Oliventræer taber bladene
Fra : Hans B.

Dato : 06-12-04 16:50

Hej NG

Er det normalt at Oliventræer taber bladene om vinteren?

Sidste år stod de i vindueskarmen over radiatorene og det blev jeg kraftigt
frarådet. I år har jeg sat dem svalt på gulvet, og er meget omhyggelig med,
at de ikke tørre ud. Det ene mister bladene ( og de visner ikke, de falder
bare af) det andet har ikke mistet nær så mange.

Er der nogen der har erfaringer?

mvh

Hans

Fra : Marlene

Dato : 07-12-04 09:06

"Hans B." <Baldrian(remove)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er det normalt at Oliventræer taber bladene om vinteren?

Snip

Ja, det er det. Og husk som du selv skriver; endelig ikke for varmt - ca. 10
grader.

http://www.havenyt.dk/soeg/?q=oliventr%E6

Mvh. Marlene.

Fra : Hans B.

Dato : 07-12-04 13:50

> Ja, det er det. Og husk som du selv skriver; endelig ikke for varmt - ca.
> [...]

Mange tak, dér lærte jeg en masse. Det træ der taber flest blade har en
spagnummuld, så jeg vil snarest potte om og lade dem få en anelse frost, så
jeg kan få frugter til næste år!

mvh

Hans