Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
HIS Excalibur X800XT PE IceQ II VIVO 256MB~
Fra : Per Korshøj

Dato : 07-12-04 15:23

Er dette grafikkort kompatibel med AGPx4 ?

Per

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-12-04 15:38

Per Korshøj wrote:
> Er dette grafikkort kompatibel med AGPx4 ?

Jeg går ud fra et det er det her du mener:

Og i så fald er svaret nej. Det er et PCI Express kort, der ikke kan
bruges i AGP.

/Jacob

Fra : René Lønstrup

Dato : 07-12-04 18:02

Jacob Larsen wrote:
> [...]

Jeg har et HIS Excalibur X800 Pro IceQ II Vivo som er blevet softmoddet til
HIS Excalibur X800 XT PE. Det kører fint med AGPx4 og er kun ubetydeligt
langsommere end med AGPx8 jvf. i denne gruppe tidligere omtalte tests. -
Derfor _burde_ det ægte XT PE kort også kunne køre AGPx4 (da det er præcist
samme kort, eneste forskel er prisen, den indstillede clockfrekvens og hvor
mange pipes der er åbnet for), men jeg vil nu ikke garantere for noget

> Jeg går ud fra et det er det her du mener:

> Og i så fald er svaret nej. Det er et PCI Express kort, der ikke kan
> bruges i AGP.

Øhh ja, - men når han skriver X800 XT PE _AGP_ i topic, mon så ikke også han
mener X800 XT PE _AGP_ og ikke X800 XT PCI-Express?

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : MAT

Dato : 07-12-04 17:31

> Er dette grafikkort kompatibel med AGPx4 ?

Ser du på oversigten http://www.hisdigital.com/html/product_comp.php?id=126
og herunder specielt
http://www.hisdigital.com/html/product_ov.php?id=126&view=yes understøtter
kortet AGPx8 jf http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88957 som dog er
et HIS Excalibur X800XT IceQII VIVO 256MB AGP med lidt lavere clock
frekvenser end X800XT PE IceQ II VIVO 256MB AGP.
De AGPx8 kort jeg har haft fingre i kan også bruges i et bundkort der kun
understøtter AGPx4 og i praksis er der ingen nævneværdig forskel i ydelsen.
Og jeg går ud fra at de kender til det ultra lave støjniveau....
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/08/12/9003357

Venligst

Fra : Per Korshøj

Dato : 07-12-04 20:18

Hej ng

Kortet skal købes i Norge da der ikke er en dansk forhandler der ligger inde
med et sådant kort. Og Kortet er til AGP. !!!!

Tak for de mange svar ( jeg prøver ellers må jeg jo have et andet mbo)

Per

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 17:04

"Per Korshøj" <per@123ternevej2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> inde med et sådant kort. Og Kortet er til AGP. !!!!
>
> Tak for de mange svar ( jeg prøver ellers må jeg jo have et andet mbo)

Hvilket vel også vil føre til nyt ram, ny processor osv?!

> Per

Lars B

Fra : Per Korshøj

Dato : 09-12-04 13:52

nope ikke det 2,4 ghz celeron d med 512 mb ddr400 ram så det skulle lige
kunne klare det

Fra : ct

Dato : 10-12-04 23:30

> Kortet skal købes i Norge da der ikke er en dansk forhandler der ligger
> inde

....og husk lige at norge ikke er med i EU....