Imac driller med netværket:-(
Fra : Lone Schmidt

Dato : 11-12-04 08:26

Hej

Min imac virker intil videre fint, der er en enkelt død pixel.

Men igår morges var mit netværk slet ikke synligt, og hvis jeg gik i "
Others" så var den der, jeg taster PW ind, og så kommer der en meddelse
om "error" joining netværket.

Prøvede genstart, hjalp ikke.
Så lavede jeg en diskrep. og voila , det faldt på plads igen

Men her til morgen er den sgu´gal igen, og der kunne en alm. genstart
klare det.

Men det er lidt sygt hvis jeg skal genstarte /diskreparere hver morgen
for at fange mit eget netværk.

Det skal dertil siges at PB står lige ved siden af, og der er netværket
på fuld blus.

Og at der er et svagt signal fra et andet ukrypteret netværk, og det er
stabilt på banen (heldigvis ), når mit eget driller.

Nogle der har ide om hvad der er galt?

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 15-12-04 00:49

Lone Schmidt wrote:
> [...]
>
> Og at der er et svagt signal fra et andet ukrypteret netværk, og det er
> stabilt på banen (heldigvis ), når mit eget driller.

Det kunne tyde på at du på en eller anden måde muligvis har fået ødelagt
en eller flere filer med dine indstillinger.

Så vidt jeg kan finde ud af kan du finde de relevante filer her:
/Library/Preferences/SystemConfiguration
Hos mig er der 5 (fem) filer i den mappe:
- com.apple.PowerManagement.plist
- com.apple.airport.preferences.plist
- com.apple.nat.plist
- NetworkInterfaces.plist
- preferences.plist
Bortset fra den første af disse, har de alle noget at gøre med, hvordan
dine netværksforbindelser er opsat.

Så en ide kunne være at omdøbe denne mappe, så du har en sikkerhedskopi,
og så starte forfra med dine indstillinger efter en genstart. Det kan
være at du skal i Terminalen for at kunne omdøbe, for det her er et
sted, hvor du normalt ikke har lov til at rode rundt.

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Lone Schmidt

Dato : 15-12-04 06:43

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> [...]
> være at du skal i Terminalen for at kunne omdøbe, for det her er et
> sted, hvor du normalt ikke har lov til at rode rundt.

Tak for dit svar, Bjarne

Her til morgen fik jeg den klaret ved at slukke airport og tænde igen,
så det er meget forskelligt hvad der virker (midlertidigt.

Jeg har en opfattelse at at man "bare" kan smide plist filer ud, og at
de så gendanner sig automatisk? :-/

Du kan godt høre at jeg ikke skal i terminalen og omdøbe, ikke!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Lone Schmidt

Dato : 15-12-04 08:50

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]

En lille briefing herfra
Har ikke prøvet Bjarnes opskrift endnu, men har været på Apples imac
support/discussions, og der er ALT for mange som har det samme problem.
(De ligger bare under forskellige overskrifter, men samme prob)

Her til morgen var det håbløst at komme igennem, til discussions siden
både med Safari og Mozilla, så når jeg får tid, kontakter jeg Apple, og
beder dem forklare.

Der var een som havde fået det svar at der ikke var noget at gøre og at
hun skulle "renew DHCP Lease" hver gang! Det er flere gange dagligt, det
er sgu´da ikke holdbart!

Jeg vender tilbage når jeg er blevet klogere.....rust jer med tålmod!

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 15-12-04 09:20

Lone Schmidt wrote:

> Jeg har en opfattelse at at man "bare" kan smide plist filer ud, og at
> de så gendanner sig automatisk? :-/

Det gør de også, men det bliver så i første omgang med
standard-indstillingerne. Grunden til at jeg gerne vil have en
sikkerhedskopi er, at hvis det ikke er det her der er galt, så er det
nemt at genoprette tingene

> Du kan godt høre at jeg ikke skal i terminalen og omdøbe, ikke!

Terminal-opskriften er som følger:
Start et Terminal-vindue og indtast så følgende:
1) cd /Library/Preferences
2) sudo mv SystemConfiguration SystemConfiguration-kopi
efter 2) vil du blive bedt om dit administrator password. indtast dette

Fra : Lone Schmidt

Dato : 15-12-04 17:30

> [...]

> 2) sudo mv SystemConfiguration SystemConfiguration-kopi
> efter 2) vil du blive bedt om dit administrator password. indtast dette

Hej Bjarne , du var inde på det helt rigtige

Til andre ,med imac G5 som har problemer med at finde netværk eter
"sleep".
Nedenståene er et udsnit af en Apple support chat (det er suverænt!

Citat start.
Agent:
So what I'd ask that you do is the following after we're finished, click
on the AirPort status icon (radio waves in the menu bar) and select "Use
Interference Robustness" and see if you can then join the wireless
network. If you can, it may be a good idea to change your wireless
router's channel from 1 to anything else.
Agent:
If enabling "Interference Robustness" or changing the channel away from
1 has no effect, then the next step is to create a new location. This is
done in System Preferences, Network. In there click on location and
create a new location. You can name it whatever you'd like.
Lone:
okay! That is one of the answers I found in the discussions, Itry it,
and we hope the best
Agent:
After creating the new location, hit "apply now" and see if the issue
persists. If it does, then the next step is to open up 'Macintosh HD'
and then 'Library/Preferences'
In that Preferences folder trash SystemConfiguration and restart the
iMac. Once the iMac is back up, create another new location. If after
all of this you're still having the issue with joining the network after
sleep, please call into AppleCare for support.
Citat slut.

Håber at andre kan få glæde af det
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 15-12-04 18:13

Lone Schmidt wrote:

> [...]
> all of this you're still having the issue with joining the network after
> sleep, please call into AppleCare for support.

Der kan du bare se: Det er bare om at lytte til Bjarne først som sidst
og gøre som han siger

Fra : Lone Schmidt

Dato : 16-12-04 06:32

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> Der kan du bare se: Det er bare om at lytte til Bjarne først som sidst
> og gøre som han siger

LOL!

Du ville gøre dig godt som Apple supporter
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone