konkursbegæring
Fra : Kristine Evensen

Dato : 05-12-04 12:08

Hej..

Jeg håber en herinde vil kunne hjælpe mig....
Det drejer sig om mine feriepenge fra min forhenværende arbejdsgiver,
pengene er aldrig indbetalt til feriekonto.
Min fagforening kan ikke hjælpe mig da jeg ikke var medlem 3 mdr. før
problemet opstod, jeg har derefter sat et inkasso firma på og har opnået en
dom på arbejdsgiveren, men en foged har nu fire gange forgæves forsøgt at få
forkyndt sagen hos arbejdsgiveren...
Inkasso firmaet har nu haft sagen i halvandet år og ingenting sker... Hvis
nu firmaet bliver erklæret konkurs er mine penge sikret hos Lønmodtagerns
Garantifond og jeg kan der igennem få pengene udbetalt.
Men hvem kan indgive en konkursbegering og er det nødvendigt at indrage en
advokat, når der allerede foreligger en dom i sagen og alle dokumenter kan
fremvises ???

Hilsen Kristine

Fra : Hugo Østergaard-Ande~

Dato : 05-12-04 15:41

Kristine Evensen skrev sålydende:

> [...]
> forgæves forsøgt at få forkyndt sagen hos arbejdsgiveren...
> Inkasso firmaet har nu haft sagen i halvandet år og ingenting sker...

Har du overvejet at søge bistand hos Arbejdsdirektoratet, se

http://www.adir.dk/extern/SpmSvar/Feriepenge.html#bm07

høa

Fra : Jan Pedersen

Dato : 09-12-04 21:44

Uha du vil blive bedt af fogedretten om at stille sikkerhed ved en
konkursbegæring...og det skal være det økonomiske tab firmaet kan få ved en
konkursbegæring :(

Fra : Karina og Christian

Dato : 10-12-04 18:58

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> wrote in message
[klip]
> Uha du vil blive bedt af fogedretten om at stille sikkerhed ved en
> konkursbegæring...

Fogedretten tager sig ikke af konkurssager. Og i øvrigt gælder det du siger
ikke for lønmodtagere.

Karina