Hjulstørrelser Nissan/Mazda
Fra : Jens Chr Kjeldsen

Dato : 05-12-04 13:22

Hej gruppe

Jeg har netop købt en brugt Mazda 323 Sedan fra 1994, som ikke lige har
fået nye dæk for nylig.
Jeg er så i den heldige situation at jeg lige er blevet tilbudt et sæt
næsten nye dæk som p.t. sidder på en Nissan Bluebird (jeg mener den er
fra slutningen af firserne). Disse dæk har dimensionerne 185/70/14.

Jeg har endnu ikke overtaget Mazdaen, så jeg kan ikke se på de nuværende
dæk eller i instruktionsbogen, men er der nogen af jer der kan oplyse:
1) Om dækstørrelsen er OK til Mazdaen
2) Om fælgene fra Nissan'en umiddelbart kan bruges på Mazdaen også

Jeg håber der er nogen dækeksperter her i gruppen (det mener jeg at have
set tidligere).

På forhånd tak for hjælpen.

Jens Christian