hvis klient afbryder forbindelsen
Fra : René Iversen

Dato : 07-12-04 08:48

Hej NG!

jeg sidder og roder med noget server/client, hvor der fx overføres en fil.
Problem er, hvis klienten afbryder uventet mit i afsendelsen hænger serveren
i read-kaldet:
read = client.getInputStream().read( buffer, 0, buffer.length ); <-- client
er en socket

Er der en måde at finde ud af på, om klient har afbrudt uventet.

Fra : Jonas A. Nielsen

Dato : 11-12-04 02:15

Hvis du laver en TCP forbindelse, sørger den jo selv for at sende
kviteringer osv... burde det ikke løse det?

Mvh
Jonas

Fra : Jonathan Stein

Dato : 11-12-04 02:51

René Iversen wrote:

> [...]
> er en socket
>
> Er der en måde at finde ud af på, om klient har afbrudt uventet.

Kig på java.net.Socket.setSoTimeout(int timeout).

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/