Pc som jukebox til julefrokost.
Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 14:54

Hey...

Er der ikke et program, som kan få den bærbare pc til at fungere som jukebox
til diverse julefrokoster?

Altså som har:
a) en søgefunktion (gerne, hvor jeg kan indsætte covers-jpg'er)
b) hvor de markerede ønsker sættes i kø, til det stykke, som man hører nu.

Håber nogle kender sådanne programmer.

Kh. John

Fra : Reaf

Dato : 05-12-04 15:45

"John Quist" <john'snabela'quistdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> a) en søgefunktion (gerne, hvor jeg kan indsætte covers-jpg'er)
> b) hvor de markerede ønsker sættes i kø, til det stykke, som man hører nu.

Her er to forslag ud af mange:

1. Atomix mp3 http://www.atomixmp3.com/download.html
Et enkelt dj program.
2. Musicmatch Jukebox (jpg covers)
http://www.musicmatch.com/download/plus/jukebox_intro.htm?OS=pc&MODE=input&BTD=1&DID=

Fra : Mads TJ

Dato : 05-12-04 23:29

> 2. Musicmatch Jukebox (jpg covers)
> http://www.musicmatch.com/download/plus/jukebox_intro.htm?OS=pc&MODE=input&BTD=1&DID=

helt enig.. jeg har stået for mangen en fest med min bærbare sat i
jukebox-mode vha. musicmatch, og programmet kan varmt anbefales.

En af de store fordele er, som du selv stiller som krav, at:
[snip] "de markerede ønsker sættes i kø, til det stykke, som man hører nu."
[snip]
Det er en kæmpefordel, når folk har fået en del indenbords. Så risikerer man
nemlig ikke, at melodierne hele tiden afbrydes, når man kun har hørt
halvdelen af dem, blot fordi en dum blondine absolut vil høre Take That and
Party...

Desuden kan man se musikken som "album art" - og det er vist det, du også
søger, ikke sandt?

Mvh
Mads TJ

Fra : Steen B. Jensen

Dato : 05-12-04 19:00

John Quist <john'snabela'quistdk> wrote:

> Håber nogle kender sådanne programmer.

Den ganske gode iTunes sklle være svaret på dine bønner.

Du kan oprette specielle playlister, til forskellige lejligheder, eller
simpelthen afspille ALT musik du har liggende på computeren.

Er computeren på nettet, kan du også få diverse radiostationer
afspillet.

Bedst af alt - programmet er simplet men godt...og gratis.

Ligge nok på apple.dk
--
Ho:ho:hoo

Steen

Fra : Michael

Dato : 05-12-04 19:57

"John Quist" <john'snabela'quistdk> skrev i en meddelelse
> Er der ikke et program, som kan få den bærbare pc til at fungere som
jukebox
> til diverse julefrokoster?

Hvad med en test-version af Simian (tidligere WaveStation). Godt nok
chrasher den hver time, hvor du skal starte den op igen.

Kan hentes på www.bsiusa.com

--
Michael
Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar

Fra : Nicolai

Dato : 05-12-04 23:48

> Er der ikke et program, som kan få den bærbare pc til at fungere som
> jukebox til diverse julefrokoster?

www.winamp.com

bruger det selv

Fra : Rune Jensen

Dato : 06-12-04 11:43

John Quist wrote:
> [...]
> a) en søgefunktion (gerne, hvor jeg kan indsætte covers-jpg'er)
> b) hvor de markerede ønsker sættes i kø, til det stykke, som man hører nu.

eJukebox har det du søger og meget meget mere.
Du kan prøve det gratis i 30 dage, med alle funktioner.
Jeg har selv købt det og fuldt ud tilfreds. Du kan endda "låse" det så
folk ikke kan pille ved andet end musikken. De kan ikke engang spole
eller skippe sangene. Du bestemmer selv hvor meget de må :)
Den henter selv album art ned til alle dine sange.
Den laver også top 10 lister og så videre over de m est populære sange,
albums og atister.
Men prøv den dag og se hvad du synes.

http://www.audiosoft.net/

-Rune Jensen

Fra : Mads TJ

Dato : 06-12-04 13:24

> Men prøv den dag og se hvad du synes.
>
> http://www.audiosoft.net/

Nu har jeg lige downloadet ejukebox og prøvet at sætte mig ind i det.. og
hold da fast, hvor er det ikke intuitivt! Det bliver naturligvis anderledes,
når man bruger det i længere tid af gangen. Men jeg holder på, at
førstehåndsindtrykket er det vigtigste.
Jeg tror, at man skal være temmelig fuld for at synes, at det er et godt
program.
Holder mig til Musicmatch!

Mvh
MadsTJ

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-12-04 11:55

Mads TJ wrote:

> [...]
> førstehåndsindtrykket er det vigtigste.
> Jeg tror, at man skal være temmelig fuld for at synes, at det er et godt

Hvad synes du der er dårligt ved det?
Tvivler på man skal være stiv for at synes det er godt, alle jeg kender
synes det fungere perfekt og kan finde ud af det.
Jeg har ihvertfald aldrig fået klager, og der er ellers mange der har
prøvet det hos mig efterhånden.

-Rune Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 21:57

> [...]
> synes det fungere perfekt og kan finde ud af det.
> Jeg har ihvertfald aldrig fået klager, og der er ellers mange der har

Hej Rune.
Jeg har nu prøvet det en kort stund, og synes det ser fornuftigt ud, men
hvordan får jeg mulighed for selv at putte covers ind på de
CD'er/biblioteker, som ikke automatisk selv får et af ejukebox?

Kh. john

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-12-04 09:22

John Quist wrote:

> [...]
> hvordan får jeg mulighed for selv at putte covers ind på de
> CD'er/biblioteker, som ikke automatisk selv får et af ejukebox?

Du kan bare vælge at "edit" sangen og så kan du vælge hvilket cover den
skal benytte under "Use image from" så kan vælge om det er fra HD eller
nettet. SÅ hvis du har sat ID3 tagget rigtigt på. Altså så alle sange i
albummet har det samme album navn, tildeler den den selv billede til
resten af sangene også.
Det kan du også gøre hvis det er en opsamlings CD med forskellige
kunstnere, bare check "Compilation"

-Rune Jensen

Fra : Bj@rne

Dato : 10-12-04 22:08

John Quist wrote:
> [...]
> a) en søgefunktion (gerne, hvor jeg kan indsætte covers-jpg'er)
> b) hvor de markerede ønsker sættes i kø, til det stykke, som man hører nu.

tjek spacialaudio.com og se under sam partydj. Du kan downloade en trial
fuldt funktionsdygtig i ...... kan ikke huske hvor mange dage. Den
understøtter 2 lydkort og er efter min mening en feeeed afspiller. Der
sidder en ganske udmærket limiter i den som får hevet alle watt´sene ud
af dine højttalere og så understøtter den stort set alle filtyper. Jeg
har købt den og har BESTEMT ikke fortrudt. Der er forresten også en fed
crossfader i. Prøv den --- det er gratis.

Fra : Bj@rne

Dato : 10-12-04 22:13

Bj@rne wrote:

> [...]
> har købt den og har BESTEMT ikke fortrudt. Der er forresten også en fed
> crossfader i. Prøv den --- det er gratis.
Jeg kunne forresten godt tænke mig at høre hvad i sådan siger til
programmet. Jeg har selv arbejdet lidt med wavestation i sin tid og det
synes jeg ikke rigtigt man kan sammenligne med sam partydj.