Computer navn, hvordan skiftes det?
Fra : nospam

Dato : 05-12-04 18:03

Hvordan skifter man navn på sin computer? Jeg kan ikke hitte u a d! Er altid
logget ind som administrator.

mvh Mikael Kern

--
Bolig søges i Århus fra januar 2006: 3 værelser til mig og deledatter 3
år!!!

Mikael Kern Film - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk - kernRE@MOVEkern.dk

Fra : nospam

Dato : 05-12-04 18:30

> Hvordan skifter man navn på sin computer? Jeg kan ikke hitte u a d! Er altid
> logget ind som administrator.

Det er for nemt! Man skal bare regne ud at det er i System prefs - Sharing
panelet... doh

mvh Mikael Kern

Fra : Carsten & Uni Vous O~

Dato : 28-12-04 11:13

On 05/12/04 18:29, in article BDD9041F.1159E%nospam@kern.dk, "nospam"
<nospam@kern.dk> wrote:

> Det er for nemt! Man skal bare regne ud at det er i System prefs - Sharing
> panelet... doh
>

> mvh Mikael Kern

Kan du forklare det nærmere, please? Jeg er nemlig også lidt på bar bund
her.

Carsten

Fra : nospam

Dato : 28-12-04 11:36

> Kan du forklare det nærmere, please? Jeg er nemlig også lidt på bar bund
> her.

Åbn System Preferences, klik på Sharing, øverst skriver du computerens navn.
på dansk hedder det muligvis Arkivdeling i.st.f. Sharing. Ligger under
Internet og Netværk.

System Preferences ligger i Æblemenuen øverst til venstre.

mvh Mikael Kern

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 28-12-04 14:18

nospam <nospam@kern.dk> wrote:

> på dansk hedder det muligvis Arkivdeling i.st.f. Sharing. Ligger under
> Internet og Netværk.
Det hedder Deling. Ikonet er en mappe med et gult kvadrat med en mand
indeni.

Fra : Steen Larsen

Dato : 28-12-04 18:39

In article <1gpict2.10dnk48ui1vv8N%no@way.dk>,
no@way.dk (Jens Rasmussen) wrote:

> Det hedder Deling. Ikonet er en mappe med et gult kvadrat med en mand
> indeni.

Det er ikke så nemt at ændre navnet på huset for det er den aktive
brugers shortname.
Det kan dog lade sig gøre men hvis du du spørger på den måde så lad være.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 29-12-04 20:08

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> Det er ikke så nemt at ændre navnet på huset for det er den aktive
> brugers shortname.
> Det kan dog lade sig gøre men hvis du du spørger på den måde så lad være.
Det er ikke navnet på huset der skal ændres - det er Navn på computer,
og det gøres i Deling

Fra : Carsten & Uni Vous O~

Dato : 28-12-04 15:54

On 28/12/04 11:36, in article BDF6F5A1.18804%nospam@kern.dk, "nospam"
<nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
> Internet og Netværk.
>
> System Preferences ligger i Æblemenuen øverst til venstre.

Jamen den del af det er vel simpel nok. Det kunne også have været gjort ved
at klikke i navnefeltet under hd-ikonet. Men hvad med det navn der står ved
huset? Hjem-ikonet? Kan det ændres? Og i givet fald hvordan?

Carsten

Fra : nospam

Dato : 28-12-04 17:01

> Jamen den del af det er vel simpel nok. Det kunne også have været gjort ved
> at klikke i navnefeltet under hd-ikonet. Men hvad med det navn der står ved
> huset? Hjem-ikonet? Kan det ændres? Og i givet fald hvordan?

Accounts (Konti) ?

mvh Mikael Kern

Fra : Christian Bech

Dato : 29-12-04 21:56

In article <BDF73219.2339%vousortmann@mail.dk>,
Carsten & Uni Vous Ortmann <vousortmann@mail.dk> wrote:

> Jamen den del af det er vel simpel nok. Det kunne også have været gjort ved
> at klikke i navnefeltet under hd-ikonet.

Der kan du ændre harddiskens navn, men ikke computerens navn.

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-12-04 01:22

> [...]

> gjort ved at klikke i navnefeltet under hd-ikonet. Men hvad med det
> navn der står ved huset? Hjem-ikonet? Kan det ændres? Og i givet fald

Du spørger, hvordan man ændrer computerens navn. Det er det navn,
computeren opgiver på et netværk. Det forklarer Michael Kern, hvordan
man ændrer. Du siger så, at man bare kunne klikke i navnet på
harddisken. Det er altså noget helt andet. Harddisken kan hedde hvad som
helst, og det har intet med computerens navn at gøre. En computer kan
have flere harddiske, og harddiske kan deles i flere partitions eller
dele, der har hver sit navn og optræder som separate harddiske. Nu
spørger du så til navnet ved hjem-ikonet, og det er noget helt tredje.
Det er nemlig navnet på den bruger, der er aktiv og altså logget ind.
Det er ikke let at ændre på det. Det skal ændres mange steder i
computerens opsætning. For os almindelige dødelige er det meget nemmere
at oprette en ny bruger med det ønskede navn, flytte de relevante ting
til den nye bruger og derefter slette den gamle bruger.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster