Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batteriforbrug - HP PhotoSmart
Fra : Jan Andreasen

Dato : 05-12-04 12:39

Hej
Jeg har et HP PhotoSmart 935, som bruger meget batteri, selvom jeg ikke
bruger skærmen, når jeg tager billeder.

Jeg kan tage ca. 20-25 billeder på de 2xAA batterier, der sidder i kameraet,
hvorefter det skal oplades igen (og samme antal, hvis jeg ikke bruger
genopladelige batt.).

Jeg har prøvet med helt nye, fuldopladet 2300 mAh og 2000 mAh batterier -
ingen ændring i billedeantal.

Er der nogen, der har samme problemer?? Eller er det bare en mandagsmodel,
jeg har fået fat i? Eller er det ganske normalt, at man ikke kan tage flere
billeder på AA-batterier??

Mvh Jan Andreasen

Fra : [HCS] 4000

Dato : 05-12-04 13:04

Nu ved jeg ikke hvor gammel den model er, men det er typisk for ældre
modeller at de har et meget stort strømforbrug.
Jeg oplevede det samme med mit første digitalkamera, som var Olympus, der
var også kun til 20-25 billeder.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Flash G

Dato : 05-12-04 13:19

Jan Andreasen wrote:

> Jeg kan tage ca. 20-25 billeder på de 2xAA batterier, der sidder i kameraet,
> hvorefter det skal oplades igen (og samme antal, hvis jeg ikke bruger
> genopladelige batt.).

Jeg havde nøjagtig samme problem med mit tidligere HP photosmart 318
kamera. Kameraet var stort set ubrugeligt grundet det store batteri
forburug. Man skulle virkelig tage billeder med omtanke, da antallet af
billeder der kunne tages var begrænset. Hvis jeg eksempelvis købte nogle
batterier i netto (de billige) kunne jeg risikere at kameraet slet ikke
ville tænde.

> Jeg har prøvet med helt nye, fuldopladet 2300 mAh og 2000 mAh batterier -
> ingen ændring i billedeantal.

Min bedste løsning var at købe nogle genopladelige batterier. Det er
tilsyneladende en løsning som du også er kommet frem til. Kan man få
lithium batterier i en AA størrelse?

> Er der nogen, der har samme problemer?? Eller er det bare en mandagsmodel,
> jeg har fået fat i? Eller er det ganske normalt, at man ikke kan tage flere
> billeder på AA-batterier??

Desværre

/Martin

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-12-04 13:22

Jan Andreasen wrote:
> [...]
> jeg har fået fat i? Eller er det ganske normalt, at man ikke kan tage flere

Har du set efter på dpreview?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Lidt nye fotografiske billeder på:

Fra : Langgaard

Dato : 05-12-04 13:45

"Jan Andreasen" <affaldspost@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet med helt nye, fuldopladet 2300 mAh og 2000 mAh batterier -
> ingen ændring i billedeantal.

Hej

Ja, fuldt opladet, men med hvilken lader, nogle ælder eller billigere ladere
er styret med en timer, indstillet til den type batterier den er solgt
med/til. Hvis det så er en lader til 600 mAh batterier vil du aldrig kunne
lade dem op, med mere end de 600 mAh.

Jeg er tidligere selv faldet i den "fælde".

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Henning Grytter

Dato : 05-12-04 14:23

On Sun, 5 Dec 2004 13:45:21 +0100, "Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
>er styret med en timer, indstillet til den type batterier den er solgt
>med/til. Hvis det så er en lader til 600 mAh batterier vil du aldrig kunne

Hvis man kender ladeapparatets ladestrøm og selv kan sætte en
timer, kan man selv udregne ladetiden(tilnærmelsesvis) efter
denne formel:
((akku kapacitet) / (apparatets ladestrøm)) x 1,4 = opladetid

--
en hilsen fra Henning i Brøndby
http://grytter.net

Fra : Børge Larsen

Dato : 05-12-04 16:23

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne lade dem op, med mere end de 600 mAh.
>
> Jeg er tidligere selv faldet i den "fælde".

Det er en meget sjælden lader der er tidsstyret. Langt de fleste ladere er
spændingsstyret. D.v.s. det tager bare noget længere tid hvis batterierne
fx. er på 2300 mA.

Fra : Poul I.

Dato : 05-12-04 13:48

Hej Jan

Jeg havde det samme problem med mit HP 812c...
Men efter jeg update det til v1.00.11 og derefter til v1.00.13 firmware.
Så der efter kan jeg tage ca. 75-100 billeder på 2 stk. aa batterier!

Se

http://makeashorterlink.com/?H2F3152F9

eller

http://makeashorterlink.com/?L1E3212F9

Ha' fortsat en rigtig god dag/aften til dig

Med venlig hilsen
Poul I.

www.gpi.dk/300D/

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 15:38

> [...]

> Er der nogen, der har samme problemer?? Eller er det bare en mandagsmodel,
> jeg har fået fat i? Eller er det ganske normalt, at man ikke kan tage

Samme problem med vores HP Photosmart 735, som forøvrigt også kun virker,
med genopladelige batterier. Det vil slet ikke starte op på alm. batterier.
Det er lige sendt til reperation, da ca. 1/4 af billederne slet ikke bliver
til noget, så jeg er blevet meget skuffet over HP `s kamera

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Jakob

Dato : 05-12-04 18:05

billeder på AA-batterier??

> Samme problem med vores HP Photosmart

Har en ven der har oplevet nøjagtig det samme med et andet hp kamera.
Det ser ud til at man bare skal holde snitterne fra HP når det drejer
sig om digicams.

Hygge

Jakob

Fra : CS

Dato : 05-12-04 16:32

Jeg har selv købt dette engang - som barselsgave til min kone.

Og ja, samme problem som du oplever. Hun bruger ikke længere kameraet.

Totalt Skod det de laver HP. De skulle holde sig til printere, bærbare -
thats it.

Fra : Søren Jørgensen

Dato : 06-12-04 09:30

Hey.....
Lige et øjeblik.

Jeg har haft et HP 850, og har nu et HP 945.
Kender desuden flere der har et 735.
Jeg bruger 1900, 2100 samt 2300 batterier.
Der skal godt nok 4 batterier i, men jeg kan faktisk tage billeder en hel
dag med skærmen tændt, før det er nødvendigt at skifte.
Det skal dog lige siges, at alm. batterier dør i løbet af no time, men det
er vist generelt for digital kameraer.
De der har et 735 er meget glad for deres også, så hvad der er sket for jer
ved jeg ikke, men det er ikke normalt tror jeg.

--
Med venlig hilsen..

Søren Jørgensen
(Der er MEGET tilfreds med sit HP kamera)

Fra : Jakob

Dato : 06-12-04 10:15

In article <41b41866$0$278$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
soeren@smukkeagner.dk says...
> Det skal dog lige siges, at alm. batterier dør i løbet af no time, men det
> er vist generelt for digital kameraer

Min far har et sony DSC-W1 han har taget nogle hundrede billeder fordelt
over en 14 dages ferie, med meget brug af den store skærm der er på det
udelukkende på 2 genopladelige aa batterier.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ole Larsen

Dato : 06-12-04 10:10

Søren Jørgensen wrote:
> [...]
> De der har et 735 er meget glad for deres også, så hvad der er sket for jer
> ved jeg ikke, men det er ikke normalt tror jeg.

Ifgl. dpreview har omtalte HP så vidt jeg husker næstlængste
batterilevetid, kun overgået af PowerShot A70. Hvis man kun kan skyde
ca. 20 billeder med fuldt opladede 2100 mAh NiMH, er der noget galt.

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 10:28

"Søren Jørgensen" <soeren@smukkeagner.dk> skrev i en meddelelse

> De der har et 735 er meget glad for deres også, så hvad der er sket for
jer
> ved jeg ikke, men det er ikke normalt tror jeg.

Jeg har været enormt træt af mit 735. Mest fordi ca. hver 4. billede aldrig
bliver til noget. At det bruger (for) meget strøm, kan jeg sådan set godt
leve med. Jeg håber, at jeg bliver glad for kameraet, når de (
forhåbenligt ) får det repereret.
Jeg vil dog aldrig købe et HP kamera mere i fremtiden, men nok finde mig et
Canon, som jeg kun har hørt godt om, når det gælder digitale kameraer.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/