mos på eternittag
Fra : Jesper G.

Dato : 05-12-04 10:55

spørgsmålet har sikkert været nævnt og diskuteret mange gange men kan vi
lige tage den en gang til for mig.

jeg har en del mos på mit tag som nævnt, hvad er den billigste/nemmeste måde
at få det fjernet.

kan jeg sprøjte noget på eller hvad med en kraftig sprøjte, det ville være
dejligt da jeg har et rimeligt "højt" tag, på den del af bygningen der skal
renses. jeg har en tolænget bygning, hvoraf den ene er stråtag, som så
støder op til en anden byning som har eternittag.

pft

jesper

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-12-04 17:29

Jesper G. wrote:

> [...]
>
> kan jeg sprøjte noget på eller hvad med en kraftig sprøjte, det ville
> være dejligt da jeg har et rimeligt "højt" tag, på den del af

Du må ikke højtryksspule dit tag. Du gør overfladen porøs, så der alt for
hurtigt kommer nye belægninger på. Desuden øger du risikoen for
frostsprængninger i tagpladerne, når de har fået den behandling.

En anden ting at oveveje er faren for at sprede asbestfibre, når du
højtryksspuler. Det er direkte forbudt.

Det aller bedste er at komme op på taget med en vandslange og en stiv kost
og så stille og roligt få belægningerne fejet af.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-12-04 20:31

> [...]
>
> Det aller bedste er at komme op på taget med en vandslange og en stiv kost
> og så stille og roligt få belægningerne fejet af.

De er der sikkert fordi der er træer tæt ved? Man kan en dag med jævn vind
og udsigt til flere dages tørvejr, sprøjte med Rodalon ved at udnytte
vinden.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen