Forhandlere af VoIP-hardware
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-12-04 13:44

Greetings!

Jeg har fundet http://www.estation.dk, men er der flere i DK ?

I bekræftende fald, hvor er det billigst at købe en simpel ATA?

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-12-04 14:07

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

> Jeg har fundet http://www.estation.dk, men er der flere i DK ?

http://gratissip.dk/frontend/DanskeVoIPUdbydere
Nogle af selskaberne har en netshop, hvor de sælger VoIP udstyr. Enkelte
steder kan det ske uden at oprette et abonnement.

Der er vist også lidt på www.edbpriser.dk (men ikke ret meget sidst jeg
checkede).

--
Jesper Lund

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 06-12-04 06:08

www.telefin.dk sælger grandstream ata-486 til kr. 649.

/HHA

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-12-04 10:31

Hans-Henrik Andresen wrote:

> www.telefin.dk sælger grandstream ata-486 til kr. 649.

Okay, men det er jo ikke en simpel ATA. Jeg _har_ en router, jeg skal
bare bruge en ATA.

En side bemærkning. Er denne GrandStream operatør-låst?
- En tidligere kollega havde nemlig problemer med noget udstyr købt
gennem Telefin, men der fulgte nul support med.

Jesper G. Poulsen

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 09-12-04 20:55

Telsome har et juletilbud i lige nu hvor du får 2 adaptere for 999,-

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-04 03:49

Kasper Pedersen wrote:

> Telsome har et juletilbud i lige nu hvor du får 2 adaptere for 999,-

Nu skal min modpart have en router-løsning, så jeg skal kun bruge én
simpel ATA.

Er Telsome's operatør-låste?

Jesper G. Poulsen

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 10-12-04 08:58

Sådan foregår det med Telsome's adapter/telefon:

Købt direkte fra Telsome's website:
1. Du modtager din adapter/telefon med posten
2. Du tilslutter den en router/switch (adapteren kører default med DHCP)
3. Nu burde det virke.

Købt i Kvickly Xtra:
1. Du tilslutter den en router/switch (adapteren/telefonen kører default med
DHCP)
2. Underneden på adapteren/telefonen står der en MAC adresse, den taster du
ind på Telsome's website under dit personlige login.
3. Telsome's servere sender en konf. ned til adapteren/telefonen
4. Tag strømmen fra adapteren/telefonen i et kort øjeblik og det burde virke

Kører du med statiske IP adresse på dit lokal netværk, skal du ind og konf.
adapteren med disse parametre og Telsome hjælper gerne til med at gøre
dette.

Har man et ganske alm. setup f.eks en adsl med en router som har indbygget
switch virker ovenstående metoder i fleste tilfælde.

Nej, de er ikke låst kun til at kunne anvendes til Telsome, men når de er
forud konf. ligger Telsome et password ind, og skal du bruge det - kan du
bare bede Telsome om det, så får du det udleveret.

Ellers kan man bare resette adapteren/telefonen - derefter er den helt uden
konf.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-04 12:13

Kasper Pedersen wrote:

> Nej, de er ikke låst kun til at kunne anvendes til Telsome, men når
> de er forud konf. ligger Telsome et password ind, og skal du bruge
> det - kan du bare bede Telsome om det, så får du det udleveret.

Godt, for jeg er ikke Telsome-kunde. Jeg skal ikke bruge IP-telefoni
til andet end samtale med andre med IP-telefoner og der har jeg fundet
Musimi bedre.

- Min Beocom 3 virker nemlig ikke med IP-telefoni

> Ellers kan man bare resette adapteren/telefonen - derefter er den
> helt uden konf.

Okay...

Jesper G. Poulsen