Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problem med 20D
Fra : Lars Christensen

Dato : 05-12-04 18:16

Hej

Jeg tog en masse billeder i RAW format idag.
Pludselige blev min buffer fyldt, men den overførte ikke billederne til
kortet. Jeg ventede i et par minutter, men intet skete. D.v.s jeg måtte
tage kortet ud og genstarte. 6 billeder i skraldespanden.
Kortet er et Sandisk 1gb ultra II

Har i haft lignende problemer?

Mvh

Lars C

Fra : AS

Dato : 05-12-04 19:03

%subj%

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-12-04 19:11

Nej, men fik en error 99, hvor jeg måtte slukke og tænde igen. Det har jeg
ikke været ude for før i de to måneder jeg har haft den. Jeg er på firmware
version 1.0.5.

Har du opgraderet til 1.0.5?

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Lars Christensen

Dato : 05-12-04 20:44

Ja jeg kører også 1.0.5

Mvh

Lars C

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 06-12-04 17:49

> Ja jeg kører også 1.0.5
>
> Mvh
>
> Lars C
>

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hvor finder i firmware-opdateringerne henne?
Har søgt med lys og lygte på Canons side.

Mvh.

Mads

Fra : Morten Wartou

Dato : 06-12-04 18:17

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor finder i firmware-opdateringerne henne?
> Har søgt med lys og lygte på Canons side.

Du skal bruge din mus og tastatur - lys og lygter er håbløse til websider.
;) Det er ikke let at finde den på den danske side - ved slet ikke om det
kan lade sig gøre - men på Google gav "20D firmware" dette som første
resultat: http://web.canon.jp/Imaging/eos20d/eos20d_firmware-e.html

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 06-12-04 19:14

> [...]
> ;) Det er ikke let at finde den på den danske side - ved slet ikke om det
> kan lade sig gøre - men på Google gav "20D firmware" dette som første

Hehe, det hjalp at bruge mus og tastatur.
Havde ganske rigtigt kun søgt på DK-siden uden held.

Mvh.

Mads

Fra : Peter Rongsted

Dato : 07-12-04 02:26

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> wrote:

>Hvor finder i firmware-opdateringerne henne?
>Har søgt med lys og lygte på Canons side.

Canon har en side (BeBit), hvor de annoncerer nye digitale billed
produkter og firmware opdateringer. Se her:
http://www.canon.co.jp/Imaging/BeBit-e.html

Selv om jeg har Nikon, ligger den side i mine Favorites

Peter

Fra : Karl Erik Kornmaaler~

Dato : 05-12-04 21:08

Næsten, jeg skulle prøve mit sigma 100 - 300 mm objektiv på mit nye 300d
første par billeder ok, ved næste skud skete der ikke spor fik samtidig
fejlkoden error 99, rensede kontakterne på objektivet og så var der ingen
problemer.
Hilsen Karl Erik.

Fra : Casper

Dato : 06-12-04 10:11

On Sun, 5 Dec 2004 18:16:16 +0100, "Lars Christensen" <clc@besked.com>
wrote:

> [...]
>kortet. Jeg ventede i et par minutter, men intet skete. D.v.s jeg måtte
>tage kortet ud og genstarte. 6 billeder i skraldespanden.

Nej, ingen problemer her. Har også 20D + Sandisk 1GB UltraII. Jeg
skyder udelukkende i RAW, både enkelte billeder og "serier". Har ikke
været ude for problemer af nogen art. Kører også firmware 1.0.5.

Casper

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 06-12-04 22:05

Lars Christensen wrote:
> [...]
> kortet. Jeg ventede i et par minutter, men intet skete. D.v.s jeg måtte
> tage kortet ud og genstarte. 6 billeder i skraldespanden.

Ja, jeg har haft mange problemer med dette kamera, diverse err. 99 - 02
etc, samt at grebet til batterier ikke er konstrueret ordenligt, det har
det med at slå strømmen fra vis den bliver vredet lidt, har fixet det
med et par stykker pap, men helt ærligt så synes jeg det er forkastligt
at canon ikke gør noget for at udbedre det.

Hilsen Tommy