Et ønske: En helt ny The Mask-filmatiserin~
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 05-12-04 01:05

Jeg har læst de gamle The Mask-blade, og føler at de kunne blive til en
fremragende film. Især starten ville være go' (er udemærket klar over, at
der allerede er lavet en filmatisering og at mange af scenerne indgår, men
synes at der burde laves en film, som har stemningen fra tegneserierne)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-12-04 04:42

Søren Kjeldsen wrote:
> [...]
> synes at der burde laves en film, som har stemningen fra tegneserierne)

Hvordan er stemningen i tegneserien forskellig fra
stemningen i filmen?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 05-12-04 09:57

> Hvordan er stemningen i tegneserien forskellig fra stemningen i filmen?

Tegneserien er stadig humoristisk, men samtidig psykopatisk og har mange
thriller/gyser-elementer. Masken i tegneserierne er en slags krydsning
mellem Jokeren og the Crow + noget ekstra. Det fedeste i tegneserierne er de
personer, som skiftevis benytter masken. Stanley Ipkiss starter ud ligesom i
filmen med at ville være en superhelt, men han bliver langsomt mere og mere
psykopat og ingen kan stoppe ham.
En anden er kommisæren vi også kender fra filmen, men som har en helt anden
personlighed i tegneserien. Han bruger Masken til noget godt så at sige,
idet en masse badguys bliver slagtet med største fornøjelse fra Maskens
side.

Fra : Koeffe

Dato : 05-12-04 13:47

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> [...]
> synes at der burde laves en film, som har stemningen fra tegneserierne)

Der kommer en 2'er hvis det kan glæde dig:

http://uk.imdb.com/title/tt0362165/

Jeg tror det bliver en af de mange 2'ere der ikke skulle hvae været lavet.
Det virker lidt naivt at tro den kan blive god uden Jim Carrey.

--
Koeffe

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 05-12-04 13:55

> Jeg tror det bliver en af de mange 2'ere der ikke skulle hvae været lavet.
> Det virker lidt naivt at tro den kan blive god uden Jim Carrey.

Især når man tænker at det er skaberne af Dogs & Cats.