Ændring af pris!
Fra : Marberg

Dato : 05-12-04 09:41

Goddag til gruppen

Jeg har netop modtaget afregning fra køb af 700 aktier og er lidt
forundret over at prisen er steget, fra det øjeblik jeg accepterede
handlen og til jeg modtager afregningen, det har ca. kostet mig kr. 1500
mere.
Da jeg handelede var kursen ca. 64,25 og det var den kurs jeg
accepterede, nu er den pludselig steget til 66,00 det forstår jeg ikke ?

Handelsomkostningerne var de samme.
Jeg har desværre ikke udskrevet og gemt det første accept jeg fik fra
banken, men det burde de kunne finde frem på elektronikken!!

Er det almindeligt at man ændrer afregningskursen?

Med venlig hilsen

marberg

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-12-04 12:03

Marberg wrote:

> Da jeg handelede var kursen ca. 64,25 og det var den kurs jeg
> accepterede, nu er den pludselig steget til 66,00 det forstår jeg ikke ?

Tjek siden, hvor du handlede. Der findes forskellige slags handler, hvor
du for eksempel køber til den aktuelle kurs eller til dagens kurs. Det
lyder som om, du har troet, du har handlet til førstnævnte, men at du i
stedet har handlet til sidstnævnte.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Marberg

Dato : 05-12-04 13:07

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> du for eksempel køber til den aktuelle kurs eller til dagens kurs. Det
> lyder som om, du har troet, du har handlet til førstnævnte, men at du i

Det er ikke tilfældet,jeg så først på "strakshandel" der var kursen 66
men gikn så over til "markedskurs" og der var kursen ca. 64,25 og det
var den kurs jeg handlede efter!!

Fra : Lester

Dato : 05-12-04 15:52

Så har Kim jo ret!

Jeg ved ikke hvor du handler, men følgende er vel generelt:

Markedskurs
Når du vælger handelstypen markedskurs, får du mulighed for at
indlægge en ordre om køb eller salg. Ordren modtages direkte ved
handelsbordet og afregnes hurtigst muligt til bedst mulige kurs.

Straks handel
Når du vælger handelstypen straks, får du - inden du handler - oplyst
handelskursen på det værdipapir, du ønsker at handle. Herefter bliver
handelen afsluttet få sekunder efter, du har sendt din købs- eller
salgsordre af sted.

Limiteret
Med denne handelstype får du mulighed for at indlægge en ordre om køb
med angivelse af maksimumkurs eller salg med angivelse af en
minimumkurs. Ordren modtages direkte ved handelsbordet i Andelskassen.
Afregning sker, såfremt det er muligt at opnå den kurs, du har angivet
i handelsbilledet.

Lester

Fra : Marberg

Dato : 05-12-04 17:37

Lester wrote:
> [...]
> minimumkurs. Ordren modtages direkte ved handelsbordet i Andelskassen.
> Afregning sker, såfremt det er muligt at opnå den kurs, du har angivet

Ja det er jeg sådan set på det rene med,men når banken tilbyder mig at
jeg kan købe til kurs 64,25 så mener jeg ikke de kan kræve mere end det.?

Marberg

Fra : Devilicious

Dato : 06-12-04 01:09

"Marberg" <marberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Ja det er jeg sådan set på det rene med,men når banken tilbyder mig at jeg
> kan købe til kurs 64,25 så mener jeg ikke de kan kræve mere end det.?

Jeg tror ikke banken har tilbud dig at købe til 64,25. Bankerne stiller
strakskurser - det er de kurser som de tilbyder du kan handle til.

(Jeg er ikke helt fortrolig med begrebet "ordredybde", men jeg vil tro
markedskursen er den laveste udbudte kurs, uden hensyn til hvor mange stk.
der skal afregnes. Kan din portion ikke handles pga. begrænsning i min.
afregningen af stk.størrelsen, går du sandsynligvis op til næstbilligste
udbed etc., indtil der er en post med en portionsstørrelse med en
minimumafregning som kan bruges.
Folk med erfaring i ordredybe er meget velkomne til at kommentere :)

MK

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-12-04 04:14

Devilicious wrote:

> Kan din portion ikke handles pga. begrænsning i min.
> afregningen af stk.størrelsen, går du sandsynligvis op til næstbilligste
> udbed etc.,

Hov, der var en ting, som jeg ikke umiddelbart havde tænkt på at nævne.
Hvis man handler i portioner, der er mindre end en handelspost, kan man
sagtens komme til at betale en overkurs på den måde. Det er dog
sandsynligvis ikke tilfældet her. Han har handlet 700 aktier til en kurs
på 66, svarende til en værdi på godt 46.000. Handelsposterne ligger
normalt en del lavere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-12-04 18:11

Marberg wrote:

> Det er ikke tilfældet,jeg så først på "strakshandel" der var kursen 66
> men gikn så over til "markedskurs" og der var kursen ca. 64,25 og det
> var den kurs jeg handlede efter!!

Så kan jeg kun gentage: Tjek siden hvor du handlede. Der finder du
ganske givet en forklaring på de forskellige begreber/kurser. Jeg
benytter mig kun af strakshandel, så jeg husker ikke de andre muligheder
så godt, men jeg kan forestille mig, at markedskursen har været
gårsdagens kurs, og når du har handlet, er det så blevet til
handelsdagens kurs - som så er steget i mellemtiden.

> Ja det er jeg sådan set på det rene med,men når banken tilbyder mig at
> jeg kan købe til kurs 64,25 så mener jeg ikke de kan kræve mere end det.?

Tjek siden, det er ikke sikkert banken har tilbudt dig at købe til kurs
64,25. Du har sandsynligvis misforstået, hvordan det virker.