Forkert brændstof.
Fra : Steen

Dato : 05-12-04 20:04

Jeg har lige været inde hos Metax og skulle prøve at tanke med mobilen og i
forvirringen kommer jeg til at tanke 5,5 l : 92oktan i stedet for disel.
Jeg kom derefter 35 l disel på og kørte hjem.

Kan jeg køre på det, eller vil min motor tage skade ???

Mvh Steen

Fra : Brizz

Dato : 05-12-04 20:06

> [...]
> Jeg kom derefter 35 l disel på og kørte hjem.
>
> Kan jeg køre på det, eller vil min motor tage skade ???

Når det ikke er mere så går det nok. Hvilken bil er det og hvor ny er den?
Det bedste råd jeg kan give dig er at når der er plads til 10L på tanken så
fyld op og bliv ved med det stykke tid. Så fortynder du det så meget som du
overhovedet kan og mindsker chansen for skader.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Kim

Dato : 05-12-04 20:32

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Det du kan gøre når det ikke er mere, er at hælde 2 cl. totaktsolie i tanken
, så vil pumpen blive smurt lidt bedre
men hvis det er en ældre dieselmotor , er den nok ikke så sart.

Mvh. Kim

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-04 20:27

"Steen" <steen.nissen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kom derefter 35 l disel på og kørte hjem.
>
> Kan jeg køre på det, eller vil min motor tage skade ???

Jeg er helt enig med Brian! Så længe at det er så lidt vi taler om, så
betyder det ikke noget. Benzin blev førhen brugt som frostsikring af diesel
om vinteren, når petroleum ikke var nok, med op til 10%.

Men som nævnt, tank 10 liter på, så snart der er plads.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Steen

Dato : 06-12-04 00:22

> [...]
> diesel om vinteren, når petroleum ikke var nok, med op til 10%.
>
> Men som nævnt, tank 10 liter på, så snart der er plads.

Tak til alle for hurtig tilbagemeldig, jeg vil gøre som i foreslår og
efterfylde hen af vejen.

Mvh Steen

Fra : phk

Dato : 08-12-04 21:47

> Tak til alle for hurtig tilbagemeldig, jeg vil gøre som i foreslår og
> efterfylde hen af vejen.

http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-2.html nederst på siden bekræfter det er
noget gylle med benzin i dieselolien ...

--
Per, Esbjerg

Fra : alexbo

Dato : 05-12-04 20:17

"Steen" skrev

> Kan jeg køre på det, eller vil min motor tage skade ???

Der er en tråd i dk.teknik.bil om dette emne.

mvh
Alex Christensen