Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Nyt kort til spil
Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 19:20

Hej i gruppen

Min datters maskine AMD Ahtlon 2000+ (1633MHZ) 768 Mb DDR RAM har et Gefors4 MX 400 64Mb Ram
Hun spiller meget Sims2, men når jeg kikker med syntes jeg det køre lidt langsomt. Jeg kan se at spillet
kræver en del og et kort med 64 Mb på er ikke så meget nu om stunder. Men hvilken kort skal jeg købe?
jeg havde tænkt mig en pris på 400-600 kr ca.

På forhånd tak.

Mvh

Ole Lykke

Fra : Søren Christensen

Dato : 08-12-04 19:33

"Nielsen" <olelykkenielsensnabelahotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
> [...]
hvilken kort skal jeg købe?
> jeg havde tænkt mig en pris på 400-600 kr ca.

Vil anbefalde det her når du ikke vil bruge mere end 600kr.

Venligst

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 19:55

"Søren Christensen" <master.klio@hotpower.dk> skrev i en meddelelse news:41b748f6$0$292$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Vil anbefalde det her når du ikke vil bruge mere end 600kr.

Tak for det, men hvis jeg nu skulle bruge nogle flere penge, hvad ville du så anbefale

Mvh

Ole Lykke

Fra : Søren Christensen

Dato : 08-12-04 20:17

> Tak for det, men hvis jeg nu skulle bruge nogle flere penge, hvad ville du
så anbefale

Kommer jo an på hva der skal spilles og hvor meget du vil ofre...
alternativet kunne jo også være en brugt i dba.
Men sørg for guds skyld at sammenligne prisen med edbpriser.

Venligst

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-12-04 21:08

Søren Christensen wrote:

> Vil anbefalde det her når du ikke vil bruge mere end 600kr.

Det er da for sløvt til prisen. GF4 Ti4200 til 299,- hos Midt Data:
http://www.midtdata.dk/asp/index1280.asp?&

Her er en sammenlignelig test:
<http://www20.graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.h
tml>

<http://shor.ter.dk/26815894>

Jesper G. Poulsen

Fra : Brian Lund

Dato : 08-12-04 22:43

> [...]
hvilken kort skal jeg købe?
> jeg havde tænkt mig en pris på 400-600 kr ca.

Nej hold for hulen nallerne fra det 9600 SE (Slow Edition)... Det er
virkeligt sløvt...

Hvis det skal være i prislejet 4-600 kr så kig på et Geforce 4 ti-4200, det
er efterhånden et gammel kort, men der er stadigvæk forhandlere der sælger
det, og til directx 8 grafik er det ca. lige så hurtigt som et Radeon 9600
Pro kort! - Og det er meget hurtigere end det gf4 mx400 kort, og det er vist
det hurtigste kort du kan få i den prisklasse!

Brian

Fra : MicJen

Dato : 09-12-04 20:22

Hej!

Ja, nu er de GeForce 4 MX kort heller ikke noget at råbe hurra for rent
performance mæssigt...

Et (brugt) Ti-4200 kort kan fåes for 3-400 kr. Det er godt nok ikke Direct X
9.0 kompatibelt, men ligger i performance på højde med Radeon 9600 Pro og
GeForce FX 5600. Faktisk slår det de kort i adskellige tests. Jeg var i
hvert skuffet da jeg havde købt et R9600 Pro og det scorede mindre i div.
test programmer en mit "gamle" Ti-4200. Så det røg tilbage, og så i med det
gode gamle Ti-4200

Mvh
Michael

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-04 03:40

MicJen wrote:

> Et (brugt) Ti-4200 kort kan fåes for 3-400 kr. Det er godt nok ikke

Et nyt koster 299,-

Jesper G. Poulsen

Fra : Marni

Dato : 10-12-04 07:54

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Et nyt koster 299,-
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

....For et 64 mb kort, men er det nok?
Skal man ikke gå efter et 128 mb?

Marni.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-04 12:24

Marni wrote:

> ...For et 64 mb kort, men er det nok?

Jeg har et og jeg har ingen problemer...

> Skal man ikke gå efter et 128 mb?

Hvis du kigger på det link jeg sendt i
news:xn0dqs2dg43pomb00c@dtext.news.tele.dk vil du se at der ikke er
mærkbar forskel

Iflg. testen yder 64MiB-versionen faktisk bedst.

Jesper G. Poulsen

Fra : asap

Dato : 13-12-04 14:16

Jeg vil anbefale et GF4 Ti4200 til Sims2. Men hvis der skal "fyres polygoner
af" i et DX9-spil er R9600Pro minimum. Jeg vil klart gå uden om R9600SE,
FX5200 og lignende DX9-kort i den billige ende. Om det er med 64 eller 128
MB er ikke så vigtigt til fx. Sims (men deriomod til høje opløsninger med
høj detaljegrad i "hurtige" spil, fx. shootere og simulatorer). På de fleste
kort, der laves i både 64 og 128 MB-versioner er der faktisk tit hurtigere
ram på 64-udgaven.

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 18:56

Tak for alle input, jeg har været i Midt Data og købt G4 TI 4200 til 299,- den kan holde
maskinen gående ind til hun skal ha det hele udskiftet med en ny på et sener tidspunkt.

Mvh Ole Lykke