Syn af Autotrailer
Fra : Holten

Dato : 06-12-04 19:21

Har netop lavet bremser på en autotrailer (nye tromler og bakker) og er så
ude at prøvekøre dyret.
Alt virker ok, blot kan min bil trække den fremad med trukket påløbsbremse.
Traileren blokerer ikke, men bilen skal naturligvis "arbejde" lidt for at
køre fremad;;;;læs: stor modstand.

Skal den kunne blokere hjulene med trukket påløbsbremse eller lyder
ovenstående til at være ok.

Naturligvis skal bakker og tromler også lige køres til/sammen eller hvá ??

MVH

Holten

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-12-04 20:55

"Holten" <virker@desværre.ikke> skrev

> Naturligvis skal bakker og tromler også lige køres til/sammen eller hvá
??

Jeps, men det bliver bremsekraften nu ikke bedre af.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-12-04 21:30

"Holten" <virker@desværre.ikke> skrev i en meddelelse

> Skal den kunne blokere hjulene med trukket påløbsbremse eller lyder
> ovenstående til at være ok.

DET mener jeg ikke, for hvis det lykkedes at blokere under en opbremsning,
har du et SERIØST problem ;).

Fra : Holten

Dato : 06-12-04 21:42

> DET mener jeg ikke, for hvis det lykkedes at blokere under en opbremsning,
> har du et SERIØST problem ;).

Ok, så håber jeg lortet glider igennem et syn på Onsdag

MVH

Holten

Fra : Leonard

Dato : 06-12-04 21:55

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>DET mener jeg ikke, for hvis det lykkedes at blokere under en opbremsning,
>har du et SERIØST problem ;).

Ikke desto mindre er synsmænd meget glade for at hjulene kan blokere.
Har du tjekket om affjedringen på traileren virker?
Giver den sig hvis du hopper på den?
- det går de også meget op i.

--
Leonard

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 05-12-04 23:02

Holten wrote:

> Skal den kunne blokere hjulene med trukket påløbsbremse eller lyder
> ovenstående til at være ok.

Tommelfingerregel.
Med en tom trailer skal håndbremsen kunne blokere hjulene.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Holten

Dato : 07-12-04 21:10

> [...]
> ovenstående til at være ok.
>
> Naturligvis skal bakker og tromler også lige køres til/sammen eller hvá

Fik den i dag synet uden nogen former for problemer.
Fik en tid i morges, og der var tider nok at tage af.

Den skal ikke kunne blokere når man trækker afsted med den i tom tilstand.
Skal dog kunne blokere i tom tilstand ved katastrofeopbremsning, og det
kunne den.

MVH

Holten

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-12-04 21:48

> [...]

> Skal dog kunne blokere i tom tilstand ved katastrofeopbremsning, og det

Tillykke

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Holten

Dato : 07-12-04 22:45