Re: Hvor købes bilen ?
Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 08-12-04 21:08

Fra: "HKN" <divegearfjern@dettewebspeed.dk>

Du har "lidt" ret - man "kan" søge den lokale sherif om en sådan tilladelse,
men det er kun ganske få som får en sådan. Alternativt kan man søge om at
komme på procentafgiften, som igen ikke tildeles alle som søger den. Dvs at
man betaler 1% pr. måned af registreringsafgiften.
Men det er ikke en lov der pr. automatik giver tilladelse til enhver som
søger den. Det er op til den enkelte politimester, om han vil udstede en
sådan tilladelse.

Kære HKN (Mr. anonym)

Dine skriblerier her forklarer mest at alt hvor lidt du forstår af det
oprindelige ?

KS (i øvrigt også Mr. anonym) spørger om følgende

[copy start]
Hvis en dansker med bopæl i Danmark arbejder ved et tysk selskab og kører
rundt i Danmark, Tyskland og Polen (og resten af EU) som en del af
arbejdet - kan selskabet så stille bil til rådighed med f.eks. tyske
nummerplader (og dermed lav afgift - jeg går ud fra Tyskland har den laveste
afgift) ?
[copy end]

Det du omskrevet postulerer er at eksempelvis danske chauffører ansat ved et
transportfirma med domicil f.eks. i Luxenburg kører ulovligt i Danmark med
et lastvognstog registreret i Luxenburg.

Jeg kan oplyse dig at der dagligt forgår den form for kørsel i DKland og at
det er fuldt legalt, ligesom det da naturligvis også er lovligt at benytte
en tyskregistreret bil i arbedsøjemed her i Danmark af et tysk firma, også
af en herboende dansker.

Men - læg mærke til at der tales om arbejdskøretøj værkstedsbil montør,
eller andet køretøj med plads til arbejdsredskaber, som naturligvis -
ligesom her i Danmark ikke må benyttes til privatkørsel. Specielt dog her i
Danmark fordi moms på køretøjet er "afløftet".

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : HKN

Dato : 09-12-04 21:25

> [...]
> transportfirma med domicil f.eks. i Luxenburg kører ulovligt i Danmark med
> et lastvognstog registreret i Luxenburg.

Nu er det da vist dig som ikke har læst på lektien - tag lige og spis brød
til! Jeg tror ikke KS mente at han ville tage et job som chauffør ved et
udenlandsk selskab??

Det jeg læste var om det var muligt at køre i en tysk indregistreret bil
herhjemme, når den var stillet til rådighed af det tyske firma, altså føres
af ham som privatperson. Dette både til og fra arbejde/kunder og anden
privat kørsel - hvis du kan få noget andet ud af det indledende spørgsmål,
så for min skyld gerne, men det er ikke det der står.

-Mr. Anonym

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 09-12-04 09:53

HKN wrote:

> Nu er det da vist dig som ikke har læst på lektien -

Det har jeg - ja.

> tag lige og spis
> brød til! Jeg tror ikke KS mente at han ville tage et job som
> chauffør ved et udenlandsk selskab??

Jeg "tror", - i modsætning til dig ikke, - det henlægger jeg til søndag,
alle andre dage forholder jeg mig alene til realiteter *LOL*

> [...]
> arbejde/kunder og anden privat kørsel - hvis du kan få noget andet ud
> af det indledende spørgsmål, så for min skyld gerne, men det er ikke

Du finder ikke noget sted hvor der specifikt spørges om "privatkørsel", alt
hvad der spørges om er arbejdskørsel i forbindelse med firmaets
arbejdopgaver i EU.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg