Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
MSI GeForce NX6800LE - defekt kort
Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 10-12-04 21:06

Efter at have smidt kortet i (MED 12V-kablet tilsluttet) lod
kortet endelig til at virke.

Det blev testet med Doom3.

Egentligt var jeg ikke imponeret over forskellen på 6800LE og
mit FX5700. Selvfølgelig gik det en smule mere glidende, men
langt fra perfekt.

Pludseligt kom jeg dog på helt andre tanker.
Skærmen gik i powersave, og lyden gik i hak. Kort sagt,
total-crash. Kun computerens powerknap reagerede.

Jeg skruede lidt ned for diverse grafik-options, og kunne
spille igen.

Senere oplevede jeg det samme ske i Star Wars Galaxies ved at åbne
min characters inventory. 2 gange i træk. Så satte jeg mit FX5700
i maskinen igen.

En google søgning kunne fortælle om en anden person med præcis samme
problem. Kortet var tilsyneladende defekt. Den forklaring køber jeg.

Nu ryger det tilbage over disken.

Spørgsmålet er så: Skal jeg bytte det til et andet 6800, evt fra
en anden producent (jeg har i forvejen ikke et særligt stille system)?
Eller skal jeg smide lidt ekstra oveni for at få et 6800GT (som også
har en del korrupte kort i produktionen, hører jeg)?
Eller et helt tredie kort?

/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Marni

Dato : 11-12-04 15:47

"Thomas Hejl Pilgaard" <lazyjones@tdcspace.dk.dk> wrote in message
> [...]
> Eller skal jeg smide lidt ekstra oveni for at få et 6800GT (som også
> har en del korrupte kort i produktionen, hører jeg)?

Kan kun varmt anbefale et 6800GT. Har både sådan et, og et Ultra, og
GT er næsten lige så hurtigt. Har ikke haft nogen problemer overhovedet.
De er fra POV og Leadtek.

Martin

Fra : //Rasmussen

Dato : 12-12-04 22:06

det er skod det msi 6800le, har lige fået mit 2'nd kort... gør lige det
samme, desvære :(

Hilsen Dan