Bolle-sprøjte - hvor?
Fra : Thomas Rokamp

Dato : 06-12-04 13:41

Hejsa!

I forbindelse med bagning af vanilie-kranse er en gammeldags kødhakker en
rigtig god ting. Da vi ikke kan opdrive sådan en (kun nyere billige, af
ringe kvalitet), søger jeg derfor en bolle-sprøjte (spørg mig ikke hvorfor
den hedder sådan)...
Jeg har været rundt i en masse forretninger og set efter sådan en tingest,
men de fleste fører dem ikke længere...

Kender du et sted hvor jeg helt sikkert kan finde sådan en? Eller evt. en af
de rigtige gamle kødhakkere?
Helst i København

/Thomas

Fra : -V-

Dato : 06-12-04 13:56

Thomas Rokamp wrote:
> [...]
> tingest, men de fleste fører dem ikke længere...
>
> Kender du et sted hvor jeg helt sikkert kan finde sådan en? Eller

www.hwl.dk --> søgefunktionen i øverste venstre hjørne.

Enjoy.

-V-

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 06-12-04 14:01

On Mon, 6 Dec 2004 13:41:00 +0100, "Thomas Rokamp" <nospam@crax.dk>
wrote:

> [...]
>ringe kvalitet), søger jeg derfor en bolle-sprøjte (spørg mig ikke hvorfor

Fordi den er beregnet til at sprøjte melboller med.

> [...]
>men de fleste fører dem ikke længere...
>
>Kender du et sted hvor jeg helt sikkert kan finde sådan en? Eller evt. en af

Brug en sprøjtepose i stedet - samme funktion, blot langt mere
udbredt. De fleste isenkræmmere har dem med en stak forskellige dimser
til at presse dejen ud igennem.

Jeg har set dem i både Imerco, Den Aktive Isenkræmmer og diverse
varehuse. De to førstnævnte sælger også de "gammeldags" støbte
kødhakkere.

Fra : ASKF

Dato : 06-12-04 14:08

Thomas Rokamp ytrede sig i
<41b4535c$0$176$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>men de fleste fører dem ikke længere...
>
>Kender du et sted hvor jeg helt sikkert kan finde sådan en? Eller evt. en af

Jeg har flere gange set både de gamledags kødhakkere og bollesprøjter i
genbrugsforretninger, så det var måske stedet at lede.

Det hedder i øvrigt en bollesprøjte, fordi den netop bliver brugt til at
lave melboller med til suppe.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen