Rangorden blandt grafikkort..?!?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 08-12-04 09:03

Findes der et sted på nettet hvor man kan se en slags rangorden blandt
grafikkort mht. hurtighed i spil? Jeg synes der er vd at rigtig mange
modeller på markedet men har svært ved at finde ud af hvilket der er
hurtigst når man skal sammenligne to kort.

Aktuelt skal jeg finde ud af hvordan et Geforce FX5500 256MB 5ns ram
performer sammenlignet med et Radeon 9600 pro 256 MB ram.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-12-04 11:09

..°o.O Thomas O.o°. wrote:

> Findes der et sted på nettet hvor man kan se en slags rangorden blandt
> grafikkort mht. hurtighed i spil? Jeg synes der er vd at rigtig mange

Tests...

Jesper G. Poulsen

Fra : Nicolai

Dato : 08-12-04 11:10

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-09.html

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 08-12-04 14:00

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> skrev i en meddelelse
> http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-09.html

Det var lige sådan noget jeg ledte efter - takker

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam
Lej GRATIS alle de DVD film du vil i en hel måned - www.digitarian.dk -
gavekode: 12520 - du skal tilmelde dig inden den 24. december 2004.

Fra : Nicolai

Dato : 08-12-04 15:43

> Det var lige sådan noget jeg ledte efter - takker

Det sagde du ;)

Selv tak :)

Fra : MAT

Dato : 08-12-04 16:19

> Det var lige sådan noget jeg ledte efter - takker

Og du kan sammenligne den med
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/11/07/3704247

Venligst

Fra : Nicolai

Dato : 08-12-04 11:11

> Aktuelt skal jeg finde ud af hvordan et Geforce FX5500 256MB 5ns ram
> performer sammenlignet med et Radeon 9600 pro 256 MB ram.

Vi må ikke håbe du skal spille far cry med det fx5500 ;)

Fra : Carsten

Dato : 08-12-04 12:02

Et 9600Pro yder bedre efter denne sammenligning.
http://www.guru3d.com/article/Videocards/124/12/
Også en del bedre, så hvis prisen er den samme så
er valget ikke svært.

Men et nyt grafikkort på markedet er Geforce 6600GT-AGP
og et Club 3D Geforce 6600GT-AGP sælger til 1449+fragt.
(et 6600GT-AGP er bedre end 5950U og 9800XT).

Hilsen Carsten

Fra : Brian Lund

Dato : 08-12-04 22:37

> [...]
>
> Aktuelt skal jeg finde ud af hvordan et Geforce FX5500 256MB 5ns ram
> performer sammenlignet med et Radeon 9600 pro 256 MB ram.

Nu har du set tests de andre har linket til, så jeg håber du har konkluderet
at når det hedder "Nvidia GeForce FX" så skal du gå langt uden om ;)

Hvis det skal være noget Dx9 noget så tag det 9600 pro kort, eller et
Geforce 6600 GT hvis pengepungen er til det, det yder noget bedre, og kan
fås for ca. 1500 kr!

Hvad skal du bruge grafikkortet til?

Brian