/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Biturbo udstødning til Puch Maxi K..
Fra : A. Høegh


Dato : 18-05-01 21:52

Hej med jer.

Jeg overvejder at sætte en Bitturbo udstødning på min Maxi, men giver det
den noget? Har hørt det skulle give den 10-15 stykker, så den kommer op på
45. Er det rigtigt at man er nødt til at brække et par køleribber af for at
montere den, og bliver man stoppet af panserne når de ser den? Eller kan de
ikke se at det er en tunudstødning?

M.v.h
A. Høegh
--
- som hader popdrenge og smstøser i neongule UV-bukser...
E-mail: hoegh@click2find.dk
Web: http://www.click2find.dk/



 
 
Torben (19-05-2001)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 19-05-01 01:08

Det kan sagtens ses, så du kan godt risikere at blive stoppet. Jeg har selv
haft en Maxi med Biturbo, ingen plump, planet topstykke, og en gearing, og
den kørte ca. 55, men skal det gå stærkt skal du have et komplet 70ccm.

Torben


A. Høegh <hoegh@click2find.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e415e$8co$1@news.inet.tele.dk...
> Hej med jer.
>
> Jeg overvejder at sætte en Bitturbo udstødning på min Maxi, men giver det
> den noget? Har hørt det skulle give den 10-15 stykker, så den kommer op på
> 45. Er det rigtigt at man er nødt til at brække et par køleribber af for
at
> montere den, og bliver man stoppet af panserne når de ser den? Eller kan
de
> ikke se at det er en tunudstødning?
>
> M.v.h
> A. Høegh
> --
> - som hader popdrenge og smstøser i neongule UV-bukser...
> E-mail: hoegh@click2find.dk
> Web: http://www.click2find.dk/
>
>



A. Høegh (19-05-2001)
Kommentar
Fra : A. Høegh


Dato : 19-05-01 09:17

> Det kan sagtens ses, så du kan godt risikere at blive stoppet. Jeg har
selv
> haft en Maxi med Biturbo, ingen plump, planet topstykke, og en gearing, og
> den kørte ca. 55, men skal det gå stærkt skal du have et komplet 70ccm.

Hvad mener du med 70ccm? Og vil du mene at Bitturbo gøre topfarten
højere...skulle du forresten brække køleribber af for at få den på?

M.v.h
A. Høegh




RpR (19-05-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 19-05-01 09:49

>Jeg overvejder at sætte en Bitturbo udstødning på min Maxi, men giver det
>den noget? Har hørt det skulle give den 10-15 stykker, så den kommer op på
>45. Er det rigtigt at man er nødt til at brække et par køleribber af for at
>montere den, og bliver man stoppet af panserne når de ser den? Eller kan de
>ikke se at det er en tunudstødning?

Jeg giver ikke meget for BiTurbo potten.
De bedste potter er efter min erfaring Proma Lowboy og Feugo Boss.
Boss giver en dejlig topfart, men dit optræk under 30km/t bliver lidt til
grin.
Lowboy giver et finno optræk for en maxi over hele feltet, og topfarten er
den samme som Boss.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--



Søren Houmark (19-05-2001)
Kommentar
Fra : Søren Houmark


Dato : 19-05-01 10:42



>Boss giver en dejlig topfart, men dit optræk under 30km/t bliver lidt til
>grin.
>Lowboy giver et finno optræk for en maxi over hele feltet, og topfarten er
>den samme som Boss.

det betyder at lowboy er bedst ?



A. Høegh (19-05-2001)
Kommentar
Fra : A. Høegh


Dato : 19-05-01 11:53

> >Boss giver en dejlig topfart, men dit optræk under 30km/t bliver lidt til
> >grin.
> >Lowboy giver et finno optræk for en maxi over hele feltet, og topfarten
er
> >den samme som Boss.
>
> det betyder at lowboy er bedst ?

Ja, det går jeg da ud fra han mener. Men behøver man fjerne køleribber hvis
man køber en Lowboy?

M.v.h
A. Høegh



RpR (19-05-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 19-05-01 15:43

>Ja, det går jeg da ud fra han mener. Men behøver man fjerne køleribber hvis
>man køber en Lowboy?

Mener ikke det var nødvendigt.
Det mener jeg desuden heller ikke det er med BiTurbo.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--



A. Høegh (19-05-2001)
Kommentar
Fra : A. Høegh


Dato : 19-05-01 16:22

> >Ja, det går jeg da ud fra han mener. Men behøver man fjerne køleribber
hvis
> >man køber en Lowboy?
>
> Mener ikke det var nødvendigt.
> Det mener jeg desuden heller ikke det er med BiTurbo.

Ok, men nytter det overhovedet at købe en Lowboy eller BiTurbo udstødning
hvis ens knallert er totalt lovlig ellers og ikke har fået taget plumben?
Giver det den ekstra speed? Håber jo på min. at få den op på 45..

M.v.h
A. Høegh



RpR (19-05-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 19-05-01 16:28

>Ok, men nytter det overhovedet at købe en Lowboy eller BiTurbo udstødning
>hvis ens knallert er totalt lovlig ellers og ikke har fået taget plumben?
>Giver det den ekstra speed? Håber jo på min. at få den op på 45..

Den kan da sikkert nok rende 45km/t, men du ville få mere ud af at pille
plumben ud.
Desuden burdet det egentligt væer nok bare at geare den lidt højere.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--



A. Høegh (19-05-2001)
Kommentar
Fra : A. Høegh


Dato : 19-05-01 16:47

> Den kan da sikkert nok rende 45km/t, men du ville få mere ud af at pille
> plumben ud.
> Desuden burdet det egentligt væer nok bare at geare den lidt højere.

Ok, RpR, men mit største problem er rent faktisk at få plumben ud. En bruger
af denne nyhedsgruppe skrev således til mig:

"at tage et bor som passer så godt ned i Plomben at det
kiler sig fast og Plomben begynder at køre med rundt. så giver man bore
maskinen fuld gas og fræser Plomben ind i cylinderen, plumb og låsering er
lavet af værktøjsstål (mega hårdt) og sammen virker de som et fræsehoved til
bore maskinen, høvler lige igennem cylinderen som er lavet af aluminium. det
er nok den metode jeg har brugt flest gange."

Mener han så at låseringen fræser hul i selve indsuningshullet hvor plumben
sidder? Jeg mener, låseringten er jo bredere end selve hullet er, og hvis
den skal fræses helt ned til stemplet, må den jo givet vis udvide
hullet...og kan der ske noget ved det?

Jeg har ret store problemer med at finde den bedste måde at fjerne plumben
på, specielt fordi mange af dem jeg har haft kontakt med formulerer sig lidt
underligt, og det kan derfor være ret svært at forstå for en newbie som
mig..

M.v.h
A. Høegh




RpR (19-05-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 19-05-01 20:03

>"at tage et bor som passer så godt ned i Plomben at det
>kiler sig fast og Plomben begynder at køre med rundt. så giver man bore
>maskinen fuld gas og fræser Plomben ind i cylinderen, plumb og låsering er
>lavet af værktøjsstål (mega hårdt) og sammen virker de som et fræsehoved
til
>bore maskinen, høvler lige igennem cylinderen som er lavet af aluminium.
det
>er nok den metode jeg har brugt flest gange."

Lyder farligt.
Jeg har hørt at man kan tage et 3mm bor og bore ned i låneringen, der så
knækker. Så skulle det være en smal sag at hive plumben ud.
Jeg har dog aldrig selv pillet sådan en ud, de cylindre jeg har arbejdet med
til Maxi har altid været 70cc =)

Ellers har jeg hørtat en "gnistemaskine" kan gniste plumben ud.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--



A. Høegh (19-05-2001)
Kommentar
Fra : A. Høegh


Dato : 19-05-01 21:25

> Lyder farligt.
> Jeg har hørt at man kan tage et 3mm bor og bore ned i låneringen, der så
> knækker. Så skulle det være en smal sag at hive plumben ud.
> Jeg har dog aldrig selv pillet sådan en ud, de cylindre jeg har arbejdet
med
> til Maxi har altid været 70cc =)

Hvor kan jeg skaffe en 70cc cylinder, og er plumben allerede fjernet/ikke
indsat i sådan en?

> Ellers har jeg hørtat en "gnistemaskine" kan gniste plumben ud.

Ok, men så skal jeg vel have fat i en automekaniker - og det bliver vel
ligeså dyrt som at købe et tunsæt.

M.v.h
A. Høegh



RpR (19-05-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 19-05-01 21:13

>Hvor kan jeg skaffe en 70cc cylinder, og er plumben allerede fjernet/ikke
>indsat i sådan en?

Protuna har et ret bredt sortiment.
www.protunahandel.de

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--



A. Høegh (19-05-2001)
Kommentar
Fra : A. Høegh


Dato : 19-05-01 21:46

> Protuna har et ret bredt sortiment.
> www.protunahandel.de

Jeg har lige kigget på deres side, men jeg tror sq den eneste 70cc cylinder
de har er en kl. 2, dvs. med en eller anden form for fejl.

Hvad tror du de mener, og er der overhovedet plumb i sådan en? Nej, vel?

M.v.h
A. Høegh



RpR (19-05-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 19-05-01 23:24

>Jeg har lige kigget på deres side, men jeg tror sq den eneste 70cc cylinder
>de har er en kl. 2, dvs. med en eller anden form for fejl.
>
>Hvad tror du de mener, og er der overhovedet plumb i sådan en? Nej, vel?

Denne cylinder er på 45mm = 70cc. Og den er selvfølgelig uden plumb.
bestillingsnummer: 56021520

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--



A. Høegh (20-05-2001)
Kommentar
Fra : A. Høegh


Dato : 20-05-01 08:55

> Lyder farligt.
> Jeg har hørt at man kan tage et 3mm bor og bore ned i låseringen, der så
> knækker. Så skulle det være en smal sag at hive plumben ud.

Hmm....skal man så bore ned i kanten af selve plumben, eller i cylinderen
for at ramme låseringen?

M.v.h
A. Høegh



PALLE FREDERIKSEN (20-05-2001)
Kommentar
Fra : PALLE FREDERIKSEN


Dato : 20-05-01 17:35


"A. Høegh" <hoegh@click2find.dk> skrev i en meddelelse
news:9e7sbo$p55$1@news.inet.tele.dk...
> > Lyder farligt.
> > Jeg har hørt at man kan tage et 3mm bor og bore ned i låseringen, der så
> > knækker. Så skulle det være en smal sag at hive plumben ud.
>
> Hmm....skal man så bore ned i kanten af selve plumben, eller i cylinderen
> for at ramme låseringen?

Cylinderen!
plumben er hærdet rimelig hårdt, den kan pratisk set ikke bores ud.
En af mine kammeraters far sprang plumben ud på sin maxi med noget krudt og
lidt opfindsomhed.
smadrede iøvrigt rydden i forældrenes bil. griner historie

--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen
Honda SFX @ 60 km/t
>
> M.v.h
> A. Høegh
>
>



Torben (20-05-2001)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 20-05-01 19:20

jeg kan ikke huske om jeg fjernede noget af køleribberne, men med mindre du
fjerner dem helt har det intet at betyde.

Det jeg mener med 70ccm er en større diameter på cylinder og stempel, 17
eller 19mm karburator og studs, ca.17 tands tandhjul foran, og et godt
udstødning. Den bedste erfaring har jeg med et Proma, det der snoger sig
under cylinderen(kan ikke huske hvad det hedder). Jeg har også haft et Low
Boy, men jeg synes ikke der var det samme bundtræk i det.

Det der bestemmer ccm-størrelsen er slanglængden, dvs. længden som stemplet
vandre frem og tilbage i cylinderen og det er krumtappen der er bestemmende
for vandringen, og den kan ikke bare ændres. det andet der er med til at
bestemme ccm-Størrelsen er som før skrevet diameter af cylinder og stempel,
og den er nemmere at ændre, da de sælges i Tyskland, sammen med det andet
der skal til for at få den til at køre stærkt. Hvis du "bare" vil have den
til at køre 80-90 km/t behøver du ikke at købe det dyreste sæt du kan få, da
det vigtigste er at få en stor cylinder, og de er sku alle ens. Det der gør
forskellen er hvor meget de har brugt på at optimere det, og derved få den
til at køre ca100-110 km/t

Torben
Kawa Z650

A. Høegh <hoegh@click2find.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e5ie2$13p$1@news.inet.tele.dk...
> > >Boss giver en dejlig topfart, men dit optræk under 30km/t bliver lidt
til
> > >grin.
> > >Lowboy giver et finno optræk for en maxi over hele feltet, og topfarten
> er
> > >den samme som Boss.
> >
> > det betyder at lowboy er bedst ?
>
> Ja, det går jeg da ud fra han mener. Men behøver man fjerne køleribber
hvis
> man køber en Lowboy?
>
> M.v.h
> A. Høegh
>
>





RpR (20-05-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 20-05-01 21:57

>Det jeg mener med 70ccm er en større diameter på cylinder og stempel, 17
>eller 19mm karburator og studs, ca.17 tands tandhjul foran, og et godt
>udstødning. Den bedste erfaring har jeg med et Proma, det der snoger sig
>under cylinderen(kan ikke huske hvad det hedder). Jeg har også haft et Low
>Boy, men jeg synes ikke der var det samme bundtræk i det.

Proma Circuit hedder den.
Jeg kender en del der kører med den, men jeg synes nu ikke om den.
Måske er trækket bedre, men jeg har aldrig set en med Circuit komme over
85km/t.
Samme knallert, gik med Fuego Boss 115km/t =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--



Torben (23-05-2001)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 23-05-01 20:09


RpR <rpr@mopedgallery.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e9b3i$7jd$1@news.inet.tele.dk...
> >Det jeg mener med 70ccm er en større diameter på cylinder og stempel, 17
> >eller 19mm karburator og studs, ca.17 tands tandhjul foran, og et godt
> >udstødning. Den bedste erfaring har jeg med et Proma, det der snoger sig
> >under cylinderen(kan ikke huske hvad det hedder). Jeg har også haft et
Low
> >Boy, men jeg synes ikke der var det samme bundtræk i det.
>
> Proma Circuit hedder den.
> Jeg kender en del der kører med den, men jeg synes nu ikke om den.
> Måske er trækket bedre, men jeg har aldrig set en med Circuit komme over
> 85km/t.
> Samme knallert, gik med Fuego Boss 115km/t =)



Da jeg havde en Maxi med Circuit kørte den 80-90km/t, og det var en af de
"billige" sæt, og topstykket var "bare" planet, og ikke et højkomprimeret
topstykke. Derudover havde jeg ikke gjort noget for at optimere på det
(skyllekanaler i cylinder var større end i motorblok), og da så mit Circuit
gik i stykker købte jeg et Low Boy. Det ændrede ikke på topfarten, men den
blev meget sløvere i optræk.

vil i ud at køre stærkt, så glæd jer til at i bliver gamle nok til at få
motorcykel, det er sku noget sjovere fordi der er meget mere bundtræk i, og
topfarten er meget større, og den er bygget til det. Det giver dog et andet
faremoment: bilisterne. De tror tit at man ikke kommer så hurtigt som man
gør.

Torben
Kawa Z650
>
> --
>
> - RpR
> Moped Gallery.com - The World's biggest!
> http://www.mopedgallery.com
> Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
> ICQ: 19284098
> "Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
> --
>
>



JDJ (20-05-2001)
Kommentar
Fra : JDJ


Dato : 20-05-01 20:50


RpR <rpr@mopedgallery.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e5c2q$bng$1@news.inet.tele.dk...
> Lowboy giver et finno optræk for en maxi over hele feltet,

Tag og køb en Lowboy Twin, den yder lidt mere og Maxien kommer til at se ret
blæret ud med dobbelt udstødning :0)

Jeg kender en der havde en Maxi 2 gear med 70 ccm tun og LowBoy Twin, den
kunne nemt rykke på baghjul.


--
JDJ
http://www.jdj.subnet.dk
Besøg den eller lad vær´



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408944
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste