Street Magic = what da fuck ?!?!?
Fra : Anders Sørensen

Dato : 19-05-01 09:25

Hey der !!

Har en Street Magic med 47mm Polini cyl på.
Købte knallerten brugt, hvor tunet (47m og polini gearing) var sat på.

Den kører omkring de 60, hvilket jeg IKKE kan forstå !!
Den burde da rende NOGET kun stærkere !?!?

Er det CDI'en, som holder den nede ?? Har hørt den skulle begrænse
knallerten til et X antal omdrejninger.

PLz - I'm a newbie !!

Mvh Anders

Fra : GM

Dato : 19-05-01 10:29

"Anders Sørensen" <anders@supremenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den burde da rende NOGET kun stærkere !?!?
>
> Er det CDI'en, som holder den nede ?? Har hørt den skulle begrænse

Det lyder ikke så sandsynligt at det er CDI'en der volder de problemer, da
min Street Magic render 65 kun med spærringerne taget (skive i variomatic og
begrænsninger i udstødningen).
Kører du med den originale udstødning?
Hvilken dyse har din karburator?
G-Man

Fra : Søren Houmark

Dato : 19-05-01 10:44

[hæksaks]

det er klart den kun kører 60, hvis der stadig er skive og spæring i
udstøningen!

Fra : A. Høegh

Dato : 19-05-01 17:17

> det er klart den kun kører 60, hvis der stadig er skive og spæring i
> udstøningen!

Til orientering kører min Puch 36 km/t, og i får 60 km/t til at lyde som om
den kører baglæns! Det er faktisk rimeligt hurtigt på en Street Magic..

M.v.h
A. Høegh

Fra : Anders Sørensen

Dato : 19-05-01 22:25

Udstødningen er der taget begrænsingen i, og skiven er oss' taget !!!

Jeg rensede forresten min udstødning idag (den standard) og det gav sq et
_ONDT_ optræk.

Kunne oss godt mærke den tog flere omdrejninger, og det kunne cylinderen
vist ikk li !!!

Det lød som om når man kører neglene ned af en tavle....

Jeg stoppede den, og prøvede at starte den igen...INGENTING skete...

Så imorgen skiller jeg cylinderen af, og håber på at der IKKE er en
stempelring som er sprunget, og har smadret min dejlige kit3'er !!!!

Skriver lige imorgen om mine opdagelser !!!

Mvh Anders