjul?
- hvis det skal være der, vil det også være naturligt at der er ekstra
pærer, advarselstrekant, slæbetov og startkabler ...

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Uffe Ravn (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 11-12-04 00:27


"JS" <js_539@hotmail.com> skrev

> > Ok, så det er kun foureningen den vil dumpe på?
>
> Sikkert ikke, men hold nu op med alle de moralske orakel-formaninger!
> Hvor mange herinde har ikke i tidens løb kørt i en bil, der, som min, har
en
> masse småskavanker som vil koste en bondegård = 5-10.000 kr. at få lavet.

Jaja godt ord igen, det var nu dig selv der sagde, at der ikke var noget
sikkerhedsmessigt galt med bilen.

Jo jeg forstår da godt at man vente til ugen før synet med at skifte
forruden, bare fordi den har en lille stjerne.
At baglygtegasset der er et lille hul i også først skiftes lige før syn, at
den baggerste potte udskiftes fordi den er revnet osv.

Men at køre rundt med dårlige bremser, styretøj og signalapparat er for
dumt.

Mvh. Uffe Ravn



JS (11-12-2004)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 11-12-04 14:42


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:41ba30dd$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev
>
>> > Ok, så det er kun foureningen den vil dumpe på?
>>
>> Sikkert ikke, men hold nu op med alle de moralske orakel-formaninger!
>> Hvor mange herinde har ikke i tidens løb kørt i en bil, der, som min, har
> en
>> masse småskavanker som vil koste en bondegård = 5-10.000 kr. at få lavet.
>
> Jaja godt ord igen, det var nu dig selv der sagde, at der ikke var noget
> sikkerhedsmessigt galt med bilen.
>
> Jo jeg forstår da godt at man vente til ugen før synet med at skifte
> forruden, bare fordi den har en lille stjerne.
> At baglygtegasset der er et lille hul i også først skiftes lige før syn,
> at
> den baggerste potte udskiftes fordi den er revnet osv.
>
> Men at køre rundt med dårlige bremser, styretøj og signalapparat er for
> dumt.

Enig!



Uffe Ravn (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 10-12-04 13:55


"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev

> >Men er det ulovligt at have en bil stående i garagen, hvis vægtafgiften
og
> >forsikring er betalt, bilen er i tiptop stand, den er bare ikke blevet
> >synet?
> >Det kan man vel ikke få en bøde for.
>
> Det hører med til en af pligterne ved at have en bil indregistreret at
> den skal periodesynes og kan man af en eller anden grund ikke det, så
> har man vel pligt til at afmelde den?

Fuldstændig enig

> Den pligt er ikke overholdt og det kan man sikkert straffes for på en
> eller anden måde,

Men er der lovhjemmel for det?

> og det kunne jo være administrativt ved at udskrive
> en bøde og afmelde køretøjet.

Køretøjet kan ikke afmeldes før pladerne er i politits varetægt.

Mvh. Uffe Ravn




Kurt B. Andersen (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 10-12-04 19:08


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:41b97de7$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev
>
> > De behøver vel strengt taget ikke at tage pladerne for at kunne uddele
> > en bøde? Hvis du hverken er mødt til syn, eller har afmeldt pladerne, så
> > kan de vel bare sende et bødeforlæg?
>
> Spørgsmålet er bare om man har lovhjemmelen til det, det er naturligvis
> ulovligt at køre í en bil der er forfalden til syn og hvis den er i en
stand
> så den ikke kan synes og godkendes.
>
> Men er det ulovligt at have en bil stående i garagen, hvis vægtafgiften og
> forsikring er betalt, bilen er i tiptop stand, den er bare ikke blevet
> synet?
> Det kan man vel ikke få en bøde for.
>
> Mvh. Uffe Ravn
>
>
Nej, for politiet giver ikke bøder, fordi man ikke møder til syn. Som en
anden oplyste, vil sagen efter 2. rykker blive overgivet til politiet med
anmodning om at pladerne klippes.
Det gør politiet så, når de finder den pgl. bil. Men der gives ikke bøde i
den anledning.

Kurt



blue (10-12-2004)
Kommentar
Fra : blue


Dato : 10-12-04 19:32

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
news:41b9e606$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Nej, for politiet giver ikke bøder, fordi man ikke møder til syn.

Det er ikke helt korrekt. Der kan gives en bøde på 1.000 kr. for
overtrædelse af færdselslovens § 78, stk. 3.



Kurt B. Andersen (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 10-12-04 22:10


"blue" <xx@xx.xx> skrev i en meddelelse
news:41b9eb90$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> news:41b9e606$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
> > Nej, for politiet giver ikke bøder, fordi man ikke møder til syn.
>
> Det er ikke helt korrekt. Der kan gives en bøde på 1.000 kr. for
> overtrædelse af færdselslovens § 78, stk. 3.
>
>
Ikke desto mindre giver politiet ikke bøder fordi man ikke møder til syn. De
får en anmodning om at inddrage nummerpladerne, og det er så det de gør og
ikke mere.
Jeg skal lade det være usagt hvorfor, men det er kun stk. 4 i § 78 de
bruger.

Kurt



blue (10-12-2004)
Kommentar
Fra : blue


Dato : 10-12-04 23:25

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
news:41ba10b5$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Ikke desto mindre giver politiet ikke bøder fordi man ikke møder til syn.

Jo, de gør - det er muligt, at det ikke sker så ofte, men det sker (typisk
hvis man bliver truffet kørende).

> De får en anmodning om at inddrage nummerpladerne, og det er så det de
> gør og ikke mere.
> Jeg skal lade det være usagt hvorfor, men det er kun stk. 4 i § 78 de
> bruger.

Nej!



.\(5750\)giller (10-12-2004)
Kommentar
Fra : .\(5750\)giller


Dato : 10-12-04 15:45



"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41b94bd5$0$14232$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Inspireret af indslag i nyhederne forleden, hvor politiet bebudede at det
> var slut med at spille tålmodig flinkeper, ønsker jeg at vide, hvor længe
> man kan køre efter synsindkaldelse før politiet kommer og klipper bøderne
> og
> uddeler en bøde.
>
> Man får vel en rykker et stykke tid efter at bilen skulle være synet, men
> er
> det så på det tidspunkt at man skal skynde sig til huggeren eller kan man
> skyde den lidt endnu?
>
> Mvh. JS
>
>
forhåbentligt 10 min efter synstiden
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )
^
~~~~
http://www.roenhave.dk



Per O. (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 11-12-04 00:00

JS wrote:
> Inspireret af indslag i nyhederne forleden, hvor politiet bebudede at
> det var slut med at spille tålmodig flinkeper, ønsker jeg at vide,
> hvor længe man kan køre efter synsindkaldelse før politiet kommer og
> klipper bøderne og uddeler en bøde.
>
> Man får vel en rykker et stykke tid efter at bilen skulle være synet,
> men er det så på det tidspunkt at man skal skynde sig til huggeren
> eller kan man skyde den lidt endnu?
>
> Mvh. JS

Så vidt jeg husker er der på første synsindkaldelse en seneste dato hvor
bilen SKAL være synet. Det er vel når denne dato er overskredet, at polisen
rykker ud vil jeg tro.

Per O.
www.skaldepande.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste