Airbag-lampe der lyser i Ford Escort
Fra : Søren Ottosen

Dato : 06-12-04 17:20

Hej

Jeg har en Ford Escort 1,6 Zetec fra 1994 som har stået stille i et par
uger.
Men da jeg startede den idag lyste airbag-lampen.

Jeg tænkte at det måske var fugt et eller andet sted, men efter en lang tur
hvor bilen blev godt varm, og efter at have stået i garagen noget tid har
det stadig ikke hjulpet.

Jeg har prøvet at pille batteriet fra, men det har heller ikke hjulpet.

Nogen forslag til hvor problemet kan ligge??

Hilsen

Søren Ottosen

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-12-04 18:44

"Søren Ottosen" <xxx@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har prøvet at pille batteriet fra, men det har heller ikke hjulpet.
>
> Nogen forslag til hvor problemet kan ligge??

Muligvis kan lampen kun slukkes på værkstedet..

Fra : WhoopAss

Dato : 06-12-04 21:13

Jeg har haft samme problem med min Mondeo (airbag lampe der lyser)

Under forsæderne er der nogen gule stik, tag dem fra hinanden, vent 30
sekunder og sæt dem sammen igen. (der skal selvfølgelig IKKE være tænding
på)

Det løste mit problem.

Ifølge de kloge hoveder som forsynede mig med tippet så er det noget med at
kontrolboksen bliver resat.

Mvh

Martin

Fra : Søren Ottosen

Dato : 07-12-04 16:57

> [...]
>
> Under forsæderne er der nogen gule stik, tag dem fra hinanden, vent 30
> sekunder og sæt dem sammen igen. (der skal selvfølgelig IKKE være tænding

Tak for tippet, men det løste ikke mit problem.
På min bil sidder der kun stikkene til sædevarmen.

Søren

Fra : WhoopAss

Dato : 07-12-04 20:19

"Søren Ottosen" <xxx@hongnet.dk> wrote in

> Tak for tippet, men det løste ikke mit problem.
> På min bil sidder der kun stikkene til sædevarmen.
>

> Søren

hmm, de burde være der, det har noget at gøre med en føler der registrere
om der sidder en i sædet, prøv at kigge lidt nærmere efter, måske under
gulvtæppet eller lignede steder

Mvh

Martin