Lys på Honda XL 500
Fra : Tommy Nielsen

Dato : 05-12-04 20:42

Hej!

Hvis man har en honda xl 500 offroader fra '80, og der ikke er meget tilbage
af ledningsnettet, men man gerne vil ha' lys på dyret, er der så noget
enkelt svar på hvordan man bærer sig ad?

Jeg er fuldstændig grøn hvad dette emne angår og betragter det som lidt
håbløst for mig at gå i gang med; men jeg vil nu lige høre om der er nogen
herinde der måske kender modellen og kan gi mig nogle hints (som jeg kan
forstå

MVH

Tommy

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-12-04 21:04

"Tommy Nielsen" <tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af ledningsnettet, men man gerne vil ha' lys på dyret, er der så noget
> enkelt svar på hvordan man bærer sig ad?

Ja og nej.
Normalt ville jeg sige: Pil hele ledningsnettet incl. cdi boks, tændspole,
kontakter und alles af, og læg det på et bord, så det er til at overskue.
Jodl ned til den lokale MC pusher, og køb 5m ledning i alle de farver de
har, og gå så i gang med at udskifte alle ledninger og stik, vær omhyggelig
med at opdatere ledningsdiagrammet med de farver der "ændrer farve" (for du
skal jo også kunne finde ud af det næste år). Udskift også alle stik, da de
sikkert også er ringe. Undervejs kan du overveje om der er ledninger der kan
spares væk, for at simplificere tingene - fx blinklys, batteri osv.

Men det vil jeg ikke lige sige til dig, for jeg tror nok XL500S fra 1980 er
et 6v system, og det får du ikke ordentligt lys på alligevel.

Jeg ville nok bare lappe lidt på de værste defekter, og så leve med det som
det er.

Rittig

Fra : Tommy Nielsen

Dato : 07-12-04 10:54

> [...]
> kan
> spares væk, for at simplificere tingene - fx blinklys, batteri osv.

OK. Jeg skal kun ha' for- og baglys + bremselys på, men jeg synes nu
alligevel det er lidt af en mundfuld.

> Men det vil jeg ikke lige sige til dig, for jeg tror nok XL500S fra 1980
> er
> et 6v system, og det får du ikke ordentligt lys på alligevel.

Ja, det ER et 6-voltssystem - det er der vel ikke så meget at gøre ved. Men
bare der kommer så meget lys i lampen som muligt...

> Jeg ville nok bare lappe lidt på de værste defekter, og så leve med det
> som
> det er.

Yep, det vil jeg prøve, tak for't.

Tommy