Andet multimedie
bentjuul 3670
Qusrk vs. InDesign
Fra : Palle

Dato : 06-12-04 12:52

Fra : Studio Smalbro

Dato : 06-12-04 16:23

tja... man må jo så håbe - og det får de brug for - at det også vil afspejle
sig i deres salgstal at der er enkelt forfatter der har brugt Quark istedet
for InDesign.
Jeg har iøvrigt undret mig over at redaktøren af nyhedsbrevet slipper afsted
med at fremstille sig selv så indolent og udmattet som han gør. Det
allermest fremtrædende punkt og det der i den grad holder mavesyren i gang
hos Quarks kritikere er jo netop at firmaet har siddet på bagen og guldet i
så mange år uden at levere hverken service eller lavere priser. Jeg tror
tonen i nyhedsbrevet er fejlslagen, og jeg er ret sikker på at de må tabe
massive markedsandele i de her år.

Kh
Bjørn

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 08-12-04 22:53

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> skrev i en meddelelse
> Se dette link
> http://euro.quark.com/en/about/newsletter/04/12/editor.html

Hmm det trick er da nemt at lave, jeg tror også alle mine indesign
dokumenter skal hedde .qxp Og det viser jo at Quark bruger tid på alt
andet end at programere og udvikle.

Stef

Fra : Kurt Lund

Dato : 08-12-04 23:11

Stefan Jacobsen skrev:

> Og det viser jo at Quark bruger tid på alt
> andet end at programere og udvikle.

Nu må I ikke være så onde mod Quark.
Det er da trygt at sætte sig til en Quark-installation, den ser jo ud og har
samme funktionalitet som den altid har haft. Desuden kan jeg da også li' de
dersens dongles - det minder mig så rart om gamle dage.

Det er da meget mere foruroligende at åbne InDesign; hvad har Adobe nu
fundet på at lægge ind af hidtil usete funktioner i programmet. Der er
sgisme så mange muligheder at det er til at blive vanvittig over. Og det
siger jo sig selv, at et program der er prissat så langt under Quarken ikke
kan være nær så godt - vel?

--
Kurt Lund

Fra : Palle

Dato : 09-12-04 00:05

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
de
> dersens dongles - det minder mig så rart om gamle dage.

Det er vist mange versioner siden, Quark sagde farvel til donglen...

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 22:25

"Palle" skrev i en meddelelse

> Det er vist mange versioner siden, Quark sagde farvel til donglen...

Nu bruger de vel bare en elektronisk dongle? eller hvad!

--
mvh kajo

Fra : Palle

Dato : 10-12-04 01:26

"Kajo" <Fiffi.tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "Palle" skrev i en meddelelse

> Nu bruger de vel bare en elektronisk dongle? eller hvad!

Hvad mener du? Den gamle dongle, var den ikke elektronisk? Men selvfølgelig
forsøger Quark at forhindre, at plattenslagere stjæler deres software.

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 16:25

"Palle" skrev i en meddelelse

> Hvad mener du? Den gamle dongle, var den ikke elektronisk? Men
selvfølgelig
> forsøger Quark at forhindre, at plattenslagere stjæler deres software.

I firmaet hvor jeg arbejder sidder der ikke monteret en dongle på
arbejdsstatioen, men det styres fra en server, det var det jeg mente.

--
mvh kajo

Fra : Palle

Dato : 10-12-04 19:13

> [...]
> >

> I firmaet hvor jeg arbejder sidder der ikke monteret en dongle på
> arbejdsstatioen, men det styres fra en server, det var det jeg mente.

Netop. QLA'en.