Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort der kan klare 1366x768
Fra : Darkh

Dato : 08-12-04 15:54

Hej

Er der nogen som kan anbefale et godt grafikkort til at køre 1366x768?

pft.
Jesper

Fra : Sune Salminen

Dato : 08-12-04 15:58

Darkh wrote:
> Hej
>
> Er der nogen som kan anbefale et godt grafikkort til at køre 1366x768?

Hvis du har et Nvidia kort og bruger en Forceware driver (de hed
Detonator før) kan du selv lave custom opløsninger.

Det samme kan sikkert lade sig gøre med ATI kort, men jeg ved ikke om
den funktionalitet er indbygget i Catalyst driverne.

Med alle andre kort (også med ovenstående selvfølgelig) kan du f.eks.
bruge Powerstrip fra www.entechtaiwan.com til at lave custom
opløsninger. Du kan også i nogle tilfælde editere registreringsdatabasen
direkte og indsætte opløsningen i en liste over understøttede
opløsninger.

Så det er ikke noget du skal have et specielt grafikkort for at kunne
gøre.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Darkh

Dato : 09-12-04 10:08

> [...]
> indsætte opløsningen i en liste over understøttede opløsninger.
>
> Så det er ikke noget du skal have et specielt grafikkort for at kunne

Det skal helt være en som kan med standard drivere, da maskinen også bliver
brugt til udlejning. Vi har tidligere brugt Pixel Perfect grafikkort fra
Imagine Graphics men firmaet er lukket.

mvh
Jesper

Fra : Tommy Fer

Dato : 09-12-04 12:32

"Darkh" <ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse

> Det skal helt være en som kan med standard drivere, da maskinen også
> bliver brugt til udlejning. Vi har tidligere brugt Pixel Perfect
> grafikkort fra Imagine Graphics men firmaet er lukket.

Hvis du går ind i Geforce driverne og opretter en special opløsninger,
kommer den til at stå som en normal opløsning bagefter.

mvh Tommy Fer

Fra : Sune Salminen

Dato : 09-12-04 18:11

Darkh wrote:

> Det skal helt være en som kan med standard drivere, da maskinen også
> bliver brugt til udlejning. Vi har tidligere brugt Pixel Perfect
> grafikkort fra Imagine Graphics men firmaet er lukket.

Jeg er 100% sikker på at der ikke findes nogen driver til noget
grafikkort hvor 1366x768 ligger i som standard opløsning. Du kommer ikke
undenom selv at skulle stille på noget for at gøre den opløsning
tilgængelig.

Med hensyn til Nvidia kort:

Man kan selv modificere Forceware driverens installationsfiler sådan at
1366x768 kommer med når man installerer driveren på maskinen. Men det er
altså noget nemmere selv at oprette den som custom resolution når man
har installeret driveren, maskinen skal ikke engang genstartes, det
virker med det samme og det tager 2 sekunder.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Darkh

Dato : 10-12-04 10:30

> Jeg er 100% sikker på at der ikke findes nogen driver til noget grafikkort
> hvor 1366x768 ligger i som standard opløsning. Du kommer ikke undenom selv
> at skulle stille på noget for at gøre den opløsning tilgængelig.

Jeg håber du mener 99% sikker, for Pixel Perfect kortet var lavet spec. til
widescreen og når man i det medfølgende software vælger hvilken plasmaskærm
der skal tilsluttes finder den selv opløsningen som passer.

> [...]
> installeret driveren, maskinen skal ikke engang genstartes, det virker med

Hvordan laver man denne custom resolution?

mvh
Jesper

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-12-04 10:39

Darkh wrote:

> [...]
> spec. til widescreen og når man i det medfølgende software vælger
> hvilken plasmaskærm der skal tilsluttes finder den selv opløsningen

Okay, jeg tager det tilbage.. 99% så

> Hvordan laver man denne custom resolution?

Højreklik på skrivebordet, klik Nvidia display, analog display, Screen
Resolutions & Refresh Rates, klik på 'add' knappen, fyld de relevante
bokse ud og klik OK.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Enforcer

Dato : 11-12-04 10:13

On Fri, 10 Dec 2004 10:38:41 +0100, "Sune Salminen"

>Højreklik på skrivebordet, klik Nvidia display, analog display, Screen
>Resolutions & Refresh Rates, klik på 'add' knappen, fyld de relevante
>bokse ud og klik OK.

Kan du få lov at oprette 1366 x 768 i dine drivere? I mine skriver den
"input invalid", når jeg trykker på "tilføje". Ved klik på "OK" sker
der ikke noget, og jeg kan ikke vælge den opløsning.

Til gengæld kan jeg godt oprette og vælge 1360 x 768.

Mvh.

Enforcer

Fra : Sune Salminen

Dato : 11-12-04 13:50

Enforcer wrote:
> [...]
> "input invalid", når jeg trykker på "tilføje". Ved klik på "OK" sker
> der ikke noget, og jeg kan ikke vælge den opløsning.

Samme her

> Til gengæld kan jeg godt oprette og vælge 1360 x 768.

Du kan sikkert også lave en 1368x768. Jeg tror der er noget med at det
skal gå op i 4 eller noget i den stil.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : René Lønstrup

Dato : 10-12-04 16:55

Darkh wrote:
> Er der nogen som kan anbefale et godt grafikkort til at køre 1366x768?

Skal det lige præcist være 1366 pixels bredt? Jeg kan se at mit ATI-kort
(X800 XT PE, men mindre kan sikkert også klare det) har mulighed for at køre
en opløsning på 1360x768 gennem standard-driveren. Men er de sidste 6 pixels
nødvendige går det jo desværre ikke..
Jeg mener iøvrigt at Omega driverne har support for flere specielle
opløsninger, så det var måske en mulighed...

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Darkh

Dato : 13-12-04 15:24

> Skal det lige præcist være 1366 pixels bredt? Jeg kan se at mit ATI-kort
> (X800 XT PE, men mindre kan sikkert også klare det) har mulighed for at
> køre

Ja, Det er bredden på LG's 60" Plasma. Men den må også gerne kunne sættes op
i 1365x768, da det er opløsningen på Nec's 60".

mvh
Jesper