Kørebog - skattevæsen
Fra : Madsen

Dato : 09-12-04 08:46

Hej NG

Er der nogen som har erfaringer med Acces Consults kørebog.

Er det så enkelt som det beskrives på www.koerebogen.dk , eller er det noget
bøvl.

Jeg har brug for et enkelt system til at registrere min kørsel for firmaet,
men eftersom jeg har 10-12 distinationer hver dag, så bliver det ret
omfattende.

Findes der et system - godkendt af trold og skvat - som kører på GPS
registreringer?

Jacob

Fra : anders majland

Dato : 09-12-04 13:34

> Findes der et system - godkendt af trold og skvat - som kører på GPS
> registreringer?

Et system skal ikke være godkendt. Kravet er

2.3. Bogføringsbilag vedrørende den erhvervsmæssige kørsel skal efter
Skatteministeriets bekendtgørelse nr. 173 af 13. marts 2000 § 2 indeholde:
1.. Modtagerens navn, adresse og CPR-nummer.
2.. Kørslens erhvervsmæssige formål.
3.. Dato for kørslen.
4.. Kørslens mål med eventuelle delmål.
5.. Angivelse af antal kørte kilometer.
6.. De anvendte satser.
7.. Beregning af befordringsgodtgørelsen.
Hvis kunder lægges ind som waypoints (første gang de besøges) og GPS gemmer
en log over dagens kørsel. Så er det jo ligetil. Hvis GPS'en en "moderne" en
af slagsen med kort er en udskrift jo også ligetil - Har den også
ruteplanlægning indbygget er det ekstra nemt da det så bare at vælge
waypoint/kunde undervejs og blive routet lige dertil.

/A

Fra : Madsen

Dato : 09-12-04 20:48

meddelelse news:41b846a1$1$65930$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> Skatteministeriets bekendtgørelse nr. 173 af 13. marts 2000 § 2 indeholde:
> 1.. Modtagerens navn, adresse og CPR-nummer.

Se - det er her det sjove kommer ind. Jeg har indsendt mit kørselsregnskab
til T&S på opfordring og det blev prompte godkendt. Men ved T&S besøg i
firmaet blev det påpeget, at det ikke var udførligt nok. Han ville have en
kilometeraflæsning ved hvert besøg og angivelse af kilometerantal mellem
besøgene.
Men det er ikke det jeg udleder af punkt 4.

Jacob