Annullering af aftale
Fra : Soeren

Dato : 05-12-04 20:18

Dette spørgsmål hører nok til de dummere, men jeg prøver alligevel.

Jeg har en gammel freelancekontrakt med et firma, som firmaet er gået med
til at annullere. Jeg er blevet spurgt, om jeg vil formulere indholdet til
den skriftlige annullering.

Vil følgende tekst

"Hermed annulleres ubetinget alle aftaler indgået mellem XX og YY
inden 1/1-2004."

være 100% dækkende?

Dette ikke er det samme som en opsigelse af aftalen. Ved en opsigelse af
aftalen, er der en årrække hvor jeg ikke må beskæftige mig med visse
fagområder og virksomheder, og det er netop denne klausul, jeg primært
ønsker at komme ud af.

Jeg er lidt usikker på de juridiske spidsfindigheder omkring dette.

ALLE kommentarer er velkomne

MVH Søren

Fra : Petersen_Michael

Dato : 05-12-04 20:25

In news:41b35eed$0$215$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Soeren <nospam@nospam.com> wrote:
> Dette spørgsmål hører nok til de dummere, men jeg prøver alligevel.

Næe, men det hører nok mere til i news:dk.videnskab.jura

> Jeg er lidt usikker på de juridiske spidsfindigheder omkring dette.

Du får nok bedre juridisk hjælp i news:dk.videnskab.jura
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : alexbo

Dato : 05-12-04 20:43

"Soeren" skrev

> Vil følgende tekst

> Hermed annulleres ubetinget alle aftaler indgået mellem XX og YY
> inden 1/1-2004."

Det lyder fint, hvis det er 2004 du mener og ikke 2005.
Hvis det er 2004 du mener, skal du være opmærksom på om der er indgået
aftaler i år, som hviler på aftaler fra tidligere.

F.eks. en aftale om et stykke arbejde på sædvanlige vilkår, disse sædvanlige
vilkår bliver nu fjernet.

mvh
Alex Christensen