Erhvers konto, men hvor???
Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 05-12-04 18:29

Hey...

Lad mig høre hvilken bank i bruger? Hvorfor? Og hvad i synes de er gode til?

Og nej, jeg vil ikke nødvendigvis bruge samme bank som jeg har min privat
konto.

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Leonard

Dato : 05-12-04 18:45

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@slet.mail.dk> wrote:

>Lad mig høre hvilken bank i bruger? Hvorfor? Og hvad i synes de er gode til?

Sydbank, bare fordi, er ikke specielt bedre end andre udover
netbetaling til udlandet.

>Og nej, jeg vil ikke nødvendigvis bruge samme bank som jeg har min privat
>konto.

Jeg vil kraftigt anbefale at have en bank til privat og en til
erhverv, jeg har selv oplevet og hørt om mange, hvor banken ikke lige
kunne kende forskel på private penge og firmapenge, hvilket ikke er så
fedt.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Hjalte

Dato : 06-12-04 20:25

On Sun, 05 Dec 2004 18:44:54 +0100, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

> [...]
>erhverv, jeg har selv oplevet og hørt om mange, hvor banken ikke lige
>kunne kende forskel på private penge og firmapenge, hvilket ikke er så

Ja, det har jeg prøvet.
Min bankrådgiver fik storhedsvanvid da min privatkonto kom i overtræk
med små 1500 kr.

Straks overførte han pengene.
Han kunne godt lige have spurgt

Fra : Leonard

Dato : 06-12-04 20:47

Hjalte <Hjalte81@email.dk> wrote:

>Straks overførte han pengene.
>Han kunne godt lige have spurgt

Så havde jeg skiftet bank, uden tøven!

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Hjalte

Dato : 06-12-04 22:58

On Mon, 06 Dec 2004 20:47:22 +0100, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

>Så havde jeg skiftet bank, uden tøven!

Hvorfor?
Altså det var da irreterende. Men må han ikke det?
Eller hvordan er det?

Fra : Leonard

Dato : 06-12-04 23:18

Hjalte <Hjalte81@email.dk> wrote:

>Hvorfor?

Fordi jeg vil bestemme hvilke konti mine penge skal stå på.
Havde jeg tænkt mig at firmaet skulle køre efter
virksomhedsskatteordningen, så må firma og private penge ikke blandes.

>Altså det var da irreterende. Men må han ikke det?

Nej, det må han ikke. Med mindre du tidligere har givet ham lov til
det.

Jeg har fået en erstatning for fysiske men efter en ulykke. Den slags
penge kan beskyttes mod at skulle bruges ved økonomisk ruin og må
heller ikke medregnes af ved beregning af sociale tilskud. Men det
kræver at pengene holdes 100% adskilt fra den daglige økonomi. Det
ødelagde en bankassistent i Jyske Bank ved at sætte en check ind på
den forkerte konto, selvom det tydeligt fremgik af kontonummeret bagpå
checken hvor beløbet skulle indsættes.

Mine bankforretninger holdes nu adskilt mellem privat i en bank og
firma i en anden.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 05-01-05 20:13

Husk at der er en god grund til at de ansatte i bankerne fik ædret deres
stillingsbetegnelser fra kunderådgiver til bankrådgiver.

Gæt så, hvem de rådgiver. :)

/Flemming U

Fra : alexbo

Dato : 05-12-04 18:55

"Kenneth Koustrup" skrev

> Lad mig høre

Lad os høre?
Hvad vil du med en erhvervskonto?
Hvad mener du forskellen er på en erhvervskonto og en alm. konto?
Hvad har du brug for din bank skal kunne?
Skal den låne dig penge?
Skal den forvalte dine penge?
Skal den være fysisk?
Hvor kunne du tænke dig den befandt sig?

Jeg bruger Den Danske Bank, men det er fordi den købte Handelsbanken, som
jeg valgte fordi den havde min far, og da der også lå en filial, der hvor
jeg boede da jeg startede som selvstændig, blev det den.

Den Danske Bank kan alt tror jeg, jeg bruger den bare som pengeskab.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 05-12-04 20:17

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 19:49

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@slet.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til?
>
> Og nej, jeg vil ikke nødvendigvis bruge samme bank som jeg har min privat

Har BG bank, ene og alene fordi jeg sælger varer pr. efterkrav, og de er de
eneste der kan modtage betaling fra den slags forsendelser. Derudover bruger
jeg dem heller ikke til andet end at de er min udvidede cigarkasse...

Ellers har jeg Nordea privat.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 05-12-04 20:08

In news:41b3455b$0$66406$14726298@news.sunsite.dk,
Kenneth Koustrup <kenneth.k@slet.mail.dk> wrote:

> Lad mig høre hvilken bank i bruger? Hvorfor? Og hvad i synes de er
> gode til?

Nykredit Bank, der er ikke alt for mange gebyrer, og der er en smule
rente fra den første krone man opbevarer. Den eneste ulempe, er at det
ikke er en murstensbank..

Inden Nykredit blev valgt, spurgte jeg i Svendborg Sparekasse, fordi de
har et samarbejde med Leasing Fyn, hvilket kunne blive interessant på et
tidspunkt (erhvervelse af produktionsmaskine(r)) Men da jeg spurgte SS,
om en erhvervskonto, som en ren indlånskonto, var meldingen klar, jeg
var kun interessant, hvis jeg også ville plante mine private bank
arrangementer hos SS.
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 05-12-04 20:13

Har også kigget en del på nykredit...

--

/Kenneth Koustrup
"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en

Fra : Petersen_Michael

Dato : 05-12-04 20:23

In news:41b35dc5$0$66400$14726298@news.sunsite.dk,
Kenneth Koustrup <kenneth.k@slet.mail.dk> wrote:
> Har også kigget en del på nykredit...

Fint
--
PS: Kan du lokkes til at klippe det væk du ikke svarer på, og svare
nedenunder? Det er jo ikke Jeopardy det her takker.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-12-04 15:11

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@slet.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har også kigget en del på nykredit...

Jeg ville være lidt skeptisk over for at vælge sådan en bank til erhverv.
Det er sikkert fint nok nu og her, men tiden udvikler virksomheden sig
forhåbentligt. På et tidspunkt får man brug for en "rigtig"
erhvervs-kunde-rådgiver som man kan bruge som sparringspartner. Sådan en har
Nykredit næppe, ej heller de helt små lokale pengeinstitutter.

Jeg har sjældent sagt noget pænt om Nordea, men da jeg i sommer virkelig fik
brug for rådgivning, ud over hvad en privat-kunde-rådgiver kan magte, var
deres erhvervs-kunde-rådgiver guld værd. Han forstod virkelig at sætte sig
ind i situationen og kunne give kvalificeret modspil, så jeg også blev
opmærksom på nogle forhold jeg slet ikke havde tænkt over.

Efter min mening skal man ikke kun tænke på en bank som et sted kan
henholdsvis låner eller opbevarer penge. Det skal også være en kvalificeret
sparringspartner, som kan give gode råd og stille de "trælse" spørgsmål.

PS: Jeg har også tidligere bare benyttet en privat-kunde-rådgiver i et andet
pengeinstitut til min virksomhed. Det samarbejde sluttede da jeg efter
direkte råd fra hende købt investeringsbeviser, hvilket ikke er lovligt når
man anvender virksomhedsskatteordningen. Det "vidste" hun bare ikke lige...

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 20:44

"Petersen_Michael" wrote:

> Nykredit Bank, der er ikke alt for mange gebyrer, og der er en smule
> rente fra den første krone man opbevarer. Den eneste ulempe, er at det
> ikke er en murstensbank..

Derudover har de deres egen SWIFT kode, som gør det lidt nemmere med
udlandsbetalinger (altså modtage penge fra udlandet). Det mangler flere
af de små banker.

hilsen
Uffe

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-12-04 15:13

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> skrev i en meddelelse

> Derudover har de deres egen SWIFT kode, som gør det lidt nemmere med
> udlandsbetalinger (altså modtage penge fra udlandet). Det mangler flere
> af de små banker.

Har alle banker i EU i dag.
SWIFT-koden skal anvendes sammen med IBAN-nummeret, som alle bankkonti inden
for EU har.

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 17:13

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message

> Har alle banker i EU i dag.

NEJ. Ikke deres egen.

Gå ind her:
http://www.swift.com/biconline/index.cfm?fuseaction=display_freesearch
og søg på Danmark. Så vil du se, hvem der er koblet direkte på swift
(blå) og hvem der ikke er (grå).

Min tidligere bank var ikke koblet direkte på, og det gav ofte problemer
ved overførsler.

hilsen
Uffe

Fra : KHJ

Dato : 05-12-04 22:26

> [...]
til?

> Og nej, jeg vil ikke nødvendigvis bruge samme bank som jeg har min privat

Jeg har desværre bragt i erfaring, aldrig mere end 1 konto i den samme bank.
KHJ

Fra : A.

Dato : 06-12-04 16:13

Jeg bruger Sparekassen Thy (ST) eftersom jeg havde brug for en billig
Dankort-indløsnings aftale., ST opretter gratis erhvervskonto samt lader
dig gratis have netbank i erhvervskonto.
Dette kunne jeg ikke opnå i Amagerbanken hvor jeg har lønkonto. I
Amagerbanken sagde de at jeg skulle have erhvervskonto for at kunne få en
Dankort-indløsningsaftale. De opretter gratis erhvervskontoen, men netbank
koster 1.000 i oprettelse, samt gebyrer ved brug.

Ulempen ved Sparekassen Thy er at de kun findes i Nordjylland, men det har
pt. ingen betydning for mig.

A.

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 07-12-04 09:34

Som opfølgning på denne tråd, kan jeg oplyse at vi har valgt at benytte
Nykredit, ikke mindst pga. lave/ingen gebyr.

Jeg takker mange gange for hjælpen.

--

/Kenneth Koustrup

Fra : A. Hagstrøm

Dato : 07-12-04 18:46

"Kenneth Koustrup" > skrev

> Lad mig høre hvilken bank i bruger? Hvorfor? Og hvad i synes de er gode
til?

Vi (3 interessenter) bruger Danske Bank, som jeg også bruger privat.
Principielt er jeg ikke SÅ vild med tanken om at have privat- og
erhvervskonto i samme bank, men i dette tilfælde har det den fordel, at
vores tilknyttede bankmand tidligere har været min "privatrådgiver", og han
og jeg har således en vis portion tillid til hinanden.

Indtil videre har banken været meget god til at komme med råd og stille de
"trælse" spørgsmål, som en anden i tråden har nævnt.

/Anders