Syndefaldet
Fra : Alex

Dato : 06-12-04 16:30

[ ... ]
> [...]
> for intet at regne mod den herlighed, som skal åbenbares på os. v19
> For skabningen venter med længsel på, at Guds børn skal åbenbares.
> v20
> Skabningen blev jo underlagt tomheden, ikke fordi den selv ville,
> men
> på grund af ham, der gjorde det, og med det håb, v21 at også
> skabningen selv vil blive befriet fra trældommen under
> forgængeligheden og nå til den frihed, som Guds børn får i
> herligheden.
>

> Så selv om oplæringsprogrammet er hårdt, så er det gode i vente

vilje!

Hvor læser du henne? Hvis du læser i Romerne 8v20-21, så må du spørge
dig selv hvad tomheden og håbet i tomheden mon er. Der kan vist ikke
rigtig argumenteres for at det ikke er syndefaldet der tales om, så
vil ikke spekulere i din evt. fortolkning.

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-12-04 18:00

I news:6faf0639.0412060729.16fdafb7@posting.google.com skrev
Alex følgende:

[ ... ]
> [...]
> vist ikke rigtig argumenteres for at det ikke er syndefaldet der
> tales om, så vil ikke spekulere i din evt. fortolkning.

Du kan da bare læse de 3 første kapitler i 1. Mosebog.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*