Al Pacino som ejendoms-mægler
Fra : Thomas

Dato : 06-12-04 04:20

Hejsa

For længe siden så jeg en film, hvor det meste af handlingen
foregik hos en ejendoms-mægler... Jeg husker ikke så meget
af den...

Det eneste jeg husker er, at Al Pacino er med deri. Og på et
tidspunkt brokker han sig vildt meget over et eller andet. Og
han er virkelig sur! Jeg husker den scene, som en af dem der
gjorde mig glad for Al Pacino... Jeg husker ikke så meget
andet af filmen... Udover at Jack Lemmon måske har været
med??

Der må sidde en derude bag skærmen, der kan give mig titlen.
Det ville være rart lige at gense scenen med Pacino... (For
som jeg husker det, var filmen ikke rigtig noget at råbe hurra for)

Mvh. Thomas

Fra : Morbid Angel

Dato : 06-12-04 07:15

On Mon, 6 Dec 2004 04:19:53 +0100, "Thomas"
<Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> wrote:

> [...]
> Det ville være rart lige at gense scenen med Pacino... (For
>som jeg husker det, var filmen ikke rigtig noget at råbe hurra for)

Det er den fantastisk gode film "Glengarry Glen Ross"
http://www.imdb.com/title/tt0104348/

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-12-04 09:13

On Mon, 06 Dec 2004 07:15:09 +0100, Morbid Angel
<morbid_angel@hotmail.com> wrote:

>Det er den fantastisk gode film "Glengarry Glen Ross"
>http://www.imdb.com/title/tt0104348/

Som er skrevet af David Mamet, der står bag af hav af gode film, også
som instruktør. Jeg har aldrig set en dårlig film fra hans hånd.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Zeki

Dato : 06-12-04 16:17

> Som er skrevet af David Mamet, der står bag af hav af gode film, også
> som instruktør. Jeg har aldrig set en dårlig film fra hans hånd.

Kan varmt anbefale 'Spartan' som lige er udkommet på DVD.

Mvh Zeki

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-12-04 18:36

On Mon, 6 Dec 2004 16:16:58 +0100, "Zeki"
<zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote:

>Kan varmt anbefale 'Spartan' som lige er udkommet på DVD.

Også jeg. Måske hans allerbedste film til dato.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morbid Angel

Dato : 07-12-04 02:20

On Mon, 06 Dec 2004 09:12:41 +0100, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Som er skrevet af David Mamet, der står bag af hav af gode film, også
>som instruktør. Jeg har aldrig set en dårlig film fra hans hånd.
>

>Mvh
>Niels Søndergaard

Spartan med Val Kilmer var ikke så vellykket.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-12-04 09:21

On Tue, 07 Dec 2004 02:20:22 +0100, Morbid Angel

I beg to differ.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-12-04 09:57

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> wrote in message

> (For
> som jeg husker det, var filmen ikke rigtig noget at råbe hurra for)

Nope, den var dræbende kedelig. Virkede grangiveligt som et filmet
teaterstykke, beregnet til en intimscene.

--
-Jens B.

Fra : Zeki

Dato : 06-12-04 16:18

> Nope, den var dræbende kedelig. Virkede grangiveligt som et filmet
> teaterstykke, beregnet til en intimscene.

Nu ER 'En sælgers død' jo også et kendt teaterstykke og bliver opført
hyppigt på Broadway.

Mvh Zeki

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-12-04 18:38

On Mon, 6 Dec 2004 16:18:07 +0100, "Zeki"

>Nu ER 'En sælgers død' jo også et kendt teaterstykke og bliver opført
>hyppigt på Broadway.

Javist, men hvad har Arthur Miller med sagen at gøre?

Mamets stykke hedder vist nok "Sælger til salg" på dansk.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 06-12-04 21:04

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Nu ER 'En sælgers død' jo også et kendt teaterstykke og bliver opført
> hyppigt på Broadway.

Og er i øvrigt blevet til en glimrende film. Det var der jeg først fik
øjnene op for John Malkovich.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Mette

Dato : 06-12-04 17:49

> "Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> wrote in message

> Nope, den var dræbende kedelig. Virkede grangiveligt som et filmet
> teaterstykke, beregnet til en intimscene.

Jeg synes til gengæld at det var filmens styrke. Det var
personkarakteristikkerne, der var selve fortællingen - ikke en masse
handling og tjubang osv (Selvom filmen da har et interesseret vendepunkt).
Jeg syntes den var stærk.

Fra : Morbid Angel

Dato : 07-12-04 02:22

On Mon, 6 Dec 2004 09:56:44 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> wrote in message

>Nope, den var dræbende kedelig. Virkede grangiveligt som et filmet
>teaterstykke, beregnet til en intimscene.

Den var ret kedelig og ret dårligt lavet man skulle tro den var lavet
til tv.

Mvh

MA

///