Skærme
Fijala 3554
Radius PrecisionView 21"
Fra : macf

Dato : 09-12-04 17:26

Hey folks. Jeg har fået fat i sådan en karl. Men jeg kan ikke rigtigt finde
en driver til den. Skærmen er fra 1995 og burde kunne køre 50-120Hz, men
jeg kan ikke rigtigt få ændret på Hz'ene i windows med en standard
driver...

Nogle der har nogle gode forslag??

På forhånd tak

Hilsen Mikkel

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-12-04 18:33

> [...]
> finde en driver til den. Skærmen er fra 1995 og burde kunne køre
> 50-120Hz, men jeg kan ikke rigtigt få ændret på Hz'ene i windows med

Hej Mikkel

Hvad for et grafikkort bruger du? Opgrader dit grafikkort til de nyeste
drivere.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Mikkel Fabricius

Dato : 09-12-04 19:21

Hmm jeg tror ikke det er det. For jeg har et ATI radeon 9800 pro med nyeste
driver...

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:31rghtF3dr8p3U1@individual.net...

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-12-04 22:25

> Hmm jeg tror ikke det er det. For jeg har et ATI radeon 9800 pro med
> nyeste driver...

Hej Mikkel

Jeg har et ATI Radeon 8500 med samme problem. Det er noget med, at moderne
monitorer giver et signal med hvilke hz de di kan køre med i vertikal
frekvens (svjh). Dette kaldes DCC information. Jeg bruger et specielt BNC
skærmkabel der har 5 BNC stik i stedet for det almindelige D-Sub. Dette
kabel understøtter ikke DCC og jeg må derfor selv gå ind i
skærmindstillingerne og sætte skærmfrekvensen til de 85Hz jeg vil køre i
1280x1024. Det kan være du har samme problem?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Mikkel Fabricius

Dato : 09-12-04 23:39

hmm måske. min har 3 BNC indgange (sikkert for hver farve). Men jeg kan godt
vælge hz antal som man plejer i windows, men der sker bare ikke noget....
eller mener du noget andet med at ændre skærminstillingerne?

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:31ru4eF3f6b6eU1@individual.net...

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-12-04 07:18

Mikkel Fabricius wrote:
> [...]
> kan godt vælge hz antal som man plejer i windows, men der sker bare
> ikke noget.... eller mener du noget andet med at ændre

Hej Mikkel

Jeg kunne vælge lige den frekvens jeg ville under "skærm" fanebladet, men
den kørte stadig 60Hz. Jeg skal ind under et andet faneblad og slå DCC fra
og selv vælge hvad monitoren kan.

Husk at svar under teksten, og slet alt det unødigt når du er på news.

Fra : Mikkel Fabricius

Dato : 11-12-04 14:13

> [...]
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Hej Jens. Tak for hjælpen. Nu fandt jeg sku lige der hvor man skruer op for
Hz'ene.
Ps. Det hedder DDC det du snakkede om fandt jeg ud af, og min skærm
understøtter det ganske rigtigt ikke...

Fra : Palle

Dato : 09-12-04 22:25

"macf" <madmacfag2@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en driver til den. Skærmen er fra 1995 og burde kunne køre 50-120Hz, men
> jeg kan ikke rigtigt få ændret på Hz'ene i windows med en standard

Indstilling af opløsning, frekvens mv sker i skærmkortets driver.