Digital signatur i Mozilla Messenger
Fra : Martin Larsen

Dato : 06-12-04 10:40

Hej NG

Jeg har installeret et digitalt certifikat udstedet af TDC. Det gik fint
med at installere det i Mozilla-browseren, men jeg kan ikke sende
krypterede/signerede mails fra Messenger.

Fx prøver jeg at sende til mig selv (pt. den eneste hvis signatur jeg
har!) og får da besked om at certifikatet enten er ugyldigt eller ikke
"trusted". En opringninger til TDC giver mig svaret at de ikke
understøtter Mozilla Messenger (kun browseren), men kan det være rigtigt?

Er der nogen der er sluppet fra at bruge certifikatet i Messenger, og
som kan komme med et par fif?

Hilsen
Martin

To reply please remove the "spamfree"
part of the email address

Fra : Jesper Krogh

Dato : 06-12-04 10:50

I dk.edb.sikkerhed, skrev Martin Larsen:
> [...]
> "trusted". En opringninger til TDC giver mig svaret at de ikke
> understøtter Mozilla Messenger (kun browseren), men kan det være rigtigt?

Nej, TDC fraskriver sig et ansvar som de burde udfylde, du har ret, det
kan ikke være rigtigt at TDC bare smider røret på i stedet for at løse
problemet.

Du skal have rod-certifikatet installeret i din browser. Så vil du kunne
se dem som trusted. Derved tror jeg også det andet problem løser sig.

> Er der nogen der er sluppet fra at bruge certifikatet i Messenger, og
> som kan komme med et par fif?

Jeg springer lige over.. den digitale signatur er ikke min kop te.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-12-04 12:00

Jesper Krogh wrote:

> Du skal have rod-certifikatet installeret i din browser. Så vil du kunne
> se dem som trusted. Derved tror jeg også det andet problem løser sig.

Så vidt jeg kan konstatere, er rodcertfikatet allerede installeret. Ikke
at jeg egentligt kan se det nogen steder, men hvis jeg klikker på linket
fra TDC til installation af rodcertifikat, får jeg at vide at det
allerede er installeret. Men Mozilla siger at det ikke er trusted. Er
det noget man kan markere?

Martin

Fra : Peter Lind Damkjær

Dato : 06-12-04 19:14

Martin Larsen <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev:

>Så vidt jeg kan konstatere, er
>rodcertfikatet allerede installeret. Ikke
> [...]

I Mozilla er det ikke nok at certifikatet er installeret. Det skal
også markeres som trusted som udsteder til e-mail brugere.

Jeg desværre ikke helt huske hvordan du gør i Messenger, men i
Firefox skal du vælge tools->options->advanced->Manage
certificates->Authorities.

- Find TDC OCES CA og vælg 'edit'.
- Marker 'This certificate can identify mail users' -> OK

Det skulle være det hele. Jeg håber det løser dit problem.

PS. I fremtiden løser problemet sig af sig selv, da de kommende
versioner af Mozilla produkter har TDC OCES CA præ-installeret

Vh
Peter Lind Damkjær
(der i denne sammenhæng skriver som privatperson)