Pris bremseskiver?
Fra : Studen

Dato : 06-12-04 00:07

Hej alle,

Sidder lige og grubler lidt med MC-nøglen i hånden... De forskellige priser
man kan se på bremskiver (for) er det for én skive eller for et sæt?

Og forresten nu hvor jeg alligevel er igennem; jeg skal bruge nogle nye dæk
i den kommende sæson, men da budgettet er lidt sparet, har jeg overvejet at
finde nogle brugte. Det er mit indtryk at det udemærket kan lade sig gøre at
finde ok dæk til meget bedre priser en nypris!? Jeg kan udemærket forstå at
mange ikke syntes det er den fede løsning, men sådan er vi jo forskellige :)
Har I nogen erfaringer med dette - eventuelle links, råd, formaninger, hån
osv?
Et link til "rookiens forunderlige dækverden" ville også være lækkert, så
jeg ikke ender op med nogle trekantede slicks ;)

På forhånd tak
Studen

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-12-04 00:38

"Studen" <StudenFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle,
>
> Sidder lige og grubler lidt med MC-nøglen i hånden... De forskellige
priser
> man kan se på bremskiver (for) er det for én skive eller for et sæt?

Prisen er pr. stk. - desværre....
Prøv evt. www.louis.de eller www.mandp.co.uk

> [...]
nye dæk
> i den kommende sæson, men da budgettet er lidt sparet, har jeg

Jeg ville aldrig sætte brugte dæk på min MC - derimod køber jeg nye dæk
i Tyskland hos www.Reifenversand.com eller www.motorradreifendirekt.de
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII

Fra : Studen

Dato : 06-12-04 00:48

> Prisen er pr. stk. - desværre....
> Prøv evt. www.louis.de eller www.mandp.co.uk

Det går nok. Så har jeg lige fået et sæt bremseskiver til næsten 4K for
600kr eks. fragt.
Og en forgaffel (cbr600F3) til "Gud ved hvad" for 650kr (fra samme engelske
eBayer) :D

Tak for info

Fra : Karl-Ove Pedersen

Dato : 06-12-04 17:09

"Studen" <StudenFJERN@gmail.com> wrote in message
> [...]

at
> finde nogle brugte.
>
> .....det dér med brugte dæk, lyder som det helt forkerte sted at spare.
Jeg vil mene dæk er det vigtigste sikkerhedsudstyr på en mc.

Fra : AW på ZRX

Dato : 06-12-04 20:30

> Jeg vil mene dæk er det vigtigste sikkerhedsudstyr på en mc.

Jeg kunne fristes til at sige, at bremser er vigtigere.
Hvad vil du helst undvære: lidt vejgreb eller din forbremse ??

Allan

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-12-04 22:32

"AW på ZRX" <allanfjern@malwis.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne fristes til at sige, at bremser er vigtigere.
> Hvad vil du helst undvære: lidt vejgreb eller din forbremse ??

Hvis ingen vejgreb du har kan du sagtens undvære din forbremse .......
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII

Fra : anders majland

Dato : 07-12-04 08:13

> Jeg kunne fristes til at sige, at bremser er vigtigere.
> Hvad vil du helst undvære: lidt vejgreb eller din forbremse ??

Jeg vil nu heller ikke være nervøs ved at købe og køre med brugte
bremseskiver ...

Bresmeklodser vil jeg derimod nok ikke spare de få kroner på ... Men når det
er sagt. Hvormange der køber en brugt cykel tror i skifter bremsklodser
inden de er slidt ned ?

/A

Fra : Shsj

Dato : 07-12-04 15:53

> [...]
> udemærket forstå at mange ikke syntes det er den fede løsning, men sådan
> er vi jo forskellige :) Har I nogen erfaringer med dette - eventuelle

Hej.
Brugte dæk er vel ikke nødvendigvis dårlige!? Vi kører vel alle sammen rundt
på brugte dæk.
Mvh.
Shsj:)

Fra : Studen

Dato : 07-12-04 21:35

Tak for alle jeres meninger om brugte dæk :) Jeg har i hvert fald truffet
min beslutning. Nu skal jeg bare finde nogen der er gode. Nogen der kan give
mig et tip til hvor jeg kan finde billige dæk? Hvad med montering - klarer
"man" det selv, eller er det et billigt sted at få det gjort (AGL måske?).
Hvor slemt går montering egentlig ud over lakeringen? Jeg skal have lakeret
stel i vinter, og snupper fælgene med i samme omgang.

Tak
Studen

Fra : anders majland

Dato : 07-12-04 22:30

> Hvor slemt går montering egentlig ud over lakeringen? Jeg skal have
> lakeret stel i vinter, og snupper fælgene med i samme omgang.

Man skal ihvertfald være meget forsigtig hvis man ikke skal beskadige lakken
med alm. dækjern. Man kan få nogle fælgkantbeskyttere, men bruger man en
maskine korrekt bør den ikke beskadige lakken

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-12-04 07:39

> Tak for alle jeres meninger om brugte dæk :) Jeg har i hvert fald
> truffet min beslutning. Nu skal jeg bare finde nogen der er gode.
> Nogen der kan give mig et tip til hvor jeg kan finde billige dæk?

Hej Christoffer

På vores hjemmeside www.pmc.dk under links er der en beskrivelse på hvordan
man køber dæk billigt i Tyskland. Til dine originale fælgstørrelser vil jeg
anbefale Bridgestone BT 45. De spiller! Hvis du får monteret CBR 600 fælge
har www.mandp.com tilbud på billige Dunlop D207 i 120/60 - 160/60. Dem kører
jeg selv med, og det er dejlige dæk.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Studen

Dato : 08-12-04 16:04

> Hej Christoffer

Hej Bager,
Hvorfor har du døbt mig Christoffer? :) Jeg har endda i en tidligere tråd
præsenteret mig med fuldt navn, cpr og adresse :)

> [...]
jeg
> anbefale Bridgestone BT 45. De spiller! Hvis du får monteret CBR 600 fælge

Jeps mission-CBR fælge er i fuld sving, så kigger straks på mandp.com. Dog
er jeg lidt forvirret mht bagfælgen. Jeg har købt en 5.0 fra en F3 hvor
F2'eren kører 4.5. Så vidt jeg kan se er F2'eren udstyret med en 160'er så
F3'eren burde vel køre med 170-180 eller hva'?

Tak for links.

Hilsen
Morten

PS. PMC er kun for DTU'ere ikke sandt?

Fra : Studen

Dato : 08-12-04 23:59

Fandt lige en shop med yderst spændende priser - hvis andre skulle være
interessede:

http://stores.ebay.de/MC-Reifen-de:

Fragt til DK 12EUR.

Studen

Fra : anders majland

Dato : 09-12-04 13:52

> http://stores.ebay.de/MC-Reifen-de:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=62245&item=7930963769

Sådan en "skovl" har jeg ikke set før ... Det kunne være helt sjovt at
stille til syn med ... hump hump hump

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 08-12-04 16:18

"Studen" <studenREM@gmail.com> writes:

> [...]
> F2'eren kører 4.5. Så vidt jeg kan se er F2'eren udstyret med en 160'er så
> F3'eren burde vel køre med 170-180 eller hva'?

F3'eren kører vist også med 160. 160 er også noget af det bredeste man
kan klemme på en 4,5" fælg. Min Bandit har også 4,5" fælg, men kører
med 150 bagdæk, jeg har dog hørt om flere succes-historier med 160
bagdæk på Banditter, og GSF600 fra 2000 og frem kører også med 160
bagdæk på en 4,5" fælg.

> PS. PMC er kun for DTU'ere ikke sandt?

Jo, primært. Vi har dog også enkelte medlemmer der aldrig har gået på
DTU.

--
Jacob, kasserer i PMC | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 08-12-04 16:45

> OK - er det så DTU-hangarounds som på deres grædende knæ har tigget om
> medlemsskab? ;)

Ja, noget i den retning. Dertil kommer naturligvis vores
optagelsesritual som du skal igennem. Jeg er sikker på at Moller gerne
vil uddybe hvad det går ud på

> Nej, spørger kun fordi jeg selv har kigget mig kraftigt omkring efter en
> klub/forening, men egentligt var det kun PMC der passede til mine
> forestillinger. Jeg studerer selv til farmaceut, men det er jo lidt af en
> tøseuddannelse, så ikke så mange bikertøser her :) Det har selvfølgelig sine
> andre fordele....

Hvis du ikke gider at starte din egen klub sammen med tøserne
(bikertøser er altså ikke at foragte), så kan du jo kigge forbi og
køre med til nogle af vores ture når vi begynder at køre igen til
foråret. Der er gæster normalt velkomne. I følge vores vedtægter kan
du søge bestyrelsen om optagelse i klubben, men vi tager som
udgangspunkt ikke folk ind udefra før vi kender dem fra mindst et par
køreture og/eller andre arrangementer.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*