Station 2 om røde billister ... fortsa~
Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 06-12-04 21:54

Halløj Rødder (og de obligatoriske............)

Hvad synes man så ?

En rigtig tynd kop The, kogt op på overgemte blade

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Basil

Dato : 06-12-04 21:50

jan@fedtegreven.dk wrote:
> Halløj Rødder (og de obligatoriske............)
>
> Hvad synes man så ?
>
> En rigtig tynd kop The, kogt op på overgemte blade

Ja, det var sgu en tam omgang.
Kai

Fra : Thomas Forsberg

Dato : 06-12-04 21:55

Tja men i mit hoved stadigt aktuelt når sådan nogle mennesker som ham
klovnen i indslaget stadigt kan få lov til at køre rundt på vejene...

Fra : FJ

Dato : 06-12-04 22:16

"Thomas Forsberg" <darksaint@bredband.net> skrev i en meddelelse
> Tja men i mit hoved stadigt aktuelt når sådan nogle mennesker som ham
> klovnen i indslaget stadigt kan få lov til at køre rundt på vejene...

Meget enig!! Bor selv i en by hvor vi er meget plaget af den slags typer,
så de må gerne fjernes fra vejene!!!

Fra : Mikael L

Dato : 06-12-04 22:19

"Thomas Forsberg" <darksaint@bredband.net> skrev i en meddelelse
> Tja men i mit hoved stadigt aktuelt når sådan nogle mennesker som ham
> klovnen i indslaget stadigt kan få lov til at køre rundt på vejene...

Det er jo bare lidt trist at vi alle skal belastes af sådan en klaphat som
helt klart re uden for pædagoiskrækkevidde.
Det er jo desværre typer som ham der altid bliver hevet frem og vi får af
vide at sådan er unge mænd bag et rat. Pressen laver en hetz og politikkerne
lovgiver ud fra det.

Typer som ham vi så tror jeg simpelthen ikke at man kan lovgive sig ud af.

Ham betjenten de havde i studiet var dog inden på lidt af det rigtige. De
unge skal have lov/tvinges til at deltage i kørekurser f.eks. respekt for
fart.
Jeg ved Roskilde og Vejle amt har nogle klubber til det, men det er jo ikke
meget de bliver omtalt.
Man kan vil sige at alle mulige andre misbrugere kan få offentlig hjælp til
at komme ud af deres misbrug, Hvorfor ikke hjælpe de unge til at få lært på
deres krop uden brækkede knogler hvad det er for nogle kræfter der bliver
sluppet fri. Det er trods alt mange unge mennesker der kan komme på kursus
til 2500kr. hvis man kan spare de udgifter der er forbundet med et alvorligt
trafikuheld.
Det er jo desværre politisk ukorrekt da det jo er noget med biler og fart og
derfor er der ikke den store interesse for at hjælpe på den måde.

Det undre mig også lidt at der ikke bliver slået mere på det der stod
nederst på skærmen under interviewet. I 2002 bliv 115 mennesker slået ihjel
fordi de ikke brugte sele. Det er alligevel næsten 25% af alle trafikdræbte.

Mikael

Fra : Leonard

Dato : 06-12-04 23:23

"Mikael L" <m_larsenSKAL@IKKEMEDsol.dk> wrote:

>Det er jo desværre typer som ham der altid bliver hevet frem og vi får af
>vide at sådan er unge mænd bag et rat. Pressen laver en hetz og politikkerne
>lovgiver ud fra det.

Jeg synes jo så at udsendelsen netop gjorde meget ud af at kalde typen
for "de røde bilister", den værste gruppe som er meget svære at nå,
desværre også den farligste gruppe.

--
Leonard

Fra : Martin P.

Dato : 06-12-04 22:21

"Thomas Forsberg" <darksaint@bredband.net> skrev i en meddelelse
> Tja men i mit hoved stadigt aktuelt når sådan nogle mennesker som ham
> klovnen i indslaget stadigt kan få lov til at køre rundt på vejene...

Ja det er stadig aktuelt og vil sikkert altid være det, men jeg synes ikke
det skal være under overskriften "Unge kører for stærkt" ... så må man sgu
lave et specielt program om netop den kerne som de jo også siger det er.
Kald det "Psykopater i alle aldre bag et rat" eller lignende ... !

- Martin

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 05-12-04 22:52

Martin P. wrote:

> [...]
> må man sgu lave et specielt program om netop den kerne som de jo også
> siger det er. Kald det "Psykopater i alle aldre bag et rat" eller

Når jumbodriverne bliver omtalt er der ikke nogen som har noget i mod at de
specifikt kaldes "lastvogns chauffører".

Hvorfor er det så odiøst i dine øjne at kalde de unge, som ikke kan hitte ud
af det, for det for det de er, - "fart bøller/idioter".

Modsat er der da ingen der udtaler, at de unge er de eneste der kan køre
stærkt.

Det triste, - en person som ham i indslaget tegner desværre billedet samlet
for "ungegruppen", og nej - det er ikke repræsentivt.

Uanset hvad/hvem der er tale om, unge som ældre, - politikkerer,
repræsentanter eller chauffører, forseelser af den salgs der omtales i
indlæget. Som betjenten siger, - ingen delay, af med pappet her og nu.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg