Skærme
Fijala 3554
Xerox XL775D spørgsmål...
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-12-04 23:06

Hej i gruppen,

jeg står og skal til at invistere i en fladskærm, men kan ikke
helt bestemme mig for hvilken.

Jeg har pt. indkredset udvalget til en Xerox XL775D eller en
Samsung 172X.

Den skal hovedsageligt bruges til internet, email/nyhedsgrupper
samt vise film og i enkelte tilfælde skal der spilles.
Jeg har kun læst godt om de to skærme, men følgende spørgsmål
mangler jeg svar på:

Hvordan sidder kablerne bagi Xerox skærmen?
- Jeg har læst at de "stikker bagud" på Samsungen, det syntes
jeg virker mærkeligt og er ikke så anvendeligt.

Jeg kan godt lide Samsunges slanke design, men er ikke så glad
for ledningernes stik/placering og så syntes jeg foden virker stor
og klodset ift. Xerox'.
Xeroxen syntes jeg godt om pga. designet (bl.a. foden) og glaspladen
som beskytter mod fingre og andet snavs på skærmen. Jeg er
dog ikke så glad for den store kant udenom skærmen.

Har forskellen i kontrast og opdateringsfrekvens nogen reel
betydning? (begge er i Samsung skærmens favør)

Er det korrekt forstået at spil skal køre i producentens foreslåede
opløsning for at få det bedste resultat? (1280*1024 pixels)

På forhånd tak, jeg håber på feedback snarest.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 08-12-04 08:10

On Tue, 7 Dec 2004 23:06:25 +0100, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> wrote:

> [...]
>som beskytter mod fingre og andet snavs på skærmen. Jeg er
>dog ikke så glad for den store kant udenom skærmen.

Blot en enkelt kommentar: Glaspladen på Xerox'en kan godt give
generende reflekser fra loftslamper, spots og andet, som man ikke
oplever på en TFT uden glasplade.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-12-04 19:00

jubija@yahoo.dk wrote:
> Glaspladen på Xerox'en kan godt give generende reflekser

Okay, det vil jeg tage med i mine overvejelser. Tak.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : asap

Dato : 08-12-04 20:34

Jeg har haft dén Xerox i nogle måneder nu og er virkelig glad for den. Jeg
kiggede på en del TFT'er inden jeg købte, især Samsung og LG. Da jeg ikke
syntes der var forskelle på mellemklasse-skærmene valgte jeg Xerox'en pga.
det ret lækre design. Jeg har ikke fortrudt. Jeg spiller ikke så meget, men
når det sker skal det være godt. Jeg mærker ikke ghosting eller andet på
den - men 16 ms er vel også ok. VGA-kablet er med "knækket" stik, så det
ikke stritter bag på. Ved ikke hvorfor DVI-kablet ikke er lavet på samme
måde. Men det er ikke generende eller fylder unødigt efter min mening.

Spørg hvis du vil vide mere...

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 21:44

"asap" <dsl147843@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke stritter bag på. Ved ikke hvorfor DVI-kablet ikke er lavet på samme
> måde. Men det er ikke generende eller fylder unødigt efter min mening.

DVI stikket er lavet "lige" så man kan have begge stik i samtidigt,
Det bruger jeg da jeg har to computere.

Det er da rigtigt at bagsiden af skærmen skæmmes lidt af det udstående
DVI-kabel, men jeg mener stadig det er den flotteste fladskærm på markedet
( i den prisklasse )

Jeg er også meget glad for skærmen og at man skal køre i native opløsning
(1280x1024) gælder alle fladskærme.
Jeg synes billedet står virkeligt klart.

At kanten er bred... Arh... det synes jeg er en hård udtalelse...

Rune

Fra : asap

Dato : 08-12-04 20:36

BJ Trading har den pt. til 2995,-