Køb af trailer?
Fra : Kate

Dato : 04-12-04 23:47

Jeg overvejer at investere i en trailer når jeg får krog på kareten,
som er en Micra. Altså en meget lille bil, derfor vil jeg også gerne
have en lille trailer. Nu er jeg kommet i tvivl. Hvad skal jeg kigge
efter, hvad må jeg køre med og skal jeg tage køretimer for at køre med
trailer? Altså jeg ønsker noget om vægt, lasteevne eller havd i nu har
af gode kommentarer.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : alexbo

Dato : 05-12-04 00:05

"Kate" skrev i

> [...]
> efter, hvad må jeg køre med og skal jeg tage køretimer for at køre med
> trailer? Altså jeg ønsker noget om vægt, lasteevne eller havd i nu har

Det bliver svært at finde en trailer til din bil, lidt afhængig af årgang og
model, må din bil trække.
En trailer uden bremser på 325 kg.
og en med bremser på 600 kg.

Det skal du kigge efter, kørekortet er ikke noget problem, det alm. er fint
til de vægte der bliver tale om.

Helt præcist hvad din bil må trække, kan du finde på nettet.
Der står en typegodkendelse på din reg. attest, og på www.daf.dk kan du
finde typegodkendelsen med oplysninger om anhængervægte.

mvh
Alex Christensen

Fra : ...

Dato : 05-12-04 00:15

Hej

Da din bil er lille og derfor ikke må ha' en stor trailer på, så skal du
ikke ha et førebevis til din trailer.
Kig evt. http://www.sikkertrafik.dk/164b3e80/GSID/1454964

Det står på din registreringsattest hvad du må køre med, altså når kareten
er blevet synet med krog !
Der står noget om hvor stor en trailer du må ha' på krogen, hvis traileren
er uden bremser og hvis den er med bremser.
Så vidt jeg kan se, så må din Micra køre med, 525 kg påhængsvægt uden
bremser & 800 kg med bremser.

En trailer med bremser, koster almindeligvis betydeligt mere end en uden
bremser.
Sammenlign dit behov, med det du må smide efter kareten.
Vi har købt en billig trailer, uden bremser, da den passede til vores behov.
Men efterfølgende, kan jeg se, at det nok havde været bedre, at købe en
trailer med bremse. På den anden side, så har vi jo klaret os med den
billige........ Ka' du se billedet....
Kig evt. http://www.fensmark-trailer.dk/enkeltaksel.html

Fra : Petersen_Michael

Dato : 05-12-04 09:23

In news:41b23e58$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:
> Jeg overvejer at investere i en trailer når jeg får krog på kareten,
> som er en Micra. Altså en meget lille bil, derfor vil jeg også gerne
> have en lille trailer.

Fin ide. Hvad skal traileren bruges til? Haveaffald? Kørsel med skrammel
til genbrugsstationen? Transport af den nye sofa? Jord kørsel?

> Nu er jeg kommet i tvivl. Hvad skal jeg kigge
> efter, hvad må jeg køre med og skal jeg tage køretimer for at køre med
> trailer?

Du får ikke brug for trailer kort - E certifikat, da din bil ikke er
godkendt til at trække mere end bilens egenvægt.
Hvis du har behov for at udnytte påhængsvægten fuldt ud (800 Kg) skal du
have en trailer med bremser. (Trailere med totalvægt over 750 Kg. skal
have bremser)

Hvis du kan nøjes med at flytte 500 Kg. kan du benytte en trailer uden
bremser, men husk at traileren typisk vejer 100 - 200 Kg, så der er kun
300 - 400 Kg. nyttelast tilbage.

Jeg vil anbefale stål, eller alu sider, da det holder længere end træ.
Jeg vil anbefale en trailer hvor hjulene er monteret under kassen,
således at siderne også kan smækkes ned.
Jeg vil anbefale en trailer med 13" hjul, det er mere stabilt, og
billigere i dæk.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-12-04 10:20

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse

> Jeg vil anbefale en trailer hvor hjulene er monteret under kassen,
> således at siderne også kan smækkes ned.

Det afhænger af ens behov, om det er smart og kan udnyttes. For siderne er
typ. lavere på dem, så du kan ikke læsse højt, meget, uden det skrider af.
Og tyngdepunktet er også lidt højere, så hvis du både læsser højt+tungt+"til
kanten af lastfladen" er den mere ustabil. Så hvis den er til fx.
haveaffald,brænde i større mængder, vil jeg anbefale en "lav ligger"- en med
hjulene på siden af "lasten". Det eneste sted jeg synes den har en ubetinget
fordel er når man skal bakke, "lavliggeren" har det med at "forsvinde" bag
bilen, men det af hænger igen af hvilken bil som trækker ;).

Fra : Petersen_Michael

Dato : 05-12-04 11:35

In news:41b2d298$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Jørgen M. Rasmussen <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

> Det afhænger af ens behov, om det er smart og kan udnyttes. For
> siderne er typ.

Men kun typisk..
Jeg kan godt finde en trailer med 35 - 40cm høje sider, og 13" hjul
under..

> [...]
> bakke, "lavliggeren" har det med at "forsvinde" bag bilen, men det af
> hænger igen af hvilken bil som trækker ;).

Køb en længere, så forsvinder den ikke

Jeg synes det er en fordel, med hjulene under, og nedfældelige
sidefjelde, når man skal læsse hvidevare, sofaer ol.
man kan nemt komme til og rundt uden at være ved at skvatte over hjul,
og skærmkasser.

Min gamle trailer var med underhængte hjul, min nye er med udv. hjul,
men kun fordi jeg var en nærrigrøv der ville spare 3K Kr. Det ærgrer mig
sommetider, men self. går det jo i reglen endda, men jeg har været ved
at smide forskellige større møbler på den konto..

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-12-04 19:47

> [...]
meddelelse

> Men kun typisk..
> Jeg kan godt finde en trailer med 35 - 40cm høje sider, og 13" hjul

Og jeg en hvor siderne ikke kan klappes ned, efter min mening er den ikke
det blik værd nr.pladen er standset ud af ;).

> Køb en længere, så forsvinder den ikke

Har jeg også næsten fortrudt jeg ikke gjorde. men stuve-pladsen er
begrænset, så jeg må nøjes. Det er !"#¤§ irriterende at når den har "skåret
så meget ud" at man kan se den i sidespejlene, kræves plads som en
fodboldbane at redde den igen. Så kan man self. lave "noget" man kan se,
men det vil sidde i vejen v. last/losning, og så tit bakker jeg heller ikke.

> [...]
> sidefjelde, når man skal læsse hvidevare, sofaer ol.
> man kan nemt komme til og rundt uden at være ved at skvatte over hjul,

Jeg kan godt se hvad du mener. Men igen det kommer an på behovet, hvis
siderne ikke kan nedfældes el. de er lave, kan jeg kun anbefale en med høje
sider, hjulene anbragt på siden og lastrummet i mel. dem.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 05-12-04 20:11

In news:41b3575f$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Jørgen M. Rasmussen <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

> Så kan man self. lave "noget"
> man kan se, men det vil sidde i vejen v. last/losning, og så tit
> bakker jeg heller ikke.

En tømmer jeg kender har monteret en af de der "cyklist skrabere" på
hver side af traileren, du ved de der orange refleksfiduser, til at
klappe ud..

> Men igen det kommer an på behovet

Jeps.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-12-04 12:32

Hvis du bor i København, Århus eller Odense, var dette måske noget ?

http://www.freetrailer.dk/

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Leonard

Dato : 05-12-04 14:31

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote:

>http://www.freetrailer.dk/

Smart ting, men det er ikke alt der er rigtigt på den hjemmeside:

Og det ved vi jo alle ikke er rigtigt.

--
Leonard

Fra : Brian Sørup

Dato : 05-12-04 17:17

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Smart ting, men det er ikke alt der er rigtigt på den hjemmeside:

> Og det ved vi jo alle ikke er rigtigt.

Hvad er det er er forkert ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Leonard

Dato : 05-12-04 18:51

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>Hvad er det er er forkert ?

>Indenfor bygrænsen må du maksimalt køre 50 km/t.

Den maksimale hastighed med trailer er 70 km/t også indenfor
bygrænsen, hvis der er skiltet med 70 eller mere. Er der ikke skiltet,
gælder 50 km/t også for biler med trailer, ellers gælder den hastighed
der er skiltet med.
Det er jo ikke en lastbil

--
Leonard

Fra : Petersen_Michael

Dato : 05-12-04 20:13

In news:gdi6r097j7e617944lkc5psdgernrcln4t@4ax.com,
Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote:
> [...]

Hmm.. må vi ikke kører 80 på både lande og motorvej, med påhæng?

--
Assumption is the mother of all fuck ups

Fra : Leonard

Dato : 05-12-04 20:39

wrote:

>Hmm.. må vi ikke kører 80 på både lande og motorvej, med påhæng?

Nej, det vi ikke.
Max 70 km/t, undtagen på motorvejen hvor trafikministeren har et
forsøg igang med at vi må køre 80 km/t, sammen med lastbilerne.

Med påhæng er den dyre grænse ved hastighedsoverskridelser nede på 40%
i bymæssig bebyggelse. Dvs at du med 70 km/t forbi et byskilt har
hængt dit køretøj til tørre i en tynd snor.

--
Leonard

Fra : Petersen_Michael

Dato : 05-12-04 20:46

In news:4oo6r05g5q13bsu3c4m95h912om6hpkg7f@4ax.com,
Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote:

> Nej, det vi ikke.
> Max 70 km/t, undtagen på motorvejen hvor trafikministeren har et
> forsøg igang med at vi må køre 80 km/t, sammen med lastbilerne.

Ja ja, politik og fornuft, skal nok bare ikke gå hånd i hånd..

Fra : Kate

Dato : 12-12-04 12:16

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in

> Altså jeg ønsker noget om vægt, lasteevne eller havd i nu har
> af gode kommentarer.

Tak for alle de gode kommentarer. Undskyld det sene svar skyldes
flytning

Det ser ud til at det måske slet ikke kan svare sig for mig at ha' en
trailer selv.
Jeg ville fortrinsvis skulle bruge den til haveaffald og så'n, ikke de
store ting.
I første omgang nøjes jeg med at låne/leje mig frem, så ser jeg hvad
behovet bliver fremadrettet.

Foreløbig tak for jeres tålmodighed

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-12-04 14:26

In news:41bc2868$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

Hej Kate

> Foreløbig tak for jeres tålmodighed

Velbekomme, held og lykke med flytningen, og dit valg, mht. trailer