MS Script
Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-12-04 16:27

Hej Alle
Undskyld min totale uvidenhed, men er MS Script det samme som VB script?
eller tilnærmelsesvis?

Jeg har lavet nogle formularer i det nye MS Infopath (hører til Office
2003), og for at få knapperne til at virke, så kræver det noget
programmering i en Microsoft Script Editor. Jeg skal finde en der kan det,
kan jeg kigge efter en Visual Basic-programmør?

Et lille ekstra-spørgsmål. Findes der nogle super sider på nettet, som har
små-script man må bruge. Har f.eks brug for et der laver et opslag i en txt
fil. Et der sætter et dato/tidsstempel og en der henter oplysninger om hvem
der er logget på maskinen.
Er det sådan til at finde nogle steder måske.... eller er jeg helt ude i
hampen?

Håber i kan pege mig i den rigtige retning
Hilsen Nina

Fra : Morten Larsen

Dato : 09-12-04 18:28

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld min totale uvidenhed, men er MS Script det samme som VB script?
> eller tilnærmelsesvis?

I Infopath kan der bruges både JScript og VBScript.

> [KLIP] programmering i en Microsoft Script Editor. Jeg skal finde en der
> kan det, kan jeg kigge efter en Visual Basic-programmør?

Du skal nok lære det selv, eller lede efter, en der har erfaringer med
VBScrips/JScrips.

> Et lille ekstra-spørgsmål. Findes der nogle super sider på nettet, som har
> små-script man må bruge.

Her må du bruge google for at finde en sådan side.

Venlig Hilsen

Morten Larsen

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 09-12-04 21:05

"Nina, Tender Tribes" skrev
> [...]
hvem
> der er logget på maskinen.
> Er det sådan til at finde nogle steder måske.... eller er jeg helt ude i

Info om VBScript:

http://www.billsway.com/vbspage/

http://www.devguru.com/Technologies/vbscript/quickref/vbscript_list.html

Date

The Date function returns the current date as determined by your computer
system.

Historically, a two-digit year (MM/DD/YY) was returned.
However, courtesy of the millennium, a four-digit year is now returned
(MM/DD/YYYY).
The same applies to the DateValue function.

Code:
<% =Date %>

Output:
2/16/2001

Hvem er logget ind på PC (plus en masse andet):
http://www.wilsonmar.com/1wsh.htm
download
http://www.wilsonmar.com/viewall.vbs
derefter i en kommand prompt:
cscript viewall.vbs

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-12-04 12:35

Hej Morten og Thorkild
1.000 tak for jeres svar. Det vil jeg så gå videre med
Hilsen Nina