FX5700LE
Fra : HLM

Dato : 10-12-04 15:52

Hej

Har lige købt et Geforce Aeolus FX5700LE

Det skal bruges til noget 3D Spil uden at lagge
kan det du , eller er jeg blevet "snydt" = ikke dygtig nok ?

Hvilke evt. bedre alternativer i klassen 1000-1500 kr.

vh
Henrik

Fra : Nicolai

Dato : 10-12-04 16:57

> Har lige købt et Geforce Aeolus FX5700LE
>
> Det skal bruges til noget 3D Spil uden at lagge
> kan det du , eller er jeg blevet "snydt" = ikke dygtig nok ?

Ja. Kortet er elendigt.

> Hvilke evt. bedre alternativer i klassen 1000-1500 kr.

6600 fåes til ca. 1500,-

Men check
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/index.html

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 10-12-04 17:21

"HLM" <henrik@xxledstrup.dk> skrev i en meddelelse
> Det skal bruges til noget 3D Spil uden at lagge
> kan det du , eller er jeg blevet "snydt" = ikke dygtig nok ?

Ikke jordens hurtigste kort, men prøv evt at overclocke det lidt, coolbits 2
er et bud.

se evt
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/mainstream-roundup_6.html

mit kører 401/505 MHz uden probs, hvor 251/399 Mhz er standard.
mvh tp

Fra : Brian Lund

Dato : 10-12-04 20:48

> Har lige købt et Geforce Aeolus FX5700LE
>
> Det skal bruges til noget 3D Spil uden at lagge
> kan det du , eller er jeg blevet "snydt" = ikke dygtig nok ?
>
> Hvilke evt. bedre alternativer i klassen 1000-1500 kr.

Hvor meget har du givet for kortet? (Så vi kan vurdere hvor meget du er
blevet snydt...;))

Men til ~1500 kr er 6600GT vist det bedste kort du kan få lige nu! (Og det
er nok 100+% hurtigere...)
En søgning på google havde nok været på sin plads før du købte kortet, så du
kunne have fundet nogen benchmarks, f.eks. har toms hardware nogen VGA
charts hvor de sammenligner massevis af forskellige grafikkort!

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html#unreal_
tournament_2003

Nu har jeg desværre ikke lige noget med et 5700-LE kort, men da det er
clocked til omtrent halvdelen af et almindeligt 5700 kort tror jeg ikke du
skal forvente at det ville ligge ret høj på listen... Sikkert omtrent et
5200 Ultra...

Brian

Fra : Carsten

Dato : 10-12-04 20:51

Enig med en anden som skriver 6600 koster 1500.

Club 3D Geforce 6600GT-AGP-128MB koster ca. 1500 med fragt.

Hilsen Carsten

Fra : Jensen

Dato : 11-12-04 01:43

> "HLM" <henrik@xxledstrup.dk> skrev i en meddelelse

I forhold til 6600/6800GT kortene, vil/må de øvrige da falde noget i pris
indenfor meget kort tid, det har jo en høj ydelse til prisen, men ellers er
et da nogenlunde fremtidssikrede kort som Radeon 9600 XT med DX9 ikke noget
dårligt bud. FX5700LE er ret langt nede, så returner/byt.

/Magne