KOB og de andre... !? - Hvordan kan de til~
Fra : Lasse Madsen

Dato : 06-12-04 18:26

Hej ...

Da vi i sin tid startede vores I/S fik vi en ustyrlig mængde post blandt
andet fra KOB om at vi skulle registrere alt muligt mystisk ... skråt ud
sidelæns blev det hele arkiveret så kom jeg til at tænke på efterfølgende
hvordan fik de køtere ens oplysninger? sender Erhvervs og selskabsstyrrelsen
bare gladeligt ens "data" til alle de griske firmaer som måtte ønske dem?

Er det ikke ulovligt at lave "opsøgende salg" altså at sende en masse lort
ud til erhvervslivet uopfordret ? og hvordan kan man komme dem til bugt ?
kan man trække dem i retten ?

M.v.h.
Lasse Madsen
- Der er træt af alle de svindlere som ringer og skriver !

Fra : Casper Bang

Dato : 06-12-04 19:05

> Lasse Madsen
> - Der er træt af alle de svindlere som ringer og skriver !

Find det morsomme ved svindlerne, og telefonsælgerne :)
Nogle gode idéer til at slippe af med dem kan findes her:
http://www.vibrugerikke.dk/

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-12-04 20:16

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan fik de køtere ens oplysninger? sender Erhvervs og
> selskabsstyrrelsen bare gladeligt ens "data" til alle de griske firmaer

Tror det eller ej, Erhvervs og selskabsstyrelsen sælger adresserne på
nyoprettede virksomheder. Ja, man græmmes over at en offentlig instans man
ikke kan slippe uden om kan finde på sådan noget (du kunne havde bedt om at
de IKKE vidregiver dine oplysninger da du blev moms-registreret. Nu er
"skaden" vist sket).
Hvis du har lyst og penge, kan du også købe udtræk fra deres register.

> Er det ikke ulovligt at lave "opsøgende salg" altså at sende en masse lort
> ud til erhvervslivet uopfordret ? og hvordan kan man komme dem til bugt ?
> kan man trække dem i retten ?

Nej, ikke når henvendelserne kommer som brevpost. Når kunden er
erhvervsdrivende, må man også godt ringe uopfordret.
Derimod må man ikke sende uopfordret mail til hverken private eller
erhvervsdrivende jf. Markedsføringslovens §6A.

Der kommer en hel del underlige henvendelser lige efter at man har fået sit
moms-nummer, men det ebber heldigvis hurtigt ud. Her er det efterhånden kun
Falck og "Politi-hunde-føre-foreningen" der bliver ved med at ringe (og så
et par annonce-hajer i ny og næ).

Fra : Petersen_Michael

Dato : 06-12-04 20:19

In news:cp24mq$16pk$1@news.cybercity.dk,
Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote:
> Hej ...
>
> Da vi i sin tid startede vores I/S fik vi en ustyrlig mængde post
> blandt andet fra KOB

Nu er KOB, et af de seriøse foretagender, og jeg tror de får info fra
T&S, eller erhvervsstyrrelsen. De var i altfald hurtigt ude, da jeg fik
mit CVR nummer.

KOB, koster dig ikke en klejene, og det er et sted jeg altid tjekker,
når jeg er nysgerrig efter hvem jeg indgår aftaler med.
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg