Erotisk stil. Kvinder har STIL, dvs total ~
Fra : Bo Warming

Dato : 07-12-04 00:15

Kvinder har STIL, dvs total overlegenhed

Du nedgør gerne dem der overgår dig, ved at kalde deres stil og æstetik for
påtaget og snobbet og "lånte fjer".

Men vi gør alle vort liv og vort udseende til et kunstværk og selv i
skrivestil på en internet-diskussionsgruppe kommunikerer vi noget
personlighed, der er værdifuld.

Måske roden til alt ondt er at vi dæmper vor naturlige stil, og efterligner
hvad ikke er os. Et "overmenneske" er for Nietzsche ikke en hersker, men et
ægte og dermed harmonisk menneske, der har evnet at sætte sig ud over den
skadelige del af barndommens hæmninger. Hvilket er en stor kunst. Stilen er
manden (m/k).

" To succeed in the world it is not enough to be stupid, you must also be
well-mannered Francois de Voltaire

" Det betaler sig sjældent at være uforskammet. Det betaler
sig aldrig bare at være småuforskammet. Anton Tjechov

" Improving our style means improving our ideas and nothing else.
Nietzsche

" Det aristokratiske indebærer en medfødt sikkerhed,
modet til atvære naturlig og til at sætte sig ud over teatralske manérer
Torgny Segerstedt

" Et er fornødent. At give sin karakter "stil" - en stor og sjælden
kunst Nietzsche

S"I alle uvigtige Sager er Stil, ikke Oprigtighed, det væsentlige. I alle
vigtige Sager er Stil, ikke Oprigtighed, det væsentlige
Oscar Wilde
" Manérer forud for moral. Oscar Wilde

" Manners make the fortune of the ambitious youth.
Emerson

" Nogle mennesker har smag men har ikke takt, for man kan godt have det
ene uden at have det andet. Smag er følelse for skønhed, takt for det
passende. Anatole France

" Stil er det man har, når man på vild flugt ud af byen ser
ud, som om man leder efter et optog. William Battie

" Stil er det ydre udtryk for sjælens indre harmoni.
William Hazlitt

" Stil er det ydre udtryk for sjælnes indre harmoni. William Hazlitt

" Takt er frem for alt kunsten at overhøre. Hans Söhnker

" Tal til en enhver kvinde, som om du elskede hende, og til enhver mand,
som om han kedede dig, og når din første sæson er endt, vil du have ry for
at være i besiddelse af den mest udsøgte selskabelige takt. Oscar Wilde

" Ægte stil kommer når man ikke skæver til den. Piet Hein

.." Stilen er manden (dvs. viser den skrivendes
--de Buffon

" Simplicity in style is ever the signs of genius. It alone
has the privilege of expressing itself naturally and guilelessly.Nietzsche

" Every style that is not boring is a good one.
Voltaire

" Improving your style means improving your ideas, and nothing else.
Nietzsche

.." In the battle of existence, talent is the punch; tact is the
clever footwork. Wilson Mizner

.." Tact is the art of making a point without making an enemy.
Howard W. Newton

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-12-04 15:30

> Måske roden til alt ondt er at vi dæmper vor naturlige stil, og
> efterligner hvad ikke er os.

Så som at inkludere endeløse strømme af ligegyldige citater i alle sine
indlæg?

> Et "overmenneske" er for Nietzsche ikke
> en hersker, men et ægte og dermed harmonisk menneske, der har evnet
> at sætte sig ud over den skadelige del af barndommens hæmninger.
> Hvilket er en stor kunst.

Du har vist lang vej endnu, inden du er ude over de skadelige dele af
barndommens hæmninger - stor kunst eller ej.

Du er nok den mest upersonlige debattør, man kan forestille sig. Du låner
alle dine holdninger af andre, f.eks. af Glistrup, Homer Simpson osv. osv.
og for, at vi andre ikke skal være i tvivl om, hvorfra du har skabt dit
univers, skal vi belemres med de samme indlæg og de samme citater igen og
igen og igen og igen.

--
-Jens B.

Fra : Bo Warming

Dato : 07-12-04 16:41

> [...]
> og for, at vi andre ikke skal være i tvivl om, hvorfra du har skabt dit
> univers, skal vi belemres med de samme indlæg og de samme citater igen og

Da jeg kom hjem fra ulandsarbejde var Susanne Brøggers bøger en åbenbaring
for mig, og fik mig ind på samfundsdebat. Hun pynter sig med lånte fjer og
citerer berømtheder i det uendelige. Why not. Udvalget af sten til mosaikken
er kunsten.

Glistrup krydrer også sine indlæg med ordsprog, mundheld, HC
Andersen-handlinger, fabler osv osv. Det er god stil. Det er min stil. Men
hvis det ikke er din stil, så er der ingen der tvinger dig til at åbne og
læse.
Iøvrigt er jeg glad for konstruktiv kritik som din - der er lidt dovenskab i
at jeg lader op til at skrive et kort indlæg ved at læse hundred af de
relevante citater i citatsamlingen på min harddisk, og imens piller jeg de
femten mest relevante ud og sætter på som halehæng - SOM KAN OVERSPRINGES -
kun hvis mine indledende få fyndige ordknappe linier med mit originalbudskab
vækker nysgerrighed, er der grund til at gå i dybden med
fodnoteapparatet/halehænget.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-12-04 20:27

> Why not.

Fordi man mister interessen for dine indlæg. Når du holder dig til dine egne
ord, er du jo værd at læse.

> SOM KAN OVERSPRINGES - kun hvis mine indledende få fyndige
> ordknappe linier med mit originalbudskab vækker nysgerrighed, er der
> grund til at gå i dybden med fodnoteapparatet/halehænget.

Dine citater får ihvertfald mig til at springe hele dit indlæg over, og det
er mit indtryk, at andre har det på samme måde. Du gør dig selv og dine
holdninger en bjørnetjeneste ved at fastholde dén stil.

--
-Jens B.

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-12-04 20:38

> [...]
> det er mit indtryk, at andre har det på samme måde. Du gør dig selv og
> dine holdninger en bjørnetjeneste ved at fastholde dén stil.

Hørt. Og lidt disciplineret citatteknik ville heller ikke være af vejen.

Per V.

Fra : 2v 2kr

Dato : 07-12-04 21:08

> Dine citater får ihvertfald mig til at springe hele dit indlæg over, og
> det er mit indtryk, at andre har det på samme måde.

Osse i den grad!!

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-04 10:20

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message

> Så som at inkludere endeløse strømme af ligegyldige citater i alle sine
> indlæg?

Nej, så som at DU svarer på et af BW's indlæg. Du tror vel ikke selv på at
BW læser dine svar??

M.v.h.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-12-04 11:07

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Nej, så som at DU svarer på et af BW's indlæg. Du tror vel ikke selv
> på at BW læser dine svar??

Det ved jeg, han gør.

--
-Jens B.

Fra : 2v 2kr

Dato : 08-12-04 18:39

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Det ved jeg, han gør.
>
> --
> -Jens B.

lige børn leger bedst

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 08-12-04 22:00

Henrik B. skrev:

Hej Henrik

> "Jens Bruun" skrev

> Du tror vel ikke selv på at BW læser dine svar??

Det er ikke et ukendt fænomen at BW svarer på indlæg i denne gruppe.

Google.Groups er din ven.

Desværre betyder det for det meste at gruppen er oversvømmet med indlæg
i et par måneder, til gengæld betyder det normalt at BW ikke føler sig
kaldet til at poste indlæg i lidt mere end samme antal måneder efter-
følgende.

Fra : 2v 2kr

Dato : 08-12-04 22:17

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i et par måneder, til gengæld betyder det normalt at BW ikke føler sig
> kaldet til at poste indlæg i lidt mere end samme antal måneder efter-

dont feet the troll!!

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 08-12-04 22:51

2v 2kr skrev:

Hej 2v 2kr

> dont feet the troll!!

Bare rolig, jeg har ikke for vane at træde trolls over tæerne.

Google.groups er din ven.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-12-04 23:49

> [...]

Her er en fin parodi over fjolser der går op i troldejagt
De er militærskurke , med slavementalitet og flertalsdiktatoriske
snobbetendenser.

"Private Jenkins!" yelled the Captain. "Get over here
immediately, there's something you need to see!"

"Right away, sir!" Jenkins shouted back, crossing the open area
in the center of their camp at a double march.

"You see these tracks, Jenkins?" the Captain asked, neither
requesting nor expecting a reply. He continued, "And that smell?
Private Jenkins! Are you paying attention to me!?"

"Sir, I am positively brimming with attention, I assure you."

"Don't be a smart-ass, Jenkins."

"I blame my parents, sir."

"Don't we all, Jenkins. Don't we all." the Captain sighed. "Tell
me, Jenkins, in light of my on-going efforts to provide you with what
we in the army like to call An Edjukayshun, what creature leaves
tracks like these, accompanied by such a horrific stench?"

"A troll, sir?" Jenkins replied cautiously.

"Bang on, Private Jenkins. Nicely done. A troll. You must be on
your guard at all times. They are Very Very Nasty." the Captain
warned.

"But what shall I do if this creature attacks me? Shall I feign
death? Shall I hurl pomegranates, in the manner so effectively
demonstrated by you last week when we were assaulted by nuns in the
market?" asked Jenkins, noticably agitated.

"No no," the Captain replied, "pomegranates will just make
things worse, and feigning death is a bit extreme under the
circumstances. Mark my words, boy, if you are ever confronted by a
troll, there is only one thing you can do..."

"Tell me, tell me!" pleaded Jenkins, interrupting.

"You must ignore him. The troll feeds on attention, Jenkins.
Ignore him and he will die. It will not be pleasant. You will be
tempted to watch the squirming, the cries of agony will reach deep
down into your underpants and grab you by the ... well, you get the
idea, Jenkins. Trust me: ignore the troll, be strong, and perhaps you
will live to hurl pomegranates at nuns another day."

"Thank you, sir. It is truly an honour to serve with you."

"You're right about that, Private. Dismissed"

Fra : 2v 2kr

Dato : 09-12-04 09:41

> 2v 2kr skrev:
>
> Hej 2v 2kr

> Bare rolig, jeg har ikke for vane at træde trolls over tæerne.
>
> Google.groups er din ven.

hehe - oki

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 08-12-04 21:53

Bo Warming skrev:

Hej Bo

Det er da helt vildt så vedholdende du er, hvis jeg ikke husker for-
kert skrev du noget af ca. samme skuffe for 3 år siden.

> Kvinder har STIL, dvs total overlegenhed

Nogle kvinder har stil, nogle mænd har stil. Du har engang skrevet
noget med at "lige børn leger bedst", hvad er pointen med det du
skriver nu?

Resten af indlægget fra Bo er slettet, da det blot er den sædvanlige
gang citat blottet for mening (jeg regner med at det som blot ligner
en missendt email er et citat fra glistrup.com eller lignende web-
steder).

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-12-04 20:21

On Wed, 8 Dec 2004 21:53:10 +0100, "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<pedervm@myrealbox.com> wrote:

> [...]
>gang citat blottet for mening (jeg regner med at det som blot ligner
>en missendt email er et citat fra glistrup.com eller lignende web-

HI Peder så bitter i den søde Jule tid - BW er born whit licens to
vrøvle der i mod kæmper usnet og sund fornuft forgæves
--

Mv.
Bo M Mogensen

HP.Holm :"Der fandtes ingen elektriske apparater i Steens ungdom. Man hyggede
sig med almanakken i petroleumslampens skær, og gik tidligt i seng."