Hvad vil de nu gøre...
Fra : Lars L. Hansen

Dato : 06-12-04 11:56

.... dem der mener at franske biler i almindelighed, og Citroën i
særdeleshed, er noget dårligt konstrueret skrammel, og at japanske biler
i almindelighed og Toyota i særdeleshed er nogle fantastisk driftsikre
biler af høj kvalitet?:

http://www.citroen.dk/nyhedsinfo.asp?tid=9510&mid=1012

"PSA Peugeot Citroën og Toyota
Sløret løftes for tre biler udviklet i fællesskab:
Peugeot 107, Toyota Aygo og Citroën C1

Alle tre biler, udviklet på en fælles platform, vil begynde at rulle af
samlebåndet fra Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) fabrikken i
Kolín, Tjekkiet i 2005"

Så bliver det da vist lidt vanskeligt at fastholde de fordomme?

Mvh.

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 06-12-04 12:44

Så må man jo håbe at japanerne kan lære franskmændene hvordan man laver
biler.

Mvh. Jesper
Den bedste bil jeg nogen sinde har haft var en Toyota Corolla.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-12-04 12:43

"Jesper Sørensen" <jesper@nomail.de> wrote in message
> Så må man jo håbe at japanerne kan lære franskmændene hvordan man laver
> biler.

IMHO er køreglæden nu engang større i en PSA bil end i en Toyota.

> Mvh. Jesper
> Den bedste bil jeg nogen sinde har haft var en Toyota Corolla.

Også den sjoveste ?

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Henrik B.

Dato : 06-12-04 13:00

"Jesper Sørensen" <jesper@nomail.de> skrev i en meddelelse
> Så må man jo håbe at japanerne kan lære franskmændene hvordan man laver
> biler.

Det går nu ellers nogenlunde på den franske fabrik, hvor man producerer
Yaris.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-12-04 18:08

On Mon, 06 Dec 2004 12:43:33 +0100, Jesper Sørensen wrote:

> Den bedste bil jeg nogen sinde har haft var en Toyota Corolla.

Den bedste bil jeg nogensinde har haft var en Citroën ZX.

Så de behøver skam ikke lære noget.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-12-04 15:33

Martin Johansen [6000] wrote:

> Den bedste bil jeg nogensinde har haft var en Citroën ZX.
>
> Så de behøver skam ikke lære noget.

var den anden en trabant

--
vh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-12-04 15:39

On Tue, 07 Dec 2004 15:32:46 +0100, Torben Scheel wrote:

> var den anden en trabant

Nope det var også en ZX'er. Den tredie var også en ZX'er og den fjerde
var en Fiesta.

Det jeg mener er ganske simpelt at bare fordi man har været uheldig med
et mærke så behøver det ikke betyde at alt fra det mærke er noget lort.

Fra : Martin Bak

Dato : 07-12-04 17:36

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.07.14.38.42.396692@for.contactinfo...

> [...]
>
> Det jeg mener er ganske simpelt at bare fordi man har været uheldig med
> et mærke så behøver det ikke betyde at alt fra det mærke er noget lort.

Næhh, selvfølgelig ikke. Jeg var heller ikke så heldig med min første
bil, -en Mascot der valgte at futte af på en parkeringsplads. Det får mig
ikke til at dømme englænderne som noget lort. Det der gør, at jeg er mere
end skeptisk overfor frankobilerne er en samling af erfaringer fra alle de
franske biler jeg har været i nærheden af. Især gearproblemer og
hydraulikproblemer, synes at være hyppige, men også allemulige andre
problemer er jeg blevet præsenteret for og det er næsten altid et eller
andet fransk patent der ikke virker. De biler _vil_ bare være mærkelige. Det
ville sådan set også være ok, -hvis det så virkede. (av -jeg er stiv i
nakken)

--
Martin
http://www.martinbak.dk/ - ny julesang

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-12-04 18:03

On Tue, 07 Dec 2004 17:35:58 +0100, Martin Bak wrote:

> Næhh, selvfølgelig ikke. Jeg var heller ikke så heldig med min første
> bil, -en Mascot der valgte at futte af på en parkeringsplads. Det får
> mig ikke til at dømme englænderne som noget lort.

Det er der ellers mange der ville se deres snit til at gøre :)

> Det der gør, at jeg
> er mere end skeptisk overfor frankobilerne er en samling af erfaringer fra
> alle de franske biler jeg har været i nærheden af.

OK

> Især gearproblemer

Hvilke?

> og hydraulikproblemer,

Igen hvilke?

> De biler _vil_ bare være mærkelige.

Det lyder som om du kun har været i nærheden af modellerne med
hypnaumatisk affjedring - alle de andre (og der er mange) er ligeså
almindelige som en Toyota.

> Det ville sådan set også være ok, -hvis det så virkede.

Det har virket på dem jeg har ejet og på den røvfuld jeg har prøvekørt.

Fra : Martin Bak

Dato : 07-12-04 18:29

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.07.17.03.21.926429@for.contactinfo...

> Hvilke?

Smadrede stråler på akslen til geakassen. smadrede stråler på drivaksler.
kvæstet sync.(Traffic + een anden renault, husker ikke hvilken) -og sjovt
nok aldrig på en ikke-fransk :)

> Igen hvilke?

Altsammen Citroen. Både affjedringen og servoen.

> Det lyder som om du kun har været i nærheden af modellerne med
> hypnaumatisk affjedring - alle de andre (og der er mange) er ligeså
> almindelige som en Toyota.

Til dette kommer selvfølgelig en række andre små oplevelser, f.eks den med
hjulboltene på Renault Laguna fornylig, men der mange andre.Når jeg så
samtidig lader mig påvirke af, hvad andre kan servere af historier,
resulterer det i min skepsis. Det gør ikke noget, -jeg vælger bare en anden
bil.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-12-04 18:34

On Tue, 07 Dec 2004 18:29:05 +0100, Martin Bak wrote:

> jeg vælger bare en anden bil.

Der er jo også nok at vælge imellem :)

Fra : Thomas Landberg

Dato : 06-12-04 12:43

> Så bliver det da vist lidt vanskeligt at fastholde de fordomme?

Fordomme og fordomme.... Ethvert mærke kan forbedre sig, men nu sidder jeg
f.eks. med det nyeste Top Gear magazine foran mig. De har lavet en
undersøgelse blandt deres læsere vedrørende hvor tilfredse de er med deres
biler. Blandt de sidste 10 biler finder man fire Peugeot'er og som koncern
er PSA ringest, dårligere end f.eks. Fiat. At man kan finde en Peugeot eller
Citroën som kører perfekt er der ingen tvivl om, men der er altså heller
ikke tvivl om det modsatte.

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad

Fra : Henrik B.

Dato : 06-12-04 12:59

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kolín, Tjekkiet i 2005"
>

> Så bliver det da vist lidt vanskeligt at fastholde de fordomme?

Det afhænger i høj grad også af, hvem der får lov at styre fabrikken.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Steen F.

Dato : 06-12-04 15:12

Henrik B. wrote:
> Det afhænger i høj grad også af, hvem der får lov at styre fabrikken.

Ja, og hvor i verden bilen samles?
Kan huske noget skriveri omkring den gamle Nissa Primera (modellen fra 1992
og frem). De japansk-samlede biler havde vanlig høj japansk kvalitet,
hvorimod de Primera der var samlet på Nissans fabrik i England var der
oftere fejl ved. Ifølge Nissan-værkstederne. Tankevækkende.

/Steen

Fra : Henrik B.

Dato : 06-12-04 15:59

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvorimod de Primera der var samlet på Nissans fabrik i England var der
> oftere fejl ved. Ifølge Nissan-værkstederne. Tankevækkende.

Det samme galt for Carina E, indtil der blev sat en japansk ledelse på
fabrikken i England.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 19:45

> "Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det samme galt for Carina E, indtil der blev sat en japansk ledelse på
> fabrikken i England.

Fordi risgnaskerne har en filosofi om 0-fejl. Husker at når vi skulle levere
kompononter til en japansk kunde og han fandt bare 1-2 defekte ud af 1000
stk, så røg det hele retur til danmark.

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 06-12-04 12:57

"Lars L. Hansen" skrev

> Så bliver det da vist lidt vanskeligt at fastholde de fordomme?

Ja, hvis ikke det viser sig at de af bilerne med Toyota-teknik klarer sig
bedre end dem med PSA-teknik, det er jo kun platformen der er den samme.
Så kan vi beholde vores ubegrundede fordomme.

Men en ubekymret fransk ingenør, holdt i ørene af en japansk pernittengryn,
er ikke nogen dårlig ting.

Men en japansk designer og en fransk kvalitetskontrol, er en skræmmende
kombination.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 06-12-04 13:11

> Men en ubekymret fransk ingenør, holdt i ørene af en japansk
> pernittengryn,
> er ikke nogen dårlig ting.

Hmmm, det kan nu gå galt alligevel.

> Men en japansk designer og en fransk kvalitetskontrol, er en skræmmende
> kombination.

*LOL*

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 14:59

> "PSA Peugeot Citroën og Toyota
> Sløret løftes for tre biler udviklet i fællesskab:

Rent teknisk ser jeg nogle synergier i samarbejdet:

PSA kan desigen biler, lave dieselmotorer og lave undervogne. De er
kreative. Toyota kan skrue bilerne sammen, så de ikke falder fra hinanden.

Imidlertid er der meget mere end teknik i den slags strategiske
samarbejder...

Hvem kender noget til de kommende fusioner på automobilmarkedet - og andre
bud på strategier...?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 06-12-04 16:00

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> Rent teknisk ser jeg nogle synergier i samarbejdet:
>
> PSA kan desigen biler, lave dieselmotorer og lave undervogne. De er
> kreative. Toyota kan skrue bilerne sammen, så de ikke falder fra hinanden.

Jep, bortset fra at der er Toyota's motorer man benytter i dette samarbejde.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 20:31

> Jep, bortset fra at der er Toyota's motorer man benytter i dette
samarbejde.

Også i dieselbilerne..?

Det var da en skam..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-12-04 01:56

> samarbejde.
>>

> Også i dieselbilerne..?
>
> Det var da en skam..
Jeg tror nu nok jeg ville foretrække en Toyota diesel fremfor mange PSA
dieseler.
Kender mange der har haft en Tøjta med en diesel der har snurret 4-500KKM
uden at gøre andet end alm service. Det klarer hverken en PSA eller mit eget
foretrukne mærke VAG såmænd !
/FL

Fra : Jens

Dato : 06-12-04 21:20

Henrik B. <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> "Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> Jep, bortset fra at der er Toyota's motorer man benytter i dette samarbejde.

< http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=272325>

"Trillingerne bliver udstyret med en 1,0 liter benzinmotor med 65 hk
eller en 1,4 liter turbodieselmotor med 70 hk. Benzinmotoren er fra
Toyota Yaris og dieselmotoren fra Peugeot 206 og Citroën C2/C3."
--

Jens F

Fra : Henrik B.

Dato : 06-12-04 21:28

"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller en 1,4 liter turbodieselmotor med 70 hk. Benzinmotoren er fra
> Toyota Yaris og dieselmotoren fra Peugeot 206 og Citroën C2/C3."

Ok, troede man også benyttede den 1,4 diesel fra fra Yaris, istedet for den
bovlamme (70 Hk) fra PSA.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 21:45

> Ok, troede man også benyttede den 1,4 diesel fra fra Yaris, istedet for
den
> bovlamme (70 Hk) fra PSA.

Det kan snart være det samme - så længe de ikke vælger PSAs nyere 1,4 HDi
med 16V-topstykket og de 90 hk.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 21:34

> "Trillingerne bliver udstyret med en 1,0 liter benzinmotor med 65 hk
> eller en 1,4 liter turbodieselmotor med 70 hk. Benzinmotoren er fra
> Toyota Yaris og dieselmotoren fra Peugeot 206 og Citroën C2/C3."

Alt andet ville også være idioti.

Toyota laver de bedste benzinere - PSA de bedste diesler...

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ove Jakobsen

Dato : 06-12-04 23:57

> Alt andet ville også være idioti.
>
> Toyota laver de bedste benzinere - PSA de bedste diesler...

Bedste diesler ud fra vilke kriterier?
For to år siden da vi skulle handle vogn, stod valget mellem C3 1,4 hdi ,
206sw 1,4 hdi , clio 1,5 dci 80hk og yaris1,4 d4d.
Af de nævnte biler var det helt klart Clioen der kørte og trak best. C3ern
føltes meget lam i forhold til yarisen 206ern prøvede jeg ikke da det jo var
samme motor som C3ern.
Havde valget udelukkende været min var det blevet Clion pga motor udstyr
udsende og pris.
Men det blev en baby container (Yaris Verso d4d) og det har jeg aldrig
fortrudt, og det er pga plads og motor IKKE udsende og udstyr -)) (pladsen
skal nok blive trang til marts når vi bliver fem, istedet for de tre vi var
da valget skete)

MVH Ove

Fra : Henrik B.

Dato : 07-12-04 01:16

"Ove Jakobsen" <ovejakobsen@mailDOTdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> føltes meget lam i forhold til yarisen 206ern prøvede jeg ikke da det jo

Jeg skal skynde mig at sige at jeg ikke har prøvet PSA-motoren, men den må
dælme gå godt, hvis den går bedre end den 1,4 i Yaris. For det er en fin
lille motor. Specielt i den nye udgave, som ligger i Corolla, med 90 Hk. Den
trækker ekstremt godt og du kan overhovedet ikke høre det er en diesel, i
kabinen.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Claus Fabritius

Dato : 06-12-04 17:08

> [...]
> biler af høj kvalitet?:

> Så bliver det da vist lidt vanskeligt at fastholde de fordomme?

Vi vil stadig holde fast i at frøspiserne bygger skodbiler :)
--
Claus Fabritius
Peugeot 405 Mi16

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-12-04 08:54

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> wrote in message
> "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vi vil stadig holde fast i at frøspiserne bygger skodbiler :)

Men vi bliver ved med at købe dem

--
mvh/rg. Christian
1. bil: Peugeot 605 2.0 SLi fra 1991, blev solgt med 298.000 km på tælleren

Fra : Claus Petersen

Dato : 09-12-04 00:59

> [...]
>
>http://www.citroen.dk/nyhedsinfo.asp?tid=9510&mid=1012
>
>"PSA Peugeot Citroën og Toyota
>Sløret løftes for tre biler udviklet i fællesskab:

Hehe.... En af mine gamle skolekammerater (som ikker er uden humor) er
medejer af Peugeot i Hjørring og fortalte mig om nyheden i sidste uge.

Hans eneste kommentar var: Det er utroligt at Toyota tør :)

--
/Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 09-12-04 01:24

"Claus Petersen" <claus_petersen(remove)@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe.... En af mine gamle skolekammerater (som ikker er uden humor) er
> medejer af Peugeot i Hjørring og fortalte mig om nyheden i sidste uge.
>
> Hans eneste kommentar var: Det er utroligt at Toyota tør :)

Det var også min første tanke.

--
M.v.h.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-12-04 09:01

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> særdeleshed, er noget dårligt konstrueret skrammel, og at japanske biler
> i almindelighed og Toyota i særdeleshed er nogle fantastisk driftsikre

Bliver det så sjove biler som holder eller kedelige biler som fejler ?

--
mvh/rg. Christian
pt. ejer af PSA bil nr 3