ADVARSEL , hacking !!!
Fra : Henriette Hansen

Dato : 05-12-04 09:53

Hej
Jeg havde tidligere et problem som jeg lagde ud her i NG med denne
tråd:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&threadm=f44cq0drilnv15gksot1lcssuft3f34p70%40dtext.news.tele.dk&prev=/groups%3Fnum%3D25%26hl%3Dda%26lr%3D%26group%3Ddk.edb.internet.software.browser%26start%3D50

Efter dette er min hjemmeside besøgt MANGE gange af samme IP adresse.
Besøgene forgår på bestemte tidspunkter og for mig ser det ud som om
denne person forsøger at hacke min side. Efter som besøgene forgår med
2 min mellemrum.

Kik evt disse link:
Til tidspunkterne skal lægges 6 timer da jeg bor i USA!!

http://spintailmastiff.com/track.asp
http://spintailmastiff.com/track1.asp
http://spintailmastiff.com/track2.asp
http://spintailmastiff.com/track3.asp
http://spintailmastiff.com/track4.asp
http://spintailmastiff.com/track5.asp
http://spintailmastiff.com/track6.asp

Jeg vil godt ADVARER denne person, hvis dette forsætter vil det blive
meldt til rette!

MVH
Henriette Hansen

Fra : Sune

Dato : 05-12-04 10:11

On 5 Dec 2004 00:52:54 -0800, spinntail@earthlink.net (Henriette Hansen) wrote:

> [...]
>Besøgene forgår på bestemte tidspunkter og for mig ser det ud som om
>denne person forsøger at hacke min side. Efter som besøgene forgår med

Det er sikkert en person som har prøvet at hjælpe dig som har sat sin browser op til at reloade
sider hvert 2 minut.

>Jeg vil godt ADVARER denne person, hvis dette forsætter vil det blive
>meldt til rette!

Hvad vil du melde? At en person besøger din hjemmeside hvert 2. minut?
Det er vidst kun politiet i Andeby der tager imod den slags anmeldelser.

Mvh
Sune

Fra : Morten Lehrmann

Dato : 06-12-04 19:54

Sune wrote:
> Det er sikkert en person som har prøvet at hjælpe dig som har sat sin
> browser op til at reloade sider hvert 2 minut.

Nu er jeg den Morten, som er "synderen" - og det er nok, hvad jeg har gjort.
Og det har jeg også svaret Henriette i en mail:

>Jeg tror bare, der er tale om at siden blev omtalt i en nyhedsgruppe for
>noget
>tid siden omkring hvordan siden blev vist i Firefox. Så tænkte jeg, at det
>ville jeg kigge på ved lejlighed og lagde den ind som een af startsiderne i
>Firefox på en af mine maskiner.

>Jeg har fjernet siden igen, så nu skulle der gerne høre op - ellers må du
>endelig lade mig det vide. Der er en del maskiner og browsere på mit
>netværk,
>så det er lidt besværligt at kontrollere

At jeg er blevet inddraget i den tråd forklarer til gengæld for mig, hvorfor
jeg er begyndt at få ualmindeligt mange besøg på MIN hjemmeside

Mvh.
Morten

--
http://lehr.dk
Linux lehr.dk 2.2.20 #1 Sat Apr 20 11:45:28 EST 2002 i586 unknown

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-12-04 20:27

Morten Lehrmann wrote:

> At jeg er blevet inddraget i den tråd forklarer til gengæld for mig, hvorfor
> jeg er begyndt at få ualmindeligt mange besøg på MIN hjemmeside

Er du sikker på, at det ikke fordi nogen forsøger at hacke siden?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Lars

Dato : 05-12-04 10:14

"Henriette Hansen" <spinntail@earthlink.net> skrev i en meddelelse

> Jeg vil godt ADVARER denne person, hvis dette forsætter vil det blive
> meldt til rette!

Nu ved jeg ikke hvad du mener med at det bliver "meldt til rette"? Men hvis
det er politiet du snakker om, så synes jeg at du skal gå igang med at sikre
dig nogle logfiler der rent faktisk viser hvad det IP-adressen foretager sig
på din server. For hvis dit bevismateriale blot består af en logfil med en
serie besøg fra den samme IP-adresse, så tvivler jeg ærlig talt på at du
kommer nogle vegne. Og jeg tvivler ærlig talt også på at du er ved at blive
hacket.

Om igen....

/Lars

Fra : Kent Nielsen

Dato : 05-12-04 10:19

"Henriette Hansen" <spinntail@earthlink.net> skrev i en meddelelse
SNIP
> Besøgene forgår på bestemte tidspunkter og for mig ser det ud som om
> denne person forsøger at hacke min side.

????
Hvad siger din log, hvilke requests får din side ?
At beskylde nogen for at hacke på det grundlag du præsentere her, er nok
lidt langt ude

> Kik evt disse link:

De siger ikke noget om HVAD der sker, desværre.

*LOL*

Kent Nielsen

Fra : Henriette Hansen

Dato : 05-12-04 17:35

"Kent Nielsen" <Virker_ikke@lokal> wrote in message news:<41b2d28c$0$56250$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> Hvad siger din log, hvilke requests får din side ?
> At beskylde nogen for at hacke på det grundlag du præsentere her, er nok

Ved ikke hvad min logfil siger, men så fortæl mig lige HVORFOR denne
person rammer mit domaine så mange gange i det samme tidsrum hver
dag?? Husk dette har stået på i en uge!!!!!

> De siger ikke noget om HVAD der sker, desværre.

> *LOL*

Hvad jeg mener med at advare, tjaa antager det er en som sidder og
keder sig på jobbet så meldt til den rette mener jeg da ikke politiet
men den arbejdsgiver som det foregår fra!!! Har en mistanke til en som
arbejder ved TDC!!

Fra : Kent Friis

Dato : 05-12-04 17:45

Den 5 Dec 2004 08:35:19 -0800 skrev Henriette Hansen:

> [...]
> keder sig på jobbet så meldt til den rette mener jeg da ikke politiet
> men den arbejdsgiver som det foregår fra!!! Har en mistanke til en som

Hvis det er udfra IP-nummeret du har den mistanke, så står der
altså .customer.tele.dk.

Dvs, det er en *kunde* hos TDC, så det reducerer vel de mistænkte til
omkring halvdelen af befolkningen.

Mvh
Kent

Fra : Stig Johansen

Dato : 05-12-04 18:35

Kent Friis wrote:

> Dvs, det er en *kunde* hos TDC, så det reducerer vel de mistænkte til
> omkring halvdelen af befolkningen.

Njaah, der er vel tale om pro@acess kunder, så mon ikke vi kan indsnævre det
til en 100.000 stykker?

Stig Johansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-12-04 17:55

Henriette Hansen wrote:

> Ved ikke hvad min logfil siger, men så fortæl mig lige HVORFOR denne
> person rammer mit domaine så mange gange i det samme tidsrum hver
> dag?? Husk dette har stået på i en uge!!!!!

Det kan jo være vedkommende kan lide din side. Hvis du ikke vil have
besøg, så luk siden. Alternativt kan du skrive en besked på siden og
spørge, hvorfor vedkommende besøger den.

> Har en mistanke til en som arbejder ved TDC!!

Er det Morten Madsen, du tænker på? I stedet for at spilde din tid med
noget, du alligevel ikke har forstand på, så glem det hele og vær i
stedet glad for, at der er nogen, der gider besøge din hjemmeside. Det
er ikke Morten, der besøger din side. Og det har INTET med hacking at
gøre.

Fra : Cubus

Dato : 05-12-04 19:13

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> Er det Morten Madsen, du tænker på?

Den med Morten er da vist god nok...

http://62.242.87.19/cv.php

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/

Fra : Kent Nielsen

Dato : 05-12-04 19:24

"Cubus" <cubus@sol.dk> skrev i en meddelelse news:RdIsd.541

> Den med Morten er da vist god nok...
>
> http://62.242.87.19/cv.php

He he, godt set !

Kent Nielsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-12-04 23:09

Cubus wrote:

> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> Den med Morten er da vist god nok...
>
> http://62.242.87.19/cv.php

Nogle gange skal man lade være med at være nørdet og bare indtaste
adressen i browseren. Sjovt sammentræf med navnet.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 05-12-04 18:08

> [...]
> person rammer mit domaine så mange gange i det samme tidsrum hver
> dag?? Husk dette har stået på i en uge!!!!!

Uha det kan der være flere forklaringer på:
F.eks. en virusinficeret pc eller en browser der er sat op til at kunne vise
indholdet af din side offline, dvs. den cacher når den er online.

Alt dette kunne dine logfiler så sige noget om ved at se på hvad der bliver
requestet.

> [...]
> keder sig på jobbet så meldt til den rette mener jeg da ikke politiet
> men den arbejdsgiver som det foregår fra!!! Har en mistanke til en som

Det er en TDC-Prof.bredbåndskunde der har den ipadresse du har
offentliggjort på dine links.(Dem er der altså nogle stykker af)

Men igen, få fat på log fra et tidspunkt hvor det er "galt" så er der noget
at forholde sig til.

Jeg har ikke selv kigget på din side men ved du hvilken webserver den
afvikles på ?

Kent Nielsen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-12-04 18:08

On 5 Dec 2004 08:35:19 -0800, spinntail@earthlink.net (Henriette
Hansen) wrote:

>Ved ikke hvad min logfil siger, men så fortæl mig lige HVORFOR denne
>person rammer mit domaine så mange gange i det samme tidsrum hver
>dag?? Husk dette har stået på i en uge!!!!!

Hvis du ikke ved, hvad din logfil siger, hvordan kan du så drage
konklusioner?

Find ud af, hvad din logfil fortæller dig mere konkret.
--
- Peter Brodersen

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 05-12-04 18:25

Henriette Hansen <spinntail@earthlink.net> wrote:

> Ved ikke hvad min logfil siger, men s? fort?l mig lige HVORFOR denne
> person rammer mit domaine s? mange gange i det samme tidsrum hver
> dag?? Husk dette har st?et p? i en uge!!!!!

Hvis du ikke ved hvad din logfil siger, boer du nok holde dig til
hundeopdraet. Vi kan ikke gaette for dig og det ville vaere en
daarlig ide at proeve.

> Hvad jeg mener med at advare, tjaa antager det er en som sidder og
> keder sig p? jobbet s? meldt til den rette mener jeg da ikke politiet
> men den arbejdsgiver som det foreg?r fra!!! Har en mistanke til en som
> arbejder ved TDC!!

Tjah, netblokken tilhoerer UUnet, saa det tvivler jeg paa. Hold op med
at bekymre dig om det.

--
jlouis

Fra : Noozer

Dato : 05-12-04 18:39

> Ved ikke hvad min logfil siger, men så fortæl mig lige HVORFOR denne
> person rammer mit domaine så mange gange i det samme tidsrum hver
> dag?? Husk dette har stået på i en uge!!!!!

Jeg tror stille og roligt du skulle finde en anden hobby end pc'er

Fra : Madsen

Dato : 05-12-04 13:36

wrote:
> [...]
> http://spintailmastiff.com/track5.asp
> http://spintailmastiff.com/track6.asp
>
> Jeg vil godt ADVARER denne person, hvis dette forsætter vil det blive

Hej
Hvorfor i alverden skulle nogen hacke din side, den indeholder kun en privat
hjemmeside om nogle hunde og ikke fortknox.
Fordi morten eller gitte har været inde på din hjemmeside, ( det har jeg
også været ) det kunne jo være at de var hunde elskere, det er måske en
meget privat side, men så må du heller sætte den op så der skal password til
for at se den.

--
Hilsen Madsen

Fra : Henriette Hansen

Dato : 05-12-04 19:32

"Madsen" <madsen58@hotmail.com> wrote in message news:<41b30092$0$66403$14726298@news.sunsite.dk>...

> [...]
> meget privat side, men så må du heller sætte den op så der skal password til

Hej
Ja men jeg snakker ikke om gitte og morten ..... jeg snakker om den
samme ip adresse som rammer min hjemmeside 50 gang indenfor 5 timer
hver dag nu i 14 dage.... så meget kan da heller ikke elske hunde!
Ved heller ikke om jeg bliver hacket eller hvorfor nogen skulle gøre
det men syntes bare at den samme ip adresse som er fra Danmark skulle
besøge min siden ja nu snart 14 dage i træk på samme tidspunkt hver
dag ca 30 gange med 2 min mellemrum det må du da indrømme ser
underligt ud!!!!
Jeg har skam ikke noget imod folk som besøger min side men på den måde
syntes jeg bare ser lidt mistænksomt ud!!

MvH
Henriette

Fra : Madsen

Dato : 05-12-04 19:56

Henriette Hansen wrote:
> [...]
> Jeg har skam ikke noget imod folk som besøger min side men på den måde
> syntes jeg bare ser lidt mistænksomt ud!!

Hej Henriette
Jo det er det er morten og gitte som jeg nævner som har den ip adresse som
du nævner, prøv at se følgende sider
http://62.242.87.19
som er Mortens og Gittes hjemme side, han er muligvis en af dem der prøve
at hjlpe dig med dit problem ( om han har sat din side som start side i sin
Browser eller hvad der er årsagen til at besøger din side så tit, men det
kan du jo spørge ham om. Du kan finde han e-mail på siden.
Men hvordan går det med dine hvalpe?
Er du kommet af med dem?

--
Hilsen Madsen

Fra : Henriette Hansen

Dato : 06-12-04 00:56

"Madsen" <madsen58@hotmail.com> wrote in message news:<41b3599f$0$66410$14726298@news.sunsite.dk>...

> [...]
> Browser eller hvad der er årsagen til at besøger din side så tit, men det
> kan du jo spørge ham om. Du kan finde han e-mail på siden.

Hej Madsen
Jeg vil godt benytte lejligheden her til at afslutte denne tråd samt
takke Madsen for hans svar ... han var åbenbart den eneste af ALLE jer
genier som fandt ud af hvem som stod bag IP`en
Jeg vil da oxo takke alle jer som forsøgte men stadig talte på et
voksenet niveau ... resten tjaa grunden til jeg rejste fra Danmark var
jo oxo pga janteloven så den rammer åbenbart oxo hvis man er 8000 km
væk *LOL*
Jeg forsøgte ikke at gøre mig klog på pc viden men blot min fornuft (
he he det gik ikke lige så godt) Forsøgte ikke at fornærme nogen men
blot at få lidt hjælp fra mine rødder i Danmark så TAK allesammen.

Ja Madsen det går fint med de små har solgt et par stykker!!!!
Har sendt en mail til Morten, så lad os se hvad han siger til det.
MvH
Henriette Hansen

Fra : Alex Holst

Dato : 06-12-04 01:48

Henriette Hansen wrote:
> [...]
> voksenet niveau ... resten tjaa grunden til jeg rejste fra Danmark var
> jo oxo pga janteloven så den rammer åbenbart oxo hvis man er 8000 km

Ved du overhovedet hvad "janteloven" skulle forstille at vaere? Hvis ja,
tror du virkeligt at den slags er geografisk bestemt? Hvis ja, saa har
du da virkeligt brug for at se lidt af verdenen.

FUT: dk.snak.off-topic

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 06-12-04 07:41

Henriette Hansen wrote:

> Jeg vil godt benytte lejligheden her til at afslutte denne tråd samt
> takke Madsen for hans svar ...

Hvis man må spørge: Har du fået svar fra Morten og hvad var grunden til
at han besøgte din hjemmeside så meget?

> [...]
> voksenet niveau ... resten tjaa grunden til jeg rejste fra Danmark var
> jo oxo pga janteloven så den rammer åbenbart oxo hvis man er 8000 km

Janteloven... tror (eller jeg synes i hvert fald) bare at du havde en
underlig måde at angribe problemet på. Desuden kan jeg heller ikke se at
der er nogen som har talt på et niveau, som ligger meget under det jeg
vil kalde et voksen niveau.

> Jeg forsøgte ikke at gøre mig klog på pc viden men blot min fornuft (
> he he det gik ikke lige så godt) Forsøgte ikke at fornærme nogen men
> blot at få lidt hjælp fra mine rødder i Danmark så TAK allesammen.

Jeg ville nok ha' lavet mit indlæg anderledes, hvis jeg havde samme
problem som du havde. Jeg ville nok have spurgt om jeg blev "hacket" i
stedet for bare at beskylde nogen. Det plejer at have en negativ effekt
på folk - især i dk.edb.sikkerhed.

> !!!!

Et andet lille tip: Prøv at begrænse antallet af udråbstegn, da det
bliver støjende at læse dine indlæg.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Kasper Dupont

Dato : 06-12-04 09:05

Henriette Hansen wrote:

> han var åbenbart den eneste af ALLE jer
> genier som fandt ud af hvem som stod bag IP`en

Har du overvejet, at hovedparten nok ikke gad spilde
tid på det, da der alligevel ikke var en eneste
indikation af, at han havde gjort noget forkert.
Hvis nu du havde kunnet fremvise noget lidt bedre
dokumentation og en lidt mere behagelig tone, så
havde gruppens reaktion nok været meget anderledes.

--
Kasper Dupont

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-12-04 10:48

On 5 Dec 2004 15:55:51 -0800, spinntail@earthlink.net (Henriette
Hansen) wrote:

>Jeg vil godt benytte lejligheden her til at afslutte denne tråd samt
>takke Madsen for hans svar ... han var åbenbart den eneste af ALLE jer
>genier som fandt ud af hvem som stod bag IP`en

Så det, du siger, er, at vi andre ikke skal tro, at vi ved noget?

Når jeg gerne vil hjælpe, men udbeder flere informationer, så ved jeg
i virkeligheden ikke noget? Det synes jeg faktisk er ret groft, og
ikke en særlig god opførsel..

> [...]
>voksenet niveau ... resten tjaa grunden til jeg rejste fra Danmark var
>jo oxo pga janteloven så den rammer åbenbart oxo hvis man er 8000 km

Det lyder som om, du flygter fra dig selv. Du er den eneste, der har
bragt janteloven på banen, og har konkluderet, at en masse
individuelle personer i virkeligheden ikke er genier og i
virkeligheden ikke skal tro, at de er noget.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-12-04 17:45

Henriette Hansen wrote:
> Ja men jeg snakker ikke om gitte og morten ..... jeg snakker om den
> samme ip adresse som rammer min hjemmeside 50 gang indenfor 5 timer
> hver dag nu i 14 dage.... så meget kan da heller ikke elske hunde!

Hemmelig beundre? :)

--
regards, Peter Larsen